آســانسور هرمزگان | شرکت مجاز و فعال امداد آسانسور هرمزگان

آســانسور هرمزگان | شرکت مجاز و فعال امداد آسانسور هرمزگان

هرمزگان ، بندرعباس بلوار امام حسین حد فاصله بازارچه امام حسین و پل آزادگان نبش کوی شفا مجتمع تجاری فردوس طبقه فوقانی ابزار تختی ورودی B طبقه ششم
درباره ما

آسانسور هرمزگان | بهترین شرکت آسانسور در هرمزگان | تعمیرات آسانسور در هرمزگان

آسانسورها دستگاهایی هستند که برای انتقال افراد و بار بین طبقات یک ساختمان مسکونی، اداری و تجاری استفاده می‌شوند. در کل یک آسانسور، اتاقک یا کابینی متحرک است که با کمک نیروی سیم‌های فلزی یا جک‌ها کار می‌کند.

نیروی مورد نیاز آسانسور را موتور الکتریکی یا فشار هیدرولیکی تامین می‌کند که از لحاظ ساختاری بایکدیگر تفاوت دارند. برای صدور فرمان‌های حرکت یا توقف به شکل خودکار، از تابلوی فرمان استفاده می‌شود. البته آسانسور هرمزگان در انواع و کاربری‌های مختلفی تولید می‌شوند و از نظر قیمت نیز با هم تفاوت‌های بسیاری دارند.

آسانسور هرمزگان انواع مختلفی دارند که پرکاربردترین آن‌ها عبارتند از:

  •  آسانسور کششی
  • آسانسور هیدرولیکی
  •  آسانسور مغناطیسی
  •  آسانسور پنوماتیکی
  •  آسانسور پیچی

نصب آسانسور هرمزگان

برای نصب و راه‌اندازی یک آسانسور، نکات متعددی حائز اهمیت هستند. برای مثال، آسانسورها باید در بهترین نقطه ساختمان از لحاظ راحتی در رفت و آمد مانند امتداد یا انتهای راهروها قرار بگیرند. به همین دلیل تعیین مکان مناسب قرارگیری آسانسور در ساختمان، توسط متخصصین این حوزه انجام می‌شود.

همچنین نصب آسانسور هرمزگان با توجه به مدل و نوع تجهیزات، متفاوت خواهد بود. به نحوی که برای نصب یک آسانسور هیدرولیک، باید به یک موتورخانه تاسیس کرد. ولی برای نصب آسانسور گیرلس، نیازی به ایجاد موتورخانه نیست. شما باید با توجه به نوع اسانسور تهیه شده، مراحل نصب آن را یک‌به‌یک طی نمایید.

به شکل خلاصه مراحل نصب آسانسور هرمزگان عبارتند از:

  • تهیه نقشه و تعیین مکان نصب آسانسور
  • آماده سازی چاله
  • آهن‌کشی
  • نصب درب در طبقات مختلف
  • نصب اجزا مکانیکی
  • نصب موتور
  • نصب شاسی موتور
  • نصب کابین
  • نصب قطعات الکتریکی و برق‌کشی

تعمیر آسانسور هرمزگان

تعمیر کردن آسانسور به معنای اصلاح و بهبود کارایی آن است، چون‌که ممکن دچار مشکلات فنی، خرابی یا عملکرد اشتباه شده باشد. تعمیرکارها با انجام تعمیر و نگه‌داری، این مشکلات را برطرف کرده و آن را به حالت عادی کارکرد خود باز می‌گردانند.

امروزه تعمیر آسانسور هرمزگان در ساختمان‌های بلند، یکی از مهم‌ترین اموری است که باید برای انجام آن دقت فراوان به خرج داد. به ‌دلیل استفاده مداوم از آسانسور، احتمال بروز مشکلات فنی در آن وجود دارد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود سرویس دوره‌ای آسانسور در فواصل زمانی معین خود انجام شود.

یک آسانسور هرمزگان از قطعات مکانیکی، برقی و الکترونیکی متعددی استفاده می‌کند. که هر یک از این قطعات در صورت عدم انجام به موقع سرویس‌ها، می‌تواند به تنهایی جان استفاده‌کنندگان از آن را به خطر بیندازد. یک آسانسور برای کارایی مناسب و حفظ عمر مفید خود، نیاز به یک سرویس‌دهنده مجرب دارد.

