کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت جواهر سازی

کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت جواهر سازی

چاپ سه بعدی که تولید افزودنی نیز نامیده می شود به روش تولید قطعات سه بعدی با استفاده از طراحی کامپیوتری از فایل دیجیتالی آن از طریق روش لایه بندی اشیا گفته می شود. امروزه میتوان کاربرد پرینتر سه بعدی را از خانه گرفته تا اتومبیل ها، صنعت جواهرسازی و حتی تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) که توسط کارکنان بهداشت و درمان در سراسر جهان در مبارزه با COVID-19 مورد استفاده قرار می گیرند، مشاهده نمود.


مزایای استفاده از پرینتر سه بعدی چیست؟

  • 1. طراحی انعطاف پذیر
  • 2. نمونه سازی سریع
  • 3. چاپ بر اساس تقاضا
  • 4. قطعات قوی و سبک
  • 5. طراحی و تولید سریع
  • 6. به حداقل رساندن ضایعات
  • 7. مقرون به صرفه
  • 9. سازگار با محیط زیست

فناوری پرینتر سه بعدی


چاپ سه بعدی (3D) چگونه کار می کند؟

این کار با ایجاد یک طرح سه بعدی با استفاده از نرم افزار طراحی کامپیوتری (CAD) شروع می شود. پس از ایجاد طرح سه بعدی ، چاپگر باید آماده شود. که این کار شامل پر کردن جای مواد اولیه (مانند پلاستیک ها ، پودرهای فلزی یا محلول های اتصال) و آماده سازی سکوی ساخت است.

وقتی چاپ را شروع کردید، دستگاه کار را بر عهده می گیرد و به طور خودکار شی مورد نظر را می سازد. که بسته به نوع فرایند چاپ و اندازه و پیچیدگی جسم، کل این روند ممکن است از چند دقیقه تا چند روز طول بکشد.

چند صنعت پولساز با استفاده از پرینتر سه بعدی:

امروزه بیشترین تقاضا برای چاپ سه بعدی ماهیت صنعتی دارد. پیش بینی ها بر آن است که بازار جهانی چاپ سه بعدی تا سال 2026 به 41 میلیارد دلار برسد. این فناوری در کنار پیشرفت قرار است هر صنعت بزرگی را متحول کند و تقریباً در تمام صنایعی که فکر می کنید استفاده می شود. که 5 نمونه از پولسازترین آنها را برای شما معرفی می کنیم:

  • 1. صنعت معماری و ساخت و ساز
  • 2. طلا و جواهر سازی
  • 3. پزشکی و دندانپزشکی
  • 4. صنعت مد و فشن
  • 5. خودرو سازی

    کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت طلا و جواهرسازی:

صنعت طلاسازی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی دیجیتال، می تواند از یک مدل تولید سنتی به مدل تولید سریع جواهرات تبدیل شود. در ادامه این مقاله از سایت ورناپ با ما همراه باشید تا مزایای فناوری چاپ سه بعدی (3D Printing) در صنعت جواهرات معرفی کنیم:

خواندن این مقاله هم مفید است  نقد و بررسی آیفون 15 پرومکس

پرینتر سه بعدی جواهرسازی

1: امکان طراحی متنوع و ظریف:

در ابتدای مرحله طراحی محصول ، مدلهای کافی را برای ارزیابی سریع توسط تجهیزات چاپ سه بعدی بسازید ، نه تنها باعث صرفه جویی در وقت می شود بلکه نقص طراحی را نیز کاهش می دهد.

2: عرضه بهتر محصول در بازار:

باعث بهبود عملکرد محصول، کاهش هزینه تولید، کیفیت بهتر و پذیرش محصول در بازار می شود.

3: تقاضای شخصی و سفارشی مشتری را برآورده کنید:

با ویژگی کارایی بالا ، پرینتر سه بعدی می تواند به عرضه کننده کمک کند تا سریعاً به تقاضای سفارشی مشتری پاسخ داده و مطابق بازارهای پیشرفته و مدرن پیشروی کند.

4: قطعات جواهرات را مستقیماً تولید کنید:

مدل های طلا نیز دائما در حال تغییر و تخول است و هر لحظه انواع جدیدتری از مدل جواهر در حال عرضه به بازار است شما می توانید با صنعت پرینت سه بعدی جواهر سریع مطابق مد و نیاز بازار پیش بروید.

5: ریخته گری موم در پرینتر سه بعدی طلاسازی:

ریخته گری موم در ایجاد الگوهای هندسی دقیق فلزات بسیار عالی عمل می کند ، از این فرآیند در جواهرات بسیار استفاده می شود. پرینترهای سه بعدی پروجت در ایجاد مدل واکس موم بسیار دقیق هستند و می توانند این دقت را به شی و مدل فلزی منتقل کنند.


جمع بندی:

با گذشت سالها، کاربرد پرینتر سه بعدی صنعتی بسیار توسعه یافته و برای تجارت دستاوردهای زیادی را به همراه داشته است. در واقع امکان استفاده از این فناوری برای تولید و تولید محصول در صنایع مختلف بی حد و حصر است. شما هم اگر میخواهید چاپ 3d را وارد کار خودتون بکنید، با فروشگاه ها و مراکز ارائه دهنده خدمات پرینتر سه بعدی تماس بگیرید و از مشاوران آنها کمک بگیرید.