اجرای ال اس اف در رودسر | قیمت سازه LSF رودسر

اجرای ال اس اف در رودسر | قیمت سازه LSF رودسر

گیلان ، رودسر ،شهرک انصاری، خیابان دادگستری، جنب ورزشگاه شهید جنیدی
درباره ما

اجرای ال اس اف در رودسر | سازه ال اس اف چیست؟

سازه LSF که مخفف عبارت LightWeight Steel Frame است که سازه های نورد سرد می باشند که به طور صنعتی تولید و عرضه می شوند این نوع سازه از جنس ورق گالوانیزه هستند و به دلیل داشتن مقاومت بسیار زیاد بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است. مقاومت سازه ال اس اف بر اساس اعضای بار بر بوده و در صورت ضعف اجرا و یا در زمان بهره برداری اگر عضوی به درستی اجرا نشود بقیه اعضا بتوانند تحمل خود را حفظ کنند. در این نوع سیستم ساختمانی دیوارها باربر بوده و قابلیت اجرای این نوع سازه ۳ طبقه می باشد اما برای بیش تر از این تعداد نیز با بهره گیری از سازه های ترکیبی (بتنی یا فولادی) قابل طراحی و اجرا می باشد.

سازه LSF “ال اس اف” سازه ای پیش ساخته و سبک است که بر اساس طرح معماری ساختمان در محل کارخانه تولید و سپس در مرحله ساختمان با استفاده از پیچ و سرمته ای، بولت ها و سایر اتصالات نصب و برپا خواهد شد. این سازه ها از انواع ورق های گالوانیزه و پروفیل های Z، U و C تولید می شود و به عنوان جایگزین سازه های فلزی یا بتنی است و در ساختمان سازی کاربرد دارد.

این سازه یکی از محبوب ترین سازه های امروزی می باشد چرا که با توجه به مزیت های بسیار آن افراد تمایل بیشتری به استفاده از آن در ساخت بناهای خود نشان می دهند. از مزیت های مهم سازه ال اس اف می توان به سبک بودن و قابل بازیافت بودن آن اشاره نمود. هم چنین هزینه این نوع سازه در مقایسه با برخی دیگر از سازه ها موجود مقرون به صرفه تر می باشد.

همچنین سازه ال اس اف سازه ای بسیار آسان بوده و در مدت زمان کوتاهی قابل اجرا می باشد. یکی از مزیت های سازه ال اس اف گسترده بودن آن بوده و نسبت به دیگر سازه های فلزی و بتنی کم حجم و سبک می باشد.

شرکت پایدار سبک سازه والای کاسپین

اولین سازه های مدرن و برترین طراح و مجری ساخت ساختمان ضد زلزله به روش نیوزلندی و کانادایی و سوئیسی از نوع lsf ، cfs
طراحی و اجرای ساخت ساختمان به روش اسکلت فلزی
ساخت سریعوزن بسیار کم
ضد زلزلهکیفیت ساخت بالا
ضایعات بسیار کمعایق حرارت و صدا
قابلیت بازیافتهزینه کم تعمیر و نگهداری
ویلایی و آپارتمان تا 5 طبقهاضافه بنا
انبوه سازیسوله سازی

 

با کادری مجرب در ساخت ساختمان های مدرن و هوشمند و داشتن اکیپی مجرب در تمام ایران در خدمت شما عزیزان هستیم
اعتماد شما اعتبار ماست
آدرس ما رودسر ،شهرک انصاری، خیابان دادگستری، جنب ورزشگاه شهید جنیدی

مدیر اجرایی جناب رمضانی

09013727306

09961056243

مدیر اجرایی جناب عابدین پور

09112954421

09373254421

 

تاریخچه سازه ال اس اف

این نوع سازه در سال 1946 در یکی از نمایشگاه های ماشین آلات صنعتی رو نمایی شد و مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفت . از این رو که سازه های ال اس اف سازه های سرد نورد شده می باشند و استحکام و مقاومت بالا تری نسبت به سازه های بتنی ، سازه های فلزی و سازه های چوبی دارد مورد استفاده در صنعت ماشین سازی و ساختمان سازی قرار گرفت و برای اولین بار در سال 1990 در نمایشگاه ساختمانی در امریکا به صورت جدی مطرح شد . آمریکا در حقیقت زادگاه این سیستم محسوب می شود.

