تعمیرات موتور آسانسور در گیلان | آسانسور آنیسا

تعمیرات موتور آسانسور در گیلان | آسانسور آنیسا

گیلان ، رشت
درباره ما

تعمیرات موتور آسانسور در گیلان | تعمیر فوری موتور آسانسور در گیلان | تعمیر تخصصی موتور در گیلان

سرویس و نگهداری و تعمیرات موتور گیربکس آسانسور آنیسا در گیلان و رشت

موتور آسانسور نقش قلب را در آن دارد و کوچکترین خطا در آن کل سیستم را با اختلال رو به رو می کند به همین دلیل سریع باید تعمیر شود. تعمیر آسانسور به دقت زیادی نیاز دارد به همین دلیل باید توسط افراد حرفه و متخصص انجام شود تا مشکلات جبران ناپذیری ایجاد نشود. به همین منظور تعمیرات موتور گیربکس آسانسور کششی و آسانسور هیدرولیک همراه با خدمات نگهداری و سرویس دوره ای منظم با هزینه هایی بسیار مناسب برای شما عزیزان در سراسر گیلان انجام می پذیرد.

خدمات ما :

انجام تعمیرات و خدمات فنی انواع آسانسور

تعمیرات فوق تخصصی موتور

گیربکس های ایرانی و خارجی

انواع موتور های ترک

تعویض ماردون دنده برنجی فلکه اصلی هرزگرد

تعویض بلبرینگ و بوش و فلایویل

تعویض سیم پیچی بویین مگنت ترمز

انواع خرابی موتور آسانسور:

به منظور تعمیر موتور آسانسور لازم است بدانید که کدام قسمت از موتور آسیب دیده است. به طور کلی خرابی موتور آسانسور به دو شکل الکتریکی و مکانیکی اتفاق می افتد.

خرابی الکتریکی موتور آسانسور

خرابی الکتریکی موتور آسانسور به دلیل اختلال در جریان الکتریکی ایجاد می‌ شود و لازم است نسبت به تعمیر موتور آسانسور اقدام کرد. این خرابی شامل قطع شدن جریان برق در مسیر، اتصال بدنه و اتصال کوتاه در سیم پیچ موتور آسانسور است.

علت های خرابی موتور آسانسور

موتور آسانسور عکس العملی نشان نمی دهد:

زمانی که موتور آسانسور پس از متصل شدن به ولتاژ 360 ولت هیچ عکس العملی نشان ندهد و جریانی در آمپر مترها مشاهده نشود، ممکن است مشکل از قطع شدن سیم پیچی فازها در حالت اتصال ستاره باشد. از این رو باید اندازه گیری مقاومت بین دو فاز انجام شود و در صورتی که بی نهایت بود، مشکل قطع شدن جریان برق در مسیر فازها وجود دارد.

موتور آسانسور ارتعاش و صدا دارد ولی حرکت نمی کند

هنگامی که موتور آسانسور به سه فاز برق متصل شد، ممکن است صدا و ارتعاش داشته باشد اما حرکت نکند. در این صورت به این نتیجه می رسیم که گروه کلافی که آمپر متر مربوط به آن جریان، برق را نمایش نمی دهد، دچار قطعی شده است. با اندازه گیری مقاومت سر گره های کلاف مربوط به هر یک از فازها، می توان به تشخیص گروه کلاف قطع شده کمک کرد و در جهت تعمیر موتور آسانسور و راه اندازی آن اقدام نمود.

موتور آسانسور کار می کند اما تا دور نامی نمی رسد

ممکن است موتور آسانسور به سه فاز برق وصل شود و موتور کار کند اما به نامی نرسد. بنابراین لازم است مشکل اتصال بدنه یا اتصال کوتاه سیم پیچ را بررسی کرد. به همین منظور اهم متر می تواند کمک کند. به این صورت که با اندازه گیری مقاومت کلاف های سه فاز به شکل جداگانه می توان مشکل را تشخیص داد.

چنانچه مقاومت سیم پیچ ها با یکدیگر برابر بودند، مشکلی وجود ندارد. اما در صورتی که مقاومت یکی از گره‌ ها کمتر از دو فاز باشد، مشکل را در آن سیم پیچ باید جستجو کرد.

سوختن یک، دو یا هر سه فیوز

در صورتی که موتور آسانسور به سه فاز برق وصل شد و یک، دو یا هر سه فیوز دچار سوختگی شدند، باید وجود مشکل در اتصال بدنه یا اتصال کوتاه سیم پیچ ها بررسی شود.

