خرید سیستم مناسب برای کارهای گرافیکی سال 2024

خرید سیستم مناسب برای کارهای گرافیکی سال 2024

در این مقاله از وب سایت ورناپ ما به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید سیستم مناسب برای کارهای گرافیکی سنگین انتخاب کنید.اگر گرافیست هستید حتما برای شما هم این اتفاق افتاده که در پروژه های سنگین گرافیکی، سیستم به اصطلاح نمیکشد یا هر رندر ساعت ها طول میکشد. عوامل زیادی باعث می شود تا سیستم نتواند کارایی مناسب را برای ما داشته باشد . بعد از نصب نرم افزار های ادوبی و کار کردن با آنها پس از مدتی ممکن است درایو ویندوز ( معمولا همان درایو C می باشد ) پر شود و فضای کافی برای اجرای برنامه ها نداشته باشد.

مشخصات سیستم یا لپ تاپ برای کارهای گرافیکی سنگین

هارد SSD

نداشتن فضای کافی درایوی که نرم افزار ها روی آن نصب است باعث کند شدن در اجرای نرم افزار یا ذخیره نشدن پروژه می شود. اگر با برنامه ای مثل پریمیر یا افترافکت در حال کار باشید برای کارهای کوچکی که قبلا شاید 20 دقیقه زمان میبرد حال باید ساعت ها وقتتان را بگذارید. برای رفع این مشکل بهتر است سیستمی که انتخاب می کنید به اندازه کافی حافظه داشته باشد و از هارد SSD پشتیبانی کند.

با اضافه کردن هارد SSD به سرعت سیستم نیز اضافه می شود و فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. پس اولین نکته ای که باید حواستان به آن، در خرید سیستم یا لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی باشد، این است که حتما هارد SSD به اضافه یک ترابایت هارد HDD برای اینکه، بقیه اطلاعات را روی ان نگهداری کنید داشته باشد. نکته در این است که ویندوز و نرم افزار ها را روی هارد SSD نگهداری کنید تا سرعت سیستم بیشتر شود.

پردازنده Intel

نکته بعدی برای داشتن سیستم مناسب کارهای گرافیکی پردازنده می باشد. اینجا ترجیحا سیستم هایی را انتخاب کنید که پردازنده Intel اینتل و Core i7 داشته باشند. core i7 نسل های مختلفی دارد که به ترتیب از یک شروع میشود و هر چه این عدد بیشتر باشد یعنی این پردازنده جدیدتر است.حال از کجا بفهمیم پردازنده ما نسل چند است؟ عددی که بعد از مدل پردازنده می آید نسل cpu شما را مشخص میکند. به طور مثال  core i7-3770 نسل سوم i7 میباشد. در حال حاظر تا نسل 9 در بازار موجود میباشد و جدیدترین پردازنده core i9 است. در اینجا به مقدار cach حتما دقت کنید چرا که cach بیشتر باعث می شود کارها سریعتر و روانتر انجام شود. 

معنای نماد و حروفی که قبل از مدل پردازنده می آید

  • پسوند u

مخفف پسوند  Ultra Low Power میباشد به معنای فوق العاده کم مصرف و کم توان. اما این مصرف پایین باعث میشود که قدرت پردازش کمتری نسبت به سری پردازنده M داشته باشد.

  • سری HQ

این سری از پردازنده ها سرعت پردازش بیشتری نسبت به سری های گذشته خود یعنی M , U دارند و مصرف انرژی آنها بیشتر است. نکته دیگری که باید درباره این مدل از پردازنده توجه کرد این است که روی برد به صورت ثابت می ماند و قابل تعویض و جداسازی نیست.

  • مدل MQ

این مدل از پردازنده از نظر عملکرد مشابه سری HQ میباشد با این تفاوت که قابل تعویض است. این مدل مناسب برای سیستم کارهای گرافیکی میباشد.

معرفی پردازنده هایی که برای کارهای گرافیکی مناسب است

  • Intel Core i9 9900k
  • Intel Core i7 9700k
  • AMD Ryzen 7 3700x
  • Intel Core i5 10600k
  • Intel Core i5 10400
خواندن این مقاله هم مفید است  بهترین مرکز نصب و فروش مانیتور خودرو در رشت

گرافیک Geforce

بعد از هارد و پردازنده، گرافیک سیستم نیز مهم است. کارت گرافیک مدل ها و برند های مختلفی نیز دارد مثل Nvidia , AMD که نام آنها را زیاد شنیده اید. گرافیک برای کسانی که گیمر هستند یا کارهای گرافیکی انجام می دهند نیز بسیار مهم است و بهتر است از سیستم ها و لپ تاپ های گرافیک بالا استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما گرافیک Geforce می باشد.

