هنگام گیر کردن در آسانسور چه باید کرد؟

هنگام گیر کردن در آسانسور چه باید کرد؟

بدترین کابوس شاید این باشد که در آسانسور گیر کنید. تصور کنید در محل کار و یا خانه چنین اتفاقی برایتان افتاده است. اولین کاری که هنگام گیر کردن در آسانسور می کنید چیست؟ همه صدای افرادی که گیر کرده اند را شنیده ایم که درخواست کمک میکنند و واکنش ما اغلب در این مواقع اطلاع دادن به نگهبان ساختمان و یا اگر توانایی و اطلاعات کافی داریم خودمان دست به کار میشویم تا فرد گیر کرده در اسانسور را نجات و به بیرون بیاوریم. یکی دیگر از کارهایی که این مواقع میشود انجام داد تماس گرفتن با شرکت های خدمات آسانسور است تا به کمک شخصی که گیر کرده بیایند. نکات مهمی درمورد نحوه رفتار در این مواقع و کارهایی که باید هنگام مواجه شدن با این مشکل انجام داد وجود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

نکاتی که هنگام گیر کردن در آسانسور باید به آن توجه کرد

علت توقف آسانسور بین طبقات

نکات ایمنی در آسانسور

1: از وحشت و اضراب بیش از حد بپرهیزید

در هر شرایط اضطراری، کسی به شما خواهد گفت که وحشت زدگی بسیار مخرب تر از خود فاجعه است. در حالی که در آسانسور حبس شده اید سعی کنید آرام باشید و به طور طبیعی نفس بکشید. اگر وارد حالت وحشت شوید، می توانید کمبود اکسیژن را تجربه کنید زیرا آن ها به درستی تهویه نشده اند.

2: دکمه ها را فشار دهید

اگر نمیتوانید مرحله اول را انجام دهید و اضطراب خود را کنترل کنید دکمه های آسانسور را فشار دهید تا درها باز شود. دکمه ها را یکی یکی فشار دهید. اتفاقی نیفتاد؟ نگران نباشید هنوز راه های دیگری وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

3: دکمه اضطراری را بزنید

هنگام گیر کردن، دکمه اضطراری آسانسور را فشار دهید و منتظر بمانید تا کمک برسد. در عین حال سر و صدا کنید تا اگر شخصی در ساختمان است متوجه شما بشود و به کمک شما بیاید. میتوانید با دست روی در آسانسور بکوبید یا فریاد بزنید و یا اگر مشت زدن روی در سخت است و یا موجب آسیب دیدن دستتان میشود کفشتان را در بیاورید و با پاشنه کفش خود به در بکوبید تا سر و صدا ایجاد شود.

خواندن این مقاله هم مفید است  لیست بهترین خشکشویی رشت و تهران + آدرس و شماره تماس

4: باز کردن شکاف در

باز کردن شکاف در به شما کمک خواهد کرد که بدانید آیا بین طبقات هستید یا نه. آیا نور وجود دارد؟ و اگر میتوانید در یک طبقه خاص از شکافی که باز کرده اید فریاد بزنید تا به کمک شما بیایند. اگر توانستید شکاف در را باز کنید هیچ وقت خودتان سعی نکنید بیرون بیایید مخصوصا اگر آسانسور بین طبقات متوقف شده باشد. مطمئنا تلاش برای بیرون رفتن به تنهایی در این وضعیت بسیار خطر ناک تر از گیر کردن در آسانسور است. زیرا ممکن است اسانسور در آن لحظه حرکتی هر چند کم یا زیاد داشته باشد.

5: تلفن همراه

بررسی کنید که تلفن همراه شما سیگنال و آنتن دارد. اگر آنتن دارد میتوانید تماس های اضطراری بگیرید و یا اگر آنتن ندارید از چراغ قوه گوشی خود استفاده کنید و منتظر بمانید. و یا موسیقی های مورد علاقه خود را پخش کنید گوش دادن به موسیقی یکی از بهترین راه ها برای آرام کردن خودتان است.

6: خود را سرگرم کنید

چیزی برای خواندن و یا بازی کردن پیدا کنید و یا هر چیزی که شما را سرگرم کند تا اضطراب شما را کم کند. دیر یا زود کمک خواهد رسید.

آیا اگر مدت طولانی در آسانسور گرفتار شوید می توانید خفه شوید؟

حتما شما هم به این مسئله فکر میکنید که اگر به مدت طولانی در آسانسور گیر افتادم ممکن است تمام هوای داخل آسانسور را مصرف کنم و خفه شوم؟ اگر ساختمان فعال باشد، طولانی ترین ساعتی که احتمالاً در اسانسور گیر می کنید حدود نیم ساعت تا یک ساعت است. در این زمان فشار دادن دکمه اضطراری تا رسیدن کمک ادامه یابد. با این حال، اگر ساختمان بسته باشد، بسته به محل تماس اضطراری، ممکن است یک انتظار طولانی تر (یک یا دو ساعت ، حداکثر تا 8-9 ساعت) داشته باشید. به همین ترتیب، ممکن است بپرسید، آیا در آسانسور می توانید اکسیژن کم بیاورید؟

هنگام گیر افتادن در آسانسور، به ندرت می توانید کارهای زیادی انجام دهید، که باعث وحشت شما می شود. مهم است که بدانیم گیر کردن در آسانسور خطری ندارد. چند نفس عمیق بکشید و سعی کنید خود را آرام کنید تا وقتی منتظر کمک هستید تا حد امکان راحت باشید. اما در پاسخ به سوال بالا باید گفت در آسانسورها مقداری هوا خواهید داشت شاید هوای تازه نباشد ولی اکسیژن به مقدار کافی وجود دارد ولی اگر بیش از 3 روز در آسانسور گیر کرده باشید، یا مرده اید، یا بسیار بیمار شده اید.

طولانی ترین زمانی که کسی در آسانسور گیر کرده است چه مدت است؟

به نظر می رسد که 41 ساعت طولانی ترین چیزی است که می دانیم کسی در آسانسور گیر کرده است. و این اتفاق اخیراً افتاده است. او مانند یک اشکال گیر افتاده در جعبه در اطراف اسانسور قدم می زد و هر دقیقه از 41 ساعت به سختی میگذشت و با کلاستروفوبیا مبارزه می کرد. تمام این 41 ساعتی که آن فرد گیر کرده بود با دوربین نظارت تصویری ضبط شده بود. 41 ساعت طولانی ترین زمان گیر کردن در آسانسور در حال حاظر میباشد.