موتور آسانسور کار می کند اما صدای آن غیر عادی است

در این شرایط جریانی بیش از حد معمول به موتور آسانسور وارد می شود. به این ترتیب ممکن است موتور دچار اتصال بدنه یا اتصال کوتاه در سیم پیچ ها شده باشد.

موتور آسانسور به صورت سبک راه می افتد اما زیر بار نامی توقف می کند

در این حالت ممکن است تعدادی از کلاف های سیم پیچ اتصال به شکل کوتاه درآمده باشند یا اتصال بدنه در سیم پیچ ها وجود داشته باشد.

خرابی مکانیکی موتور آسانسور

در موتورهای آسانسور گیربکسی با خراب شدن قطعات زیر عملکرد آسانسور دچار اختلال می شود و لازم است تعمیر موتور آسانسور انجام شود.

علت های خرابی مکانیکی موتور آسانسور

خرابی دنده گیربکس آسانسور

اغلب خرابی های دنده گیربکس هنگام حرکت کابین آسانسور باعث ایجاد لرزش و صدای ریتمیک می شود. چنانچه این علائم مشاهده شود، بیانگر خرابی یا شکستگی دنده موتور آسانسور است. بنابراین دنده باید تعویض شود.

خرابی ماردون گیربکس آسانسور

در اغلب موتورهای آسانسور ایرانی و ترک، احتمال خرابی این قطعه بالا است. در صورتی که حین حرکت، آسانسور لرزش مداوم کابین داشته باشد، غالبا علت در خرابی ماردون گیربکس است. در این شرایط ماردون تعویض می شود یا دو سر میله ماردون را با ابزار خاص سنگ می زنند.

خورده شدن فلکه موتور آسانسور

زمانی که فلکه موتور دچار خوردگی شود، براده های آهن باعث ایجاد لرزش در کابین در حال حرکت می شوند. بنابراین باید تعمیر موتور آسانسور در قسمت بکسل و فلکه موتور انجام شود.

خرابی بلبرینگ های داخل موتور آسانسور

بلبرینگ های موتور آسانسور در قسمت پشتی فلکه اصلی موتور و دو سر ماردون واقع شده اند. بلبرینگ ها باعث منتقل کردن نیرو به گیربکس و کاهش اصطکاک موتور آسانسور می شوند. در صورتی که نیروی زیادی به بلبرینگ تحمیل شود، باعث خرابی و به صدا درآمدن آن می شود. به این ترتیب باید تعمیر موتور آسانسور انجام شود.

مراحل عیب یابی و تعمیر موتور آسانسور

به منظور تعمیر موتور آسانسور لازم است از کادری مجرب و خبره کمک گرفت تا ضمن عیب یابی و تشخیص دقیق مشکل آسانسور، نسبت به تعمیر آن اقدام نمایند. در صورت وجود مشکل، تکنسین های تعمیرات موتور آسانسور در گیلان به محل مراجعه می کنند و به بازدید تخصصی از آسانسور و موتور آن می پردازند.

سپس با بررسی دقیق موتور، آن را عیب یابی می کنند و مشکل را تشخیص می دهند. پس از آن قطعه معیوب یا فرسوده را جدا کرده و آن را تعمیر یا تعویض می کنند. در مرحله بعد قطعه تعمیر یا تعویض شده را نصب می کنند و پس از تست گرفتن از موتور آسانسور، نسبت به راه اندازی مجدد آن اقدام می نمایند.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

اینستاگام ورناپ

آدرس: رشت سیاه استخر نبش ۸۲ بر اصلی آسانسور آنیسا
با پشتیبانی و خدمات 24 ساعته
شماره های تماس: ۰۹۱۲۰۵۶۹۰۳۹ _ ۰۹۱۱۵۶۵۶۵۹۶
به مدیریت:آقای صفرزاده
اطلاعات تماس
  • تلفن تماس: ۰۹۱۲۰۵۶۹۰۳۹ ، ۰۹۱۱۵۶۵۶۵۹۶
  • نشانی: گیلان ، رشت
گالری
شبکه های اجتماعی
این آگهی شبکه اجتماعی ندارد.
ویدئو
ساعت فعالیت
ساعت فعالیت : پشتیبانی 24 ساعته
گیلان ، رشت

اشتراک گذاری آگهی

نظرات کاربران