چگونه دوربین کنترل سرعت ماشین ها را جریمه میکند؟

چگونه دوربین کنترل سرعت ماشین ها را جریمه میکند؟

دوربین های کنترل سرعت برای بسیاری از رانندگان یکی از بحث برانگیزترین مسائل هستند. خواه مزایای آنها را ببینید یا نه ، باید یاد بگیرید که با آنها زندگی کنید، بنابراین توصیه می شود با تمام توان در این زمینه آشنا شوید تا از قانونی بودن رانندگی خود اطمینان حاصل کنید. اولین دوربین ایمنی، با استفاده از اصطلاحات رسمی، در A316 بر روی پل Twickenham در سال 1992 نصب شد. این دستگاه گاتسو بود و سرعت ماشه آن 60 مایل در ساعت بود. A416 محدودیت سرعت 40 مایل در ساعت داشت. 22 روز پس از روشن شدن ، تقریباً 23000 راننده با سرعت بیش از 65 مایل در ساعت شناسایی شدند.

چرا ما دوربین های کنترل سرعت داریم؟

از آنجایی که هر ساله میلیون ها نفر در سوانح جاده ای جان خود را از دست میدهد برای کمک به مقابله با این مسئله ، دوربین های کنترل معمولاً در مناطقی که حادثه پذیر هستند قرار می گیرند تا بیشترین تأثیر را در کاهش آسیب ها و مرگ های ناشی از سرعت داشته باشند.

آیا می توانم 10٪ بالاتر از حد مجاز رانندگی کنم و گرفتار نشوم؟

دوربین های ثابت باعث می شوند، افراد با شتاب زیاد را ثبت کنند، اما آنچه در اکثر موارد تنظیم شده تأیید نشده است بنابراین ارزش قمار را ندارد.که البته، توسط افراد اداره می شوند، بنابراین اگر بیش از حد مجاز بود مجازات سرعت غیر مجاز برای شما ثبت میشود. در قانون آمده است که به محض عبور از سقف مجاز، مجازات جریمه سرعت غیر مجاز صادر شود، بنابراین اگر در یک بزرگراه 31 مایل در ساعت (30 مایل در ساعت) یا 71 مایل در ساعت را انجام دهید، قانون را نقض می کنید و می توانید جریمه نقدی دریافت کنید.

پلیس ملی (NPCC) برای کمک به افسران پلیس در استفاده از “اختیار”، به آنها اجازه می دهد تا به اصطلاح “10٪ بعلاوه 2” حق آزاد داشته باشند، با این حال، این فقط یک توصیه است نه قانون. لازم به یادآوری است که این کاملاً به افسری که سرعت گیر را می گیرد بستگی دارد و این به خود افسر بستگی دارد که مجرم را جریمه کند یا خیر. بهترین توصیه این است که سرعت را تمام نکنید.

شرکت های خدمات بیمه خودرو در استان های مختلف

دوربین های کنترل سرعت تا چه فاصله ای رامی توانند تشخیص دهند؟

فناوری کنونی دوربین سرعت اجازه می دهد تا فیلم و تصاویر دقیق رانندگان از فاصله یک کیلومتری گرفته شود. با این حال ، بیشتر دوربین ها از علامت گذاری در جاده برای اندازه گیری فاصله در طول زمان و تعیین سرعت شما استفاده می کنند. دوربین های سرعت متوسط می توانند سرعت متوسط را در فواصل بین 75 متر و 20 کیلومتر محاسبه کنند. آنها به ترتیب در بزرگراه هایی با فاصله حداقل 200 متر از یکدیگر ظاهر می شوند.

خواندن این مقاله هم مفید است  برای شستن فرش دستباف چه باید کرد؟

انواع دوربین های پلیس در جاده

دوربین های راهنمایی و رانندگی

نحوه کار دوربین پلیس برای ثبت تخلف

تکنولوژی سرعت سنجی به چند دسته تقسیم میشود که در پایین نام برده ایم:

1: لوپ

در واقع به معنی حلقه کنترل میباشد.این تکنولوژی توسط حسگرهای مغناطیسی در کف خیابان و اتوبان نصب میشود.