در سال 1992 در آمریکا حدود 500 خانه به روش ساخت و ساز ال اس اف ساخته شده بود ، این تعداد تا سال 1994 ب 7500 مسکن رسید . امروزه با توجه به مزایای فراوان سازه های ال اس اف حدود 90 درصد از خانه ها با این سیستم ساخته و یا با دیگر سازه های ساختمانی ترکیب شده اند . در کشور ژاپن نیز قبل از جنگ جهانی اول تمامی خانه های  ساخته شده با اسکلت چوبی بود اما بعد از جنگ به دلیل وجود خسارات بالا و مقاوم نبودن ساختمان در برابر آتش سوزی ، همچنین نیاز سریع مردم به خانه این سازه بسیار مورد توجه قرار گرفت و پس از ان نیز در جهان معرفی شد.

و اما در ایران ، از سال 1391 اولین آیین نامه طراحی و اجرای سازه های فولادی سرد نورد شده (بخش سازه ) با نامه آئین نامه 612  از دفتر معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ارائه شد  و سپس در سال 1392 ائین نامه 613 طراحی و اجرای سازه های فولادی سرد نورد ( بخش غیر سازه ) از دفتر معاونت نظارت راهبردی و امور نظام فنی ارائه شد و در همان سال در بسیاری از پروژه های دولتی کشور اعم از مسکن مهر و پروژه های انبوه دیگر مورد استفاده قرار گرفت .

از این رو سازه های ال اس اف  به دلیل سرعت بالایی که در طراحی و اجرا دارند و عدم خطای انسانی در این نوع سازه ها بهترین گزینه برای مهندسی سازی ساختمان ، ساخت اضافه بنا، ساخت انواع ویلا (جنگلی و کوهستانی)،ساخت طرح های فانتزی سوئیسی یا  A-frame ، ساخت سوله های صنعتی ورزشی ، ساختمان های اداری و تجاری ، ساخت ویلا در مناطق ییلاقی و صعب العبور و… مورد استقبال بسیاری از پیمانکاران ساختمان قرار گرفته است .

مزایا سازه ‏ال اس اف (LSF)

سازه ‏ال اس اف (LSF) با توجه به ویژگی‌های ساختاری که دارند از مزایای بالقوه زیادی برخوردار هستند که از مهم‌ترین آن‌ها‌ می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

وزن بسیار پایین در مقایسه با دیگر انواع سازه‌ها (جذب نیروی زلزله کمتر)

ساده بودن نصب و اجرای آن‌ها و متعاقباً کاهش هزینه نیروی کار و زمان توقف (اجرای سریع)

امکان‌پذیر بودن تولید انبوه و اجرای تعداد زیادی سازه در کمترین زمان ممکن ( مناسب برای شهرک سازی)

کیفیت بالا و یکنواخت در تمامی سازه‌ها (اجرای دقیق و کم خطا)

مقاومت و سختی بالا

امکان اجرا و نصب سازه در تمامی شرایط آب و هوایی (مخصوصاً مناطق مرطوب شمال کشور)

قابلیت بازیافت مصالح به طور کامل و نیاز بسیار کم به سایر مصالح غیر قابل بازیافت (حداقل آسیب به محیط زیست)

حمل و نقل آسان (مناسب مناطق ییلاقی و صعب العبور)

مقاومت بالا در برابر حرارت و آتش‌سوزی

مقاومت بالا در برابر خوردگی‌های شیمیایی و هوازدگی

سهولت تامین الزامات مبحث 19 مقررات ملی ساختمان(صرفه جویی در مصرف انرژی)

انعطاف‌پذیری بالا در اجرای آن‌ها (طراحی و اجرای طرح های خاص و مدرن)

طول عمر بسیار بالا

ترکیب شدن با سازه های بتنی و فلزی

مقاومت بالا در برابر زمین‌لرزه

مقاومت در برابر حشرات موذی

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

معایب سازه ال اس اف (LSF):

🔴محدودیت دهانه های باربر

🔴محدودیت تعداد طبقات بر روی ساختمان

🔴محدودیت بار گذاری بیش از حد استاندارد

🔴در ابعاد دهانه محدودیت وجود دارد.

🔴تعداد طبقات قابل ساخت با این سیستم محدود است.

🔴به نیروی کار متخصص و خبره نیاز دارد.

🔴تامین قطعات فلزی گالوانیزه تولید شده در کارخانه هزینه نسبتاً بالایی دارد.

🔴اتصالات جوشی

🔴اتصال به دیگر مصالح

🔴مهار‌های نگهدارنده و مها‌رهای برشی

🔴این سیستم به صورت اجرای خشک و اغلب با استفاده از اتصالات پیچ و به روش تولید صنعتی به کار گرفته می‌شود. گرچه در شرایط خاصی می‌توان از اتصال پرچ و جوش نیز استفاده کرد.

