آموزش جلوگیری از بخار شیشه ماشین

آموزش جلوگیری از بخار شیشه ماشین

اگر صاحب خودرو هستید، احتمالا این پدیده را دیده اید که شیشه جلو ماشین بخار گرفته است. پاک کردن شیشه جلوی ماشین هنگام بخار از اهمیت زیادی برخوردار است چون این امر باعث میشود تا دید کاملی نداشته باشید و نداشتن دید کامل هنگام رانندگی غیرقانونی است. با رسیدن هوا به دمای مختلف، مه روی شیشه جمع میشود. این بدان معناست که در تابستان، هوای گرم بیرون به شیشه خنک ماشین شما برخورد میکند. در زمستان وقتی هوای گرم داخل ماشین به شیشه سرد برخورد میکند باعث ایجاد بخار میشود.

درک نحوه ایجاد بخار و مه به شما کمک میکند تا بسته به فصل از شر آن خلاص شوید. بنابراین چگونه بخار شیشه ماشین را پاک کنیم؟ در این مقاله از خدمات خودرو چند روش مفید برای شما آورده ایم.

راه حل هایی برای جلوگیری از بخار روی شیشه اتومبیل

1. باز کردن پنجره ها

برای همه افرادی که به گرمای تابستان عادت دارند این روش یکی از ساده ترین و آسانترین راه حل ها میباشد. فقط کافیست کمی شیشه ها را به سمت پایین کشیده تا هوای بیرون وارد شود. این کار باعث شده تا هوای داخل ماشین متعادل  و از بخار گرفتن جلوگیری شود. بعد از آن میتوانید شیشه جلو ماشین را تمیز کنید. این روش برای کسانی که تهویه هوا ندارند بسیار ارزشمند است.

2. روشن کردن برف پاک کن

اگر قسمت بیرونی شیشه ماشین را بخار گرفته باشد میتوانید از این روش استفاده کنید.

3. سیستم گردش هوا AC

بهتر است مواقعی که کولر ماشین را روشن میکنیم سیستم تهویه هوا AC را نیز روشن کنیم. این کار باعث میشود تا دمای داخل کمی متعادل شود و از بخار گرفتن شیشه ها جلوگیری میکند. بنابراین داشتن سیستم تهویه هوا سالم در این امر نقش بسزایی دارد.

خواندن این مقاله هم مفید است  لیست بهترین خشکشویی رشت و تهران + آدرس و شماره تماس

4. کاهش دما در داخل اتومبیل

در فصل زمستان که معمولا از بخاری ماشین زیاد استفاده میشود بهترین راه حل برای مه نگرفتن شیشه ها کاهش دمای داخل ماشین است. ابتدا بخاری را روی کم گذاشته کمی شیشه ها را پایین بکشید تا هوا جریان داشته باشد سپس کم کم بخاری را زیاد کرده و شیشه ها را بالا بکشید.

5. کرم اصلاح

به شیشه ماشین خود کرم اصلاح بزنید. از نوعی استفاده کنید که وقتی از ظرف مورد نظر بیرون میکشید کف میکند. به اصطلاح فوم اصلاح استفاده کنید. مقداری از کف را روی پارچه نخی بریزید و آن را روی شیشه ها بکشید و برای پاک کردن آن هم از یک پارچه خشک و تمیز استفاده کنید.

6. اسپری ضد بخار

از این نوع اسپری میتوانید بر روی شیشه های ماشین خود زده تا از بخار گرفتن شیشه ها جلوگیری شود . این نوع اسپری ها قابلیت تمیز کزدن و از بین بردن لکه های را نیز دارد.

7. خاک گربه

جالب است بدانید که با استفاده از خاک گربه میتوانید بخار روی شیشه ها را از بین ببرید. مقداری از خاک گربه را برداشته داخل جوراب نخی یا بگ هایی که برای دمنوش ها استفاده میشود بریزید و سر آن را محکم ببندید. هر بار که بخار روی شیشه ها جمع شد میتوانید کیسه های خاک گربه را روی داشبرد ماشین بگذارید تا بخار را از بین ببرد یا اینکه همیشه جلوی ماشین آویزان کرده تا از بخار روی شیشه ها جلوگیری کند. خاک گربه رطوبت را به خود میگیرد و همین امر باعث میشود تا شیشه ها بخار نکند.

داشتن دید کامل هنگام رانندگی یک نکته بسیار مهم در روز یا شب میباشد. بنابراین دفعه بعد که این اتفاق افتاد، میتوانید یکی از این روش های بالا را استفاده کنید.