کالری سوزی با شستن فرش

کالری سوزی با شستن فرش

بیشتر کارهای خانه شبیه به تمرین‌هایی هستند که در باشگاه برای کالری سوزی انجام می‌دهید. شما می‌توانید با حرکات فیزیکی ساده در حین تمیز کردن خانه و انجام بسیاری از کارهای روزمره، عضله‌سازی و کالری سوزی بیشتری داشته باشید.

به گفته متخصصین تغذیه و تناسب اندام، به طور متوسط هر فرد می‌تواند با انجام کارهای منزل مثل شستشو و غیره در هر ساعت بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ کالری بسوزاند. البته رسیدن به این اعداد بستگی به میزان و شدت فعالیت شما دارد‌.

فرش شستن چه در قالیشویی چه در منزل از جمله کارهایی است که به دلیل بالا بودن میزان فعالیت و انرژی مصرفی در حین انجام آن چیزی حدود ۴۰۰ کالری یا حتی بیشتر می‌سوزانید.

اگر قصد دارید از شستن فرش به عنوان راهی برای سوزاندن کالری استفاده کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به شما بگوییم فرش شستن چقدر کالری می سوزاند.

کالری سوزی فرش شستن

افراد کمی از انجام کارهای خانه لذت می‌برند و از تمیز کردن حمام و‌‌ توالت، آشپزخانه، جارو کردن و گردگیری به عنوان کارهایی سخت‌تر از کار در معدن یاد می‌کنند‌. اما اگر فکر می‌کنید از انجام کارهای منزل سود می‌برید و با کالری سوزی‌ به تناسب اندام می‌رسید، نگاه شما به فعالیت‌های روزانه منزل فرق خواهد کرد.

شستن فرش نیز از جمله کارهایی است که معمولا قبل از شروع سال جدید و برای استقبال از بهار یا در مواقع اضطراری بعد از ریختن مایعات شیرین و غیره روی آن انجام می‌شود‌.

پیشنهادات: لیست بهترین قالیشویی در اصفهان ، بهترین قالیشویی در تهران و بهترین قالیشویی در مشهد، بهترین مبل شویی در اسلامشهر، بهترین مبل شویی در رشت

در ادامه چند راهکار برای کالری سوزی فرش شستن در اختیار شما قرار می‌دهیم:

برای خود محدودیت زمانی تعیین کنید

هر اندازه میزان فعالیت شما بیشتر باشد و مراحل شستن فرش را در زمان کوتاه‌تری با فعالیت بیشتر و بدون خستگی انجام دهید، کالری مصرفی فرش شستن افزایش میابد‌. البته مراقب باشید که در هنگام شستن فرش عجله نکنید چون کیفیت کار شما اهمیت زیادی دارد و منظور ما فعالیت بیشتر و حرکات فیزیکی شدیدتر بدون وقت تلف کردن است.

کافی است ضربان قلب خود را حین شستن فرش برای مدت طولانی‌تر بالا نگه دارید.

در حین کار موسیقی شاد گوش دهید

گوش دادن به موسیقی حین انجام کارهای روزانه نه‌تنها شما را سرگرم و ذهنتان را از سختی کاری که انجام می‌دهید دور می‌کند بلکه به شما این فرصت را مید‌هد تا شدت فعالیت خود را حفظ کنید و آن را پایین نیاورید.

بنابراین گوش دادن به موسیقی باعث افزایش حرکات شما و بالا بردن میزان کالری سوزی می‌شود.

چند تمرین ورزشی انجام دهید

خواندن این مقاله هم مفید است  بهترین تعمیرگاه خودروهای چینی | تعمیرات خودروهای چینی

شاید این کار کمی احمقانه به نظر برسد و برای انجام تمرین‌های ورزشی حین شستن فرش نیاز به تنها شدن در خانه داشته باشید. اما در واقع بهترین راه برای کالری سوزی فرش شستن و‌ کار روی نواحی خاصی از بدن انجام تمرینات ورزشی است.

به عنوان مثال هنگام نشستن و فرچه کشیدن روی فرش چند حرکت اسکات بزنید. همچنین می‌توانید از لیز بودن سطح فرش استفاده کرده و برای آب کردن چربی ران پا و تقویت عضلات این قسمت حرکات کششی پا را درست مانند زمانی که در سالن ورزشی هستید، انجام دهید.

فهرستی از چند کار تهیه کنید

ممکن است شستن فرش شما مدت زمان زیادی طول نکشد و با کمی مایع شوینده و یک بار آبکشی، کار تمام شود. در این صورت نمی‌توانیم بگوییم کالری شستن فرش شما آنقدر زیاد بوده که به چشم بیا‌ید. بنابراین بهتر است با تهیه یک فهرست از دیگر کارهای خانه زمان لازم برای کالری سوزی را پر کنید.

به عنوان مثال پس از پهن کردن فرش روی لبه‌ای از حیاط، بالکن یا پشت‌بام برای خشک شدن، به سراغ شستن دیوارهای حمام بروید. این‌ کار باعث می‌شود ضربان قلب خود را برای زمان بیشتری بالا نگه دارید و کالری سوزی زیادتری داشته باشید.

در نهایت اگر از ما بپرسید چگونه کالری سوزی فرش شستن را بیشتر کنیم؟ با توجه به موارد بالا، دو گزینه زیر را در اختیارتان قرار میدهیم:

  1. فعالیت‌های نظافتی شدیدتری انجام دهید.
  2. مدت زمان بیشتری فرش بشویید.

ولی آیا می‌دانید شستن فرش چند کالری میسوزاند؟

• کالری مصرفی شستن فرش: ۴۰۰ کالری در ۱ ساعت

کالری سوزی با انجام سایر کارهای خانه

ایده‌های کاری کم تکرار مانند شستن فرش که شاید در طول سال یک یا نهایت دو بار انجام شوند، نمی‌توانند برای کالری سوزی مداوم خوب باشند. بنابراین ما در ادامه به شرح وظایف بیشتری می‌پردازیم که حداقل هر روز در خانه تکرار می‌شوند و برای کالری سوزی بیشتر می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید.

  1. جاروبرقی کشیدن: ۲۰۵ کالری در ۱ ساعت
  2. گردگیری: ۱۳۲ کالری در ۱ ساعت
  3. شستن ظرف: بسته به مقدار ظرف‌ها و شدت فعالیت: روزانه ۵۸ کالری
  4. شستن حمام و توالت: ۲۴۸ کالری در ۱ ساعت

سخن نهایی

کالری سوزی در طول روز با وجود خوردن تنقلات و خوراکی‌های جذاب کاری طاقت‌فرسا است. همه ما قبول داریم که کالری سوزی اصلا ساده نیست و برای همین همیشه به دنبال راهکارهایی هستیم تا با ساده‌ترین روش‌ها به تناسب اندام برسیم و بدنی سالم داشته باشیم‌.

همانطور که در این مطلب خواندید، انجام کارهای خانه از گردگیری سبک گرفته تا جارو کشیدن، فرش شستن و به‌طور کلی هر حرکتی که شما را فعال نگه دارد و ضربان قلبتان را بالا ببرد، کالری می‌سوزاند‌.