مقایسه قیمت سازه های LSF با سازه های بتنی و فولادی

با این حال، به طور کلی می‌توان گفت که هزینه ساخت سازه‌های LSF در مقایسه با سازه‌های بتنی و فولادی، به دلیل سرعت بالا و راندمان کاری بالا در فرآیند ساخت، کاهش قابل توجهی می‌یابد. همچنین، به دلیل وزن کمتر و قابل حمل بودن قطعات LSF، هزینه حمل و نقل و نصب آن‌ها نیز کاهش می‌یابد.

همچنین، هزینه سازه‌های فولادی به دلیل قیمت بالای فولاد، معمولاً بیشتر از هزینه سازه‌های LSF است. همچنین، هزینه سازه‌های بتنی نیز به دلیل نیاز به فرآیند ساخت پیچیده‌تر و زمان‌برتر از سایر نوع سازه‌ها معمولاً بیشتر است. به همین دلیل، سازه‌های LSF در مقایسه با سازه‌های بتنی، می‌توانند به طور قابل توجهی هزینه ساخت را کاهش دهند.

به طور کلی، سازه‌های LSF معمولاً ارزان‌تر از سازه‌های فولادی و بتنی هستند. قیمت نهایی سازه LSF باید با توجه به نیازهای پروژه و با مشاوره با کارشناسان مربوطه تعیین شود که می توانید در این رابطه با کارشناسان ما در شرکت پایدار سبک سازه والای کاسپین تماس بگیرید

یک سازه LSF در مناطق مختلف جغرافیایی متفاوت است؟

بله، هزینه ساخت یک سازه LSF در مناطق مختلف جغرافیایی متفاوت است. این تفاوت هزینه به دلیل متغیرهای مختلفی مانند قیمت مواد، هزینه نصب و کارگران، نیاز به عایق‌های حرارتی و صوتی متفاوت در مناطق مختلف و همچنین الزامات ساختمانی و قوانین محلی می‌باشد. به عنوان مثال، در مناطقی با شرایط آب و هوایی سخت مانند مناطق سردسیری، نیاز به عایق‌های حرارتی بیشتر است و هزینه آنها نیز افزایش می‌یابد.

به طور کلی، برای تعیین هزینه دقیق ساخت یک سازه LSF در منطقه خاصی، باید با مشاوران مربوطه در این زمینه مشورت کرد و با در نظر گرفتن شرایط محلی و الزامات مورد نیاز، تخمین دقیقی از هزینه ساخت سازه LSF در آن منطقه محاسبه کرد.

خدمات شرکت به صورت صفر تا صد شامل:

طراحینظارت
اجراساختمان های پیش ساخته
ویلاهای مدرن و کلاسیکاضافه اشکوب
سوله و سازه های صنعتینماهای خشک (کامپوزیت و فایبر سمنت و…)

مزایای اقتصادی LSF :

کاهش هزینه‌های اجرایی ساختمان به دلیل سرعت اجرا

کاهش هزینه‌ها در مصالح مصرفی حین ساخت

کاهش هزینه‌های انرژی در طول بهره‌برداری ساختمان

کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری به دلیل راحتی سرویس

اجرا و رسیدن سریع به دوره بهره‌برداری و بازگشت سریع سرمایه

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

قیمت ال اس اف LSF سال ۱۴۰۲

در ادامه  به بررسی ۲ پارامتر اصلی تاثیر گذار در قیمت ال اس اف LSF می پردازیم و حدودی از قیمت ها در فروردین ۱۴۰۲ را خدمتتان اعلام می داریم. با شرکت ما بهترین کیفیت و قیمت را تجربه کنید.

۱.وزن سازه ال اس اف LSF در هر مترمربع زیربنا (پارامتر اصلی ۱ در قیمت ال اس اف LSF)

می دانیم سازه ال اس اف LSF یک سیستم ساختمانی پیش ساخته معتبر در دنیا می باشد که جنس آن از فولاد سرد نورد (CFS) می باشد و تا ۵ طبقه می توانیم با آن ساختمان سازی کنیم (سازه LSF). پارامتر اصلی اولی که بر قیمت ال اس اف LSF سال ۱۴۰۲ تاثیر به سزایی دارد، این است که بدانیم در هر مترمربع زیربنا چند کیلو سازه ال اس اف LSF استفاده می شود (مترمربع/وزن سازه).

 3 عامل که تاثیر به سزایی بر وزن سازه ال اس اف LSF در هر متر مربع زیربنا دارند، متراژ، نوع کاربری و تعداد طبقات می باشند. اینکه بنایی که قرار است با سازه ال اس اف LSF احداث گردد، چه متراژی دارد در میزان وزن سازه ال اس اف LSF بکاررفته در هر مترمربع، تاثیرگذار می باشد. اینکه بنایی که قرار است با سازه ال اس اف LSF احداث گردد، یک ویلا می باشد یا یک ساختمان اداری و یا حتی یک سوله صنعتی  (کاربری ساختمان) در وزن سازه بسیار تاثیر گذار می باشد.

