5 علت سفتی یا قفل شدن فرمان | علت قفل شدن فرمان ماشین

5 علت سفتی یا قفل شدن فرمان | علت قفل شدن فرمان ماشین

5 علت سفتی یا قفل شدن فرمان | علت قفل شدن فرمان ماشین

ما به عنوان مالکان و رانندگان اتومبیل همیشه به دنبال یک تجربه رانندگی روان هستیم. ما می خواهیم بدون هیچ مشکلی از نقاط A خود به نقاط B برسیم. اما اکنون شما با مشکلی روبرو شده اید که تعجب می کنید، چرا چرخاندن فرمان من سخت است؟ آیا سفتی فرمان ناگهانی اتفاق افتاد؟ علت سفتی فرمان یا قفل شدن فرمان ماشین چیست؟ آیا سعی کرده اید خود به خود این مشکل را برطرف کنید اما فایده ای نداشته است؟ ما بیشترین دلایل و برخی راه حل ها را داریم که اکنون به شما کمک می کنند! هر وسیله نقلیه دارای یک سیستم فرمان است که به راننده امکان کنترل جهت را می دهد. اگر سیستم فرمان ماشین شما از نظر عملکردی مشکل دارد، مشکلات زیادی را برای شما ایجاد می کند.

سیستم فرمان خودرو شما بخشی مهم از مکانیسم کنترل وسیله نقلیه شما است همچنین کنترل کاملی را در جهت هدایت وسیله نقلیه فراهم می کند. بنابراین، وقتی مشکل سفتی فرمان دارید ، پس با یک وضعیت خطرناک روبرو می شوید. ممکن است در بزرگراه باشید، و به دلیل یک حادثه رانندگی مجبور به توقف شوید. سپس، باید خود را از بزرگراه دور کنید، اما قادر نیستید. داشتن کنترل روی فرمان در هر زمان شما را در امنیت قرار می دهد. بیایید برخی از مهمترین علت سفتی فرمان را بررسی کنیم.

چرا چرخاندن فرمان من سخت است؟

برخی از رایج ترین دلایل داشتن یک فرمان که به سختی قابل چرخش است را بررسی کنید.

علت قفل شدن فرمان ماشین

علت برنگشتن فرمان هنگام دور زدن

1: رک فرمان معیوب

رک فرمان خودرو شما از طریق یک سری اتصالات U و شافت به چرخ متصل می شود. به دلیل رانندگی روزانه، این اجزا به همراه دندانه دار ممکن است آسیب ببینند و شکسته شوند. اگر متوجه شدید که فرمان شما پس از روشن شدن اتومبیل خود سفت و یا قفل می شود، می توانید علت اصلی ایجاد مشکل را روی قفسه حساب کنید. با ادامه رانندگی، به تدریج احساس سفتی در فرمان می کنید. چرا این اتفاق می افتد؟ این به دلیل داغ شدن دندانه دار شدن است. علاوه بر این، روان کننده شروع به ته نشینی می کند.

خواندن این مقاله هم مفید است  معرفی انواع کفپوش و پارکت

بیشتر بخوانید:

2: پایین بودن مایعات فرمان 

رایج ترین دلیل سفت بودن و قفل شدن فرمان در هنگام کمبود مایعات فرمان در سیستم شما است. غالباً ، این اتفاق می افتد که از ناحیه شلنگ نشتی  وجود داشته باشد. بیشتر اوقات به دلیل ترک خوردگی یا شل شدن شلنگ است که باعث نشت مایعات می شود.

3: کمربند مارپیچ شکسته

یکی از مهمترین دلایل سفتی فرمان ، آسیب دیدن یا ترک خوردن تسمه مارپیچ است. هنگام رانندگی از این کمربند به طور مداوم استفاده می شود، بنابراین با گذشت زمان، خیلی زود از بین می رود. اگر کمربند را به زودی تعویض نکنید، کاملاً خراب می شود و دیگر نمی توانید با ماشین خود را رانندگی کنید.

4: خرابی پمپ

یکی دیگر از علت ها میتواند خرابی پمپ باشد. در کنار سیال، پمپ نیز نقش اصلی در ایجاد فشار مناسب در سیستم فرمان برقی دارد. اگر پمپ آسیب ببیند یا به هر دلیل از کار بیفتد، چرخاندن فرمان دشوار خواهد بود. پمپ دارای اختلال کاملاً متوقف نخواهد شد هنوز می توانید فرمان را جابجا کنید اما به تلاش بیشتری به دلیل سفتی زیاد نیاز دارد، که در صورت گردش شدید در جاده به دلیل سفت شدن فرمان می تواند خطرناک باشد.

5: مایع فرمان قدیمی

مانند مایعات دیگر در اتومبیل شما، مایع فرمان برقی می تواند با گذشت زمان غلیظ شود. اگر مایعات فرمان خود را مطابق با توصیه سازنده اتومبیل خود به موقع عوض نکنید، در نهایت برای روانکاری سیستم خیلی ضخیم می شود. این باعث می شود فرمان شما سفت و محکم باشد و در سرعت های پایین چرخش آن دشوار شود.اگر در بررسی مایعات فرمان خودرو شما قدیمی و ضخیم شده بود، باید در اسرع وقت مایعات فرمان خود را شستشو داده و تغییر دهید تا از شر سفتی فرمان خلاص شوید.

بیشتر بخوانید:

شرکت های خدمات خودرو چه کاری می توانند برای شما انجام دهند؟

وقتی وسیله نقلیه شما فاقد سیستم فرمان مناسب باشد، حرکت در وسیله نقلیه شما بسیار سخت می شود. این ضربه نه تنها سرنشینان اتومبیل شما را در معرض خطر قرار می دهد بلکه جان سایر کاربران جاده از جمله عابران پیاده را نیز به خطر می اندازد. بهترین راه برای جلوگیری از وقوع این حوادث پیشگیری کلی از آنهاست. مراکز تعمیرات اتومبیلی که در ورناپ به شما معرفی شده  تخصصی در نگهداری ، تعمیر و تعویض سیستم فرمان برقی دارند. مکانیک های واجد شرایط ما سیستم فرمان پذیری شما را بررسی می کنند ، مشکل را تشخیص و در مورد اینکه آیا به سیستم تعمیر و نگهداری یا تعویض نیاز دارد یا نه، نظر خود را میدهند.