در مناسب‌ترین حالت، آسانسور نیاز به انجام سرویس ماهانه دارد. اما به دلیل پیچیده بودن مکانیزم آن، شاید آسانسورها به تعمیر اضطراری نیز احتیاج داشته باشد. البته گاهی اوقات به واسطه تعمیرات غیرحرفه‌ای توسط اشخاص بدون تخصص، این امر ضرورت بیشتری پیدا می‌کند.

شرکت‌ آسانسور هرمزگان

در زمینه تولید آسانسور و تجهیزات آن، شرکت‌های مختلفی در سراسر دنیا در حال فعالیت هستند، اما همه آن‌ها بایدتمامی استانداردها را رعایت کنند. در میان این شرکت‌ها شاید چند شرکت، عنوان بهترین شرکت‌های آسانسور هرمزگان را یدک می‌کشند. البته برای انتخاب چنین شرکت‌هایی باید معیارها و ویژگی‌هایی خاص در نظر گرفته شود. این جمله به این معنا است که اگر یک شرکت تمامی معیارهای لازم را داشته باشد، به این عنوان دست پیدا می‌کند.

در کشور ما نیز شرکت‌های بسیاری در حوزه سیستم‌های آسانسوری در حال فعالیت هستند. البته از برخی از آن‌ها، قطعات یک مجموعه آسانسور را تولید می‌کنند. برخی شرکت‌ها نیز در حوزه واردات آسانسور و تجهیزات آن مشغول فعالیت هستند.

بعضی از مراکز فعال در این زمینه علاوه بر تولید، به نصب و سرویس آسانسور هم می‌پردازند. بنابراین، اگر از میان شرکت‌های تخصصی آسانسور هرمزگان بخواهیم بهترین آن را انتخاب کنیم، کار دشوار خواهد بود. به این علت که این شرکت‌های تخصصی ضمن رعایت استانداردها و ضوابط، می‌کوشند تا رضایت مشتریان را جلب نمایند.

برخی مشتریان صرفا از خدمات یک شرکت خاص استفاده می‌کنند. اگر این مشتریان نسبت به خدمات آن‌ها رضایت داشته باشند، در این صورت آن مجموعه می‌تو‌اند یکی بهترین شرکت‌های آسانسوری تلقی شود.

نصاب آسانسور هرمزگان

امروزه یک نصاب آسانسور کارهای متعددی مانند نصب، راه‌اندازی، نگه‌داری و تعمیر آن‌ها را به شل کامل انجام می‌دهد. چون‌که این صنعت بسیار تخصصی است و افرادی که به آن وارد می شوند، می‌بایست آموزش‌های لازم را دیده باشند. هر اندازه که نصاب آسانسور هرمزگان از علم و تجربه بالاتری برخوردار باشد، نصب یا تعمیر آن با ایمنی بیشتری انجام خواهد شد.

در صنعت امروز، آسانسورهای جدید به شکل مداوم و با طراحی‌های مدرن به بازار عرضه می‌شود. بنابراین، یک نصاب آسانسور باید معلومات و مهارت خود را همواره به‌روز نگه دراد تا با همه آن‌ها آشنا باشد. یکی دیگر از دلایلی که یک نصاب باید مجرب باشد این است که، قطعات آسانسور به شکل مجزا به ساختمان آورده می‌شود. سپس در آنجا به هم متصل خواهند شد.

وظایف یک نصاب آسانسور هرمزگان عبارتند از:

  • مونتاژ کردن قطعات آسانسور و نصب مجموعه آن
  • کنترل کردن تجهیزاتی مانند چرخ دنده‌ها، موتورها، ترمزها، درب‌ها و قفل‌ها
  • انجام تعمیرات لازم به شکل دوره‌ای
  • امکان پاسخگویی فوری به تماس‌های اضطراری
  • تعویض قسمت‌های مصرفی داخل آسانسور مثل کف پوش، دکمه‌ها، سیستم روشنایی و ارتباطی
  • تهیه گزارش کار
  • بازرسی همه تجهیزات آسانسور برای رعایت مسایل ایمنی

تجهیزات آسانسور هرمزگان

به شکل کلی آسانسورها در بعضی اجزا و قطعات، مشترک هستند. در ادامه، مهم‌ترین تجهیزات آسانسور هرمزگان عنوان شده‌اند:

کابین (اتاقک)

کابین یکی از مهم‌ترین اجزای آسانسور است که با حرکت کردن، سبب جابه‌جایی افراد و بار بین طبقات مختلف یک ساختمان می‌شود. امکان کنترل یک آسانسور از داخل کابین آن وجود دارد.