 عامل تاثیر گذار آخری هم تعداد طبقات می باشد؛ اینکه بنایی که قرار است با سازه ال اس اف LSF احداث گردد، ۱ طبقه می باشد یا چند طبقه تاثیر به سزایی در وزن سازه ال اس اف LSF در هر مترمربع زیر بنا خواهد داشت. جهت درک بهتر یک مثال می زنیم؛ یک ویلای یک طبقه با سقف شیبدار به متراژ زیربنای ۲۰۰ مترمربع، وزن آن به مراتب کمتر از یک ویلای ۳ طبقه با جمع متراژ کل ۲۰۰ مترمربع می باشد.

 پس قبل از اعلام قیمت می بایست متراژ، کاربری و تعداد طبقات و در یک کلام طرح معماری پروژه هدف مشخص باشد تا بتوانیم برآورد کنیم در هر مترمربع زیر بنا چقدر سازه ال اس اف LSF استفاده می شود.

نقشه معماری سازه ال اس اف lsf

۲. قیمت روز ورق گالوانیزه (پارامتر اصلی ۲ در قیمت ال اس اف LSF)

پارامتر اصلی  دوم که روی قیمت ال اس اف LSF سال ۱۴۰۲ بسیار تاثیر گذار می باشد، قیمت مواد اولیه این سازه، یعنی ورق گالوانیزه می باشد. متاسفانه به دلیل تورم شدید کشور، قیمت ورق گالوانیزه نسبت به مهر ماه ۱۴۰۱ مدام در حال نوسان رو به بالا بوده است، به طوری که قیمت آن در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۲نسبت به مهرماه ۱۴۰۱، ۱۰۰% افزایش یافته است. این تورم باعث افزایش قابل توجه قیمت ال اس اف LSF سال ۱۴۰۲ در اولین ماه سال ۱۴۰۲ شده است.

ورق گالوانیزه سازه ال اس اف

اگر بخواهیم جمع بندی کنیم، قیمت سازه ال اس اف LSF به دو پارامتر اساسی ۱)  وزن سازه ال اس اف LSF در هر مترمربع زیربنا و ۲) قیمت روز ورق گالوانیزه بستگی زیادی دارد. با لحاظ کردن حدود وزنی سازه ال اس اف LSF بر اساس مشخصات پروژه به حدود ۲۵-۵۵ کیلوگرم در مترمربع و لحاظ کردن قیمت روز ورق گالوانیزه در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۲، قیمت سازه ال اس اف LSF سال ۱۴۰۲ بین ۲.۰۰۰.۰۰۰-۴.۵۰۰.۰۰۰ تومان در هر مترمربع خواهد بود؛ لازم به یاد آوری است که این قیمت شامل طرح، تولید، حمل و اجرای سازه ال اس اف LSF می باشد.

متاسفانه مشاهده شده است برخی از پیمانکاران به دلایل نا آگاهی از مسائل فنی و استحکام بنا، برآورد درستی از وزن سازه ال اس اف LSF نداشته و تنها به بستن قرارداد جهت گرفتن کار فکر کرده و قیمتهای پایینی به کارفرمایان اعلام می کنند. کارفرمایان هم که قیمت پایین برایشان جذاب بوده، ساخت اسکلت بنایشان را به چنین پیمانکارانی واگذار می کنند و به عواقب خطرناک بعد از آن (عدم استحکام) فکر نمی کنند.

شرکت ما طراح،سازنده و مجری سازه های قاب فلزی سبک ال اس اف LSF

کارفرمایان محترم برای ساخت سرپناهی که قرار است بالای ۶۰ سال عمر مفید داشته باشد، در بلایای طبیعی مثل زلزله، باد و برف های شدید مقاوم عمل کند، نباید فقط قیمت پایین را ملاک انتخاب قرار دهند و می بایست پیمانکار واجد شرایط را با دقت انتخاب نمایند.

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی
اطلاعات تماس
  • تلفن تماس: 09112954421 ، 09013727306
  • نشانی: گیلان ، رودسر ،شهرک انصاری، خیابان دادگستری، جنب ورزشگاه شهید جنیدی
شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
ویدئو
این آگهی ویدئو ندارد.
ساعت فعالیت
گیلان ، رودسر ،شهرک انصاری، خیابان دادگستری، جنب ورزشگاه شهید جنیدی

اشتراک گذاری آگهی

نظرات کاربران