بهترین دستگاه لیزر برای موهای زائد بدن

بهترین دستگاه لیزر برای موهای زائد بدن

در عصری زندگی می‌کنیم که زیبایی و پاکیزگی دو عنصر بسیار مهم برای اکثر مردم جهان هستند. ما افرادی را به‌خاطر می‌سپاریم که روی ماتاثیر گذاشته باشند و دو ویژگی بالا به این موضوع کمک زیادی می‌کنند.

بر اساس باورهای مردم، از بین بردن موهای زائد یکی از راه‌هایی است که پاکیزگی را برای افراد به ارمغان می‌آورد. به‌همین دلیل امروزه لیزر کردن آن‌ها در میان افراد به محبوبیت بالایی رسیده است.

رواج استفاده از دستگاه‌های لیزر، سوالات بسیاری را در ذهن افراد ایجاد کرده است. پرسش‌هایی مانند بهترین دستگاه لیزر برای موهای زائد کدام بوده یا چه هزینه‌ای دارد، نمونه‌هایی از آن‌ها هستند.

در این مطلب ما با پاسخ دادن به این سوال‌ها سعی می‌کنیم تا تمام ابهاماتتان را در راه رسیدن به زیبایی و پاکیزگی مد نظرتان، برطرف کنیم.

بهترین دستگاه لیزر برای موهای زائد

نمی‌توان یک دستگاه خاص را به‌عنوان بهترین دستگاه لیزر معرفی کرد. این که یک دستگاه برای یک سری از افراد بهترین باشد به عوامل مختلفی بستگی دارد. بنابراین ممکن نیست بتوانیم یک مدل مشخص را برای تمام افراد مناسب بدانیم.

یکی از عوامل تاثیرگذار در میزان جواب دادن یک دستگاه لیزر، رنگ پوست شما است. به‌طور مثال دستگاه لیزر الکساندریت، بهترین دستگاه لیزر موهای زائد 2020 بوده است. اما این دستگاه برای افرادی که پوست تیره و موهای ضخیمی دارند مناسب نیست و نتیجه خوبی از آن نمی‌توانند بگیرند.

بنابراین اگر به‌دنبال بهترین دستگاه لیزر هستید، بهتر است دستگاهی را که با ویژگی‌های پوست و موی شما سازگاری دارد انتخاب کنید.

معرفی انواع فناوری های لیزر

شاید سوال شما این باشد که بهترین دستگاه لیزر برای موهای زائد چیست اما برای رسیدن به جواب آن، باید با تفاوت فناوری هر دستگاه لیزر کمی بیشتر آشنا شوید.

فناوری یا تکنولوژی لیزر از ویژگی‌های فیزیکی پرتوی نور لیزر بهره می‌برد. برای مثال فناوری لیزر الکساندریت دارای طول موج ۷۵۵ نانومتر است. این به آن معنا است که دستگاه لیزر الکساندریت از نوری استفاده می‌کند که طول موج آن به اندازه فناوری این لیزر یعنی 755 نانومتر است.

در حال حاضر سه فناوری لیزر در دستگاه‌ها وجود دارد. در زیر به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

فناوری لیزر الکساندریت

همان‌طور که کمی پیش‌تر اشاره کردیم فناوری الکساندرایت نام یک برند نیست. کاربرد این تکنولوژی که طول موج 755 نانومتری دارد، تنها برای حذف موهای زائد است.

دستگاه‌هایی که از این فناوری استفاده می‌کنند، بهترین مدل لیزر برای موهای زائد افرادی هستند که پوست روشنی دارند.

فناوری لیزر دایود

یک نوع دیگر از فناوری‌هایی که در دستگاه‌های لیزر به‌کار می‌رود، دایود است. این تکنولوژی طول موجی 808 نانومتری داشته و برای از بین بردن موهای زائد انواع پوست کاربرد دارد.

ملانین پوست، این طول موج را نسبت به الکساندرایت کمتر به خود جذب می‌کند اما عمق نفوذ این طول موج در فولکول‌های مو بیشتر از رقیب خود است.

دستگاه‌هایی که از این فناوری استفاده می‌کنند سطح مقطع بالایی را در زمان لیزر پوشش می‌دهند. به‌همین دلیل سرعت از بین بردن موهای زائد با این تکنولوژی بالاتر از فناوری‌های مشابه است.

فناوری لیزر اندینگ

فناوری لیزر اندینگ طول موجی 1064 نانومتری داشته و نسبت به الکساندرایت و دایود، پرتوی مادون قرمز بیشتری دارد.

دستگاه‌هایی که از این فناوری استفاده می‌کنند روی ملانین پوست تاثیری ندارند. کارکرد این فناوری به‌طوری است که تنها روی فولیکول مو اثر داشته باشد. این دستگاه‌ها به نوعی طراحی شدند که برای نواحی تیره بدن و پوست‌های تیره مناسب باشند.

قبل از استفاده از دستگاه‌هایی که از این فناوری استفاده می‌کنند باید بدانید که به دلیل عمق نفوذ بالای این فناوری، ممکن است در پوست شما ایجاد حساسیت کند.