سیم بکسل

برای بالا و پایین رفتن کابین آسانسور، از سیم بکسل استفاده می‌شود. با صدور فرمان از گیربکس آسانسور، این سیم کابین را به حرکت در می‌آورد. جنس این سیم از فولاد است.

تابلو فرمان

وظیفه کنترل و ایجاد هماهنگی بین اجزای آسانسور بر عهده تابلو فرمان است. این تابلو یکی از قسمت‌های بسیار مهم آسانسور است.

سیستم محرکه

یک آسانسور برای حرکت کردن، نیاز به نیرو دارد. در حقیقت یک سیستم محرکه، تولید کننده نیرو و برای به حرکت درآوردن سیم بکسل‌ها است. این نیرو را موتور برقی یا فشار هیدرولیک تامین می‌کند.

درب طبقات

یکی از اجزای مهم مجموعه آسانسور، درب‌های آن در طبقات است. نوع و ابعاد آن‌ها با توجه به نیاز افراد و فضای داخلی ساختمان طراحی و تولید می‌شود.

ریل های راهنما

وظیفه ریل‌های راهنما این است که دائما کابین آسانسور و وزنه تعادل آن را جابجا کند. این ریل‌ها بسیار محکم هستند تا توانایی تحمل نیروهای حاصل از بارهای کابین و ترمزهای ایمنی را داشته باشد.

شاسی‌های احضار

شاسی‌های احضار، قسمتی در آسانسور هستند که وظیفه آن‌ها صدور فرمان برای حرکت کابین و توقف در ایستگاه‌های مورد نظر است.

درب کابین

یکی دیگر از اجزای اصلی و مشترک بین تمامی آسانسورها، درب کابین است. این درب‌ها به شکل خودکار باز و بسته می‌شوند. انتخاب نوع درب براساس نوع آسانسور و کاربرد آن صورت می‌گیرد.

سخن پایانی

آسانسورها برای راحتی و آسایش مردم اختراع شده‌اند. این دستگاه‌ها علاوه بر جابه‌جا کردن، باید دارای ویژگی‌های مهمی دیگری نیز باشند. عدم تولید آلودگی صوتی و نبود لرزش کابین از جمله این موارد هستند. بی ‌شک، در دسترس بودن و تأمین امنیت نیز جزو اصلی‌ترین و ضروری‌ترین ویژگی‌های یک آسانسور هرمزگان است.

بنابراین، پیش از وقوع حوادث و صدمات جبران‌ناپذیر، در انتخاب نوع آسانسور مناسب دقت نمایید. البته در رقابت میان شرکت‌ها، موضوع اصلی صرفا کارایی و زیبایی آن‌ مطرح نیست. بلکه امنیت آن یکی از پر اهمیت‌ترین مسائل در زمینه تهیه، نصب و استفاده از آسانسور است.

اطلاعات تماس
  • تلفن تماس: 07691319093 ، 09179046413
  • ایمیل: info@emdadlift.ir
  • نشانی: هرمزگان ، بندرعباس بلوار امام حسین حد فاصله بازارچه امام حسین و پل آزادگان نبش کوی شفا مجتمع تجاری فردوس طبقه فوقانی ابزار تختی ورودی B طبقه ششم
گالری
شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
ویدئو
ساعت فعالیت
ساعت فعالیت : ساعت فعالیت ۸ صبح تا 7 غروب
هرمزگان ، بندرعباس بلوار امام حسین حد فاصله بازارچه امام حسین و پل آزادگان نبش کوی شفا مجتمع تجاری فردوس طبقه فوقانی ابزار تختی ورودی B طبقه ششم

اشتراک گذاری آگهی

آگهی های دیگر از این کاربر

نظرات کاربران