حافظه RAM

یکی دیگر از قطعاتی که روی سرعت نیز تاثیر دارد حافظه RAM میباشد. رم حافظه موقتی است که برای اجرای سریعتر برنامه ها کاربرد بسزایی دارد. زمانی که چند برنامه را با هم اجرا می کنید RAM خیلی مهم است که بالا باشد. اگر برای تدوین و برنامه های سنگین گرافیکی سیستم می خواهید بهتر است رم 16 گیگ باشد .

سیستم خنک کننده

سیستمی که برای کارهای گرافیکی سنگین استفاده می شود باید فن خنک کننده قوی داشته باشد. بر اثر کارهای سنگین و روشن ماندن سیستم در ساعات طولانی ما نیاز به یک فن خنک کننده نیز داریم تا پردازنده را خنک نگه دارد. پیشنهاد ما به شما فن خنک کننده آبی گرین می باشد. در این سیستم از یک رادیاتور آلومینیومی برای خنک کردن قطعات استفاده شده است. این نوع با تمام پردازنده ها نیز سازگاری دارد.

اگر تمام آیتم هایی که به شما در این مقاله گفته شد را بخواهید رعایت کنید قیمت هر کدام از این مشخصات در برندهای مختلف متفاوت است. با توجه به افزایش قیمت قطعات و لپ تاپ شما میتوانید متناسب با بودجه خود لپ تاپ یا PC مناسبی را تهیه کرده و از آن استفاده کنید یا اگر سیستمی از قبل دارید میتوانید آن را ارتقا داده تا پول اضافی بابت بقیه قطعات ندهید.

بهترین کامپیوتر و لپ تاپ برای کارهای گرافیکی کدام است؟

باید اینطور گفت که اصولا لپ تاپ به درد کارهای گرافیکی نمیخورد. سخت افزار laptop به گونه ای طراحی نشده تا بتواند به همه پروژه های شما پاسخگو باشد. اصولا ترجیح و پیشنهاد ما به شما دسکتاپ است. از نظر شغلی آینده شما در یک سطح باقی نمیماند و با پیشرفت شما ممکن است پروژه های گرافیکی بزرگتری مانند انیمیشن سازی، سه بعدی، طراحی و چاپ به شما پیشنهاد داده شود، بنابراین باید به فکر سیستمی باشید که بتواند پروژه های سنگین و نیمه سنگین را اجرا کند. سیستم ها (کیس های موجود در بازار برای کارهای گرافیکی) مادربرد های مختلفی دارند ولی بهترین MotherBoard بازار ایسوس است. از این مبحث که بگذریم در رابطه با هارد، RAM، CPU و غیره هر چقدر که میتوانید هزینه کنید و بالاترین قطعات کامپیوتر را متناسب با بودجه خود انتخاب کنید.

در مورد لپ تاپ با اینکه گفته شد pc بهتر است ولی اگر میخواد یک سیستم برای کارهای گرافیکی خریداری کنید که قابل حمل باشد ما باز لپ تاپ مارک ایسوس Asus سری N را پیشنهاد میدهیم که مناسب کارهای گرافیکی میباشد. این laptop از نظر سخت افزاری جوری طراحی شده که در لایه های مادربرد آن پردازش های بخصوصی دارد.

این که بگویید من یک لپ تاپ برای بازی انتخاب کردم و چون گرافیک بالایی دارد برای کارهای گرافیکی هم مناسب است درست نیست. laptop که برای بازی طراحی شده از نظر سخت افزاری متفاوت با سیستمی که برای کارهای گرافیکی و آنالیز تصویری ساخته شده است. بعد از لپ تاپ asus مارک DEL گزینه مناسبی است که از نظر دیزاین و سنگینی پایین تر از ایسوس است چرا که از نظر زیبایی و کیفیت حرف اول را در بازار میزند. ولی بعد از ایسوس مارک دل DEL برای کارهای گرافیکی توصیه میشود.