خواندن این مقاله هم مفید است  لیست 10 تا از بهترین سالن زیبایی در تبریز + آدرس و پیج اینستا

بهترین دستگاه لیزر برای موهای زائد صورت

در بازار دستگاه‌های متنوعی برای لیزر موهای زائد وجود دارد. در ادامه به بررسی پرطرفدارترین دستگاه‌های موجود در بازار می‌پردازیم:

دستگاه لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر الکساندرایت در طی سال‌های اخیر، یکی از بهترین نمونه‌ها در سطح جهان بوده است. این دستگاه ویژگی‌های بسیاری دارد که آن را تبدیل به انتخاب بسیاری از افراد می‌کند. از جمله آن‌ها می‌توان از موارد زیر نام برد:

  • قابلیت تنظیم طول موج و انرژی
  • سازگاری با هر نوع پوست و مو
  • دارای نور مرئی و طول موج 755 نانومتر
  • دارای سیستم خنک کننده و کلینگ بسیار قوی
  • جلوگیری از سوختن پوست در هنگام فرآیند لیزر

دستگاه لیزر ICE Platina Plus و ICE Platinum

بدون شک اگر بخواهیم از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد 2021  را نام ببریم، این دو دستگاه گزینه‌های نهایی ما هستند. دلیل آن هم این است که بالاترین کیفیت و پیشرفت از لحاظ تکنولوژی را در میان سایر رقبای خود دارند.

این دستگاه از هر سه فناوری الکساندرایت، دایود و اندینگ استفاده می‌کند. به همین دلیل این مدل برای تمامی انواع پوست و مو مناسب است. این دستگاه قادر است تا هر نوع مویی را با تغییر طول موج خود، حذف کند.

  • مناسب برای انواع پوست
  • بدون ایجاد حس درد
  • عدم آسیب به عصب‌های اطراف و بافت فولیکول
  • کولینگ منحصر به‌فرد
مشاهده بهترین قیمت و مشخصات دستگاه لیزر ice platina plus

دستگاه IPL

عوامل مختلفی یک دستگاه را تبدیل به بهترین دستگاه لیزر برای موهای زائد می‌کنند. برای بسیاری از افراد، کم خطر بودن عاملی است که می‌تواند یک مدل را تبدیل به برترین انتخاب کند. به همین دلیل دستگاه IPL برای این دسته، بهترین گزینه است.

تنها کاربرد این دستگاه از بین بردن موهای زائد بدن شما نیست. جوانسازی پوست و رفع لکه‌های آن، از دیگر کاربردهای آن هستند.

در مورد استفاده از این دستگاه، انتخاب کلینیکی با تکنسین حرفه‌ای اهمیت بسیاری دارد. دلیل آن هم این است که IPL فیلترهای مختلفی دارد که باید مناسب‌ترین را بسته به نوع پوست شما، انتخاب کنند. در صورتی که این اتفاق به‌درستی نیفتد، احتمال سوختگی پوست وجود دارد.

مناسب‌ترین عملکرد این دستگاه را زمانی شاهد هستید که پوست روشن و موهای تیره‌ای داشته باشید.

لیزر Nd:YAG

اگر پوست تیره‌ای دارید در پاسخ به پرسش بهترین دستگاه لیزر برای موهای زائد چیست، باید لیزر Nd:YAG را به شما معرفی کنیم.

کاربرد این دستگاه تنها برای رفع موهای زائد نیست. از بین بردن خالکوبی، هایپرپیگمانتاسیون و لکه‌های پوستی، از دیگر قابلیت‌های آن است.

این دستگاه به دلیل بهره‌مندی از فناوری لیزر اندینگ، طول موج بالاتری دارد و از پرتوهای مادون قرمز بیشتری در آن استفاده شده است. این ویژگی ممکن است در فرد ناراحتی‌های پوستی بیشتری نسبت به دستگاه‌های دیگر ایجاد کند.

قیمت دستگاه لیزر برای موهای زائد

قیمت دستگاه لیزر به یک عامل بستگی دارد، آن هم این که کاربری وسیله لیزر صنعتی یا خانگی باشد. دستگاه‌های خانگی عموما قیمت بسیاری کمتری از نمونه‌های تجاری و صنتی دارند.

قیمت یک دستگاه لیزر به عوامل مختلفی بستگی دارد. سیستم خنک کننده قوی، پاور، برد، الکترونیک دستگاه و تعداد شات‌های آن، تعدادی از این‌ها هستند.

به دلیل این عوامل، برندهای متنوعی در بازار فعالیت کرده و دستگاه‌هایی با کیفیت‌های مختلف به مشتریان عرضه می‌کنند. دستگاه‌های لیزر تجاری و صنعتی در حال حاضر قیمتی در حدود 200 میلیون تومان تا 1 میلیارد تومان دارند.

اما اگر به سراغ قیمت بهترین مارک دستگاه لیزر خانگی بروید، با هزینه‌های بسیار کمتری مواجه خواهید بود. این دستگاه‌ها را از حدود 2 میلیون تومان می‌توانید تهیه کنید تا مبالغ بالاتر برای مدل‌هایی که پیشرفته‌تر و باکیفیت‌تر هستند.

پرفروش ترین دستگاه لیزر برای موهای زائد بدن

دستگاه‌هایی که از فناوری الکساندرایت بهره می‌برند، در سال‌های گذشته و در میان رقبای خود از پرفروش‌ترین دستگاه‌ها به‌حساب می‌آیند. دلیل آن هم کیفیت بالا و قیمت مناسب آن است. نتیجه گرفتن اکثر افراد زمان استفاده از این دستگاه‌ها، یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن‌ها است.

سخن نهایی

خرید بهترین دستگاه لیزر برای موهای زائد یا رفتن به مراکزی که از آن استفاده می‌کنند، به شما این تضمین را می‌دهد که زیبایی خود را افزایش دهید. چنین پاکیزگی اندام به‌ویژه برای بانوان اهمیت بسیاری دارد. شما می‌توانید با توجه به نکات بالا بهترین مدل را برای این کار انتخاب کنید.