این روش مشکلات زیادی نیز دارد مانند:

  • تعمیرات دشوار
  • دقیق نبودن
  • عدم تشخیص سرعت ها
  • هزینه بالا

2: لیزر

پلیس های راهنمایی و رانندگی با دوربین کنترل سرعت لیزر خود معمولاً در کنار جاده ها ، پشت درختان و روی پل های بالای سر مستقر می شوند مواظب باشید ، احتمالاً کمین خواهید کرد! این دوربین های دستی حتی در نور کم قادر به شناسایی سرعت هستند. دوربین های لیزر سرعت پلیس به فلش مادون قرمز مجهز هستند که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند. این دوربین ها قادر به عکس گرفتن از یک وسیله نقلیه سریع از جلو و یا عقب هستند. در صورت استفاده از دستگاه ها توسط افسران پلیس، آنها متوقف شده و تخلفی را برای راننده در محل ثبت میکنند.

3: رادار

تفنگ سرعت رادار یک واحد راداری داپلر است که ممکن است به صورت دوربین دستی، سوار وسیله نقلیه یا ایستا باشد. این دوربین کنترل، سرعت اشیائی را که در آن مشخص شده اند با تشخیص تغییر فرکانس سیگنال رادار برگشتی ناشی از اثر داپلر اندازه گیری می کند، در نتیجه فرکانس سیگنال برگشتی متناسب با سرعت نزدیک شدن شی در صورت جسم افزایش می یابد. در صورت عقب رفتن جسم نزدیک می شود و پایین می آید. این دستگاهها اغلب برای اجرای محدودیت سرعت مورد استفاده قرار می گیرند.

از آنجا که این نوع تفنگ سرعت تفاوت سرعت بین هدف و خود اسلحه را اندازه گیری می کند، تفنگ باید ثابت باشد تا قرائت صحیحی داشته باشد. اگر اندازه گیری از یک ماشین در حال حرکت انجام شود، تفاوت سرعت بین دو وسیله نقلیه ایجاد می کند، نه سرعت هدف نسبت به جاده، بنابراین یک سیستم متفاوت برای کار با وسایل نقلیه در حال حرکت طراحی شده است.

4: پردازش تصویر

پردازش ویدئو و تصویر برای نظارت بر ترافیک ، تجزیه و تحلیل و نظارت بر ترافیک استفاده شده است. جمعیت به طور مداوم در مناطق شهری و جاده افزایش می یابد و به دلیل تقاضای زیاد، ترافیک بیشتر می شود و سطح کمتری از ظرفیت جاده و زیرساخت ها باقی میماند. از آنجا که اثرات این مشکلات در زندگی روزمره قابل توجه است مهم است که به دنبال راه حل های کارآمد برای کاهش آنها باشید. یکی از این راه کار ها دوربین کنترل سرعت میباشد.

روش های پیشین مانند رادار معایبی داشتند مانند:

  • خطای کسینوس که اتفاق می افتد
  • وقتی جهت دوربین کنترل سرعت راداری مستقیم نیست
  • هزینه تجهیزات یکی از دلایل مهم است
  • سایه زنی (انعکاس موج رادار از دو وسیله نقلیه مختلف با ارتفاع مشخص)
  • تداخل رادیویی (خطا ناشی از وجود فرکانس مشابه رادیو امواجی که یک انتقال بر روی آنها پخش می شود)

و سایر عوامل تأثیرگذار که باعث ایجاد خطا در سرعت می شوند.

این الگوریتم پردازش تصویر فقط به یک دوربین فیلمبرداری و یک مورد رایانه Cor2Duo با نرم افزار Matlab که برای کار کردن در رایانه نصب شده است نیاز دارد. و این روش برای ثبت سرعت و تخلفات بسیار دقیق تر است.

برای مشاهده و استعلام خلافی ماشین و موتورسیکلت روی لینک لیک کنید.