فروش شرایطی انواع سنگ | فروش چکی سنگ ساختمان

فروش شرایطی انواع سنگ | فروش چکی سنگ ساختمان

درباره ما

فروش سنگ نما چکی | فروش سنگ تراورتن چکی | فروش سنگ نما رومی چکی | فروش شرایط انواع سنگ

نما سنگ رومی

با توجه به اهمیت نمای بیرونی ساختمان‌ها، امروزه، شاهد پیدایش انواع و اقسام مدل‌های نما و معماری فضای بیرونی ساختمان‌ها هستیم. با وجود پیدایش مصالح مدرن و جدید و نماهای مدل مینیمال جذاب، سبک‌های کلاسیک و قدیمی نیز کماکان رونق خود را دارند و گاها با تلفیق این سبک‌های قدیمی با مصالح و سبک مدرن، شاهد پیدایش نماهای فوق‌العاده جذاب و پرطرفداری هستیم. سنگ نمای رومی جدید یکی از همین نماهاست که خصوصا برای ساختمان‌های مدرن و شیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله قیمت سنگ نما در انواع مختلف ارائه خواهد شد.

اهمیت سنگ نما رومی

بناهای قدیمی زیبا و با شکوهی از دوران روم باستان برجا مانده است که در آن سنگ های ارزشمندی بکار رفته است. زیبایی چشم نواز این بناها موجب شده تا افراد زیادی به دنبال پیاده کردن این چنین طرحی روی بنا و ساختمان خود باشند. زیبایی این سبک موجب تمایل افراد به استفاده از آن شده است. علاوه بر سنگ نمای رومی از سیمان نیز برای این سبک استفاده می شود اما قطعا به هیچ وجه از نظر کیفیت، زیبایی و سایر المان ها قابل مقایسه با نمای سنگی نخواهد بود. از نمای رومی می‌توان در کاربری‌هایی همچون نمای ویلایی، نمای تجاری، نمای خانه دوبلکس، نمای بیمارستان استفاده کرد. اهمیت اجرای نمای رومی کلاسیک از این رو است که جزئیات در این نوع نما حرف اول را می‌زند و به همین دلیل کیفیت اجرای جزئیات اهمیت بالایی دارد.

المان های طراحی نمای رومی ساختمان

  • استفاده از ستون یک تکه سنگی (شمش) بزرگ با ارتفاع بلند به همراه سر ستون و پاستون با ابزار مختص به خود.
  • استفاده فراوان از باند های ابزاری طولی در امتداد طبقات و مرز بندی ها به صورت ساده و طرح دار
  • استفاده از کتیبه ها، تابلو سنگ ها، گل و طرح های سنگی، تاج و سردر
  • استفاه از مجسمه در ورودی ها، روی ستون ها در نمای داخلی و بیرونی
  • استفاده از شمش های ابزاری برای دور پنچره ها و درب ها (قاب پنجره و درب) به صورت منحنی و صاف
  • استفاده از قطعات پپش ساخته مانند کله گاوی، کله قوچی، براکت ها، دندان موشی و …

نما رومی ویلایی

در نمای ساختمان رومی رنگ‌های کرمی و روشن به کار می‌برند، چون رنگ روشن جزئیات ساختمان ویلایی را بهتر نمایان می‌کند. اطراف پنجره‌های رومی در طراحی نما جایی است که بیشتر به آن توجه می‌شود. گمان کنید نمای خارجی یک ساختمان را طراحی کرده‌اید، به این ترتیب حتی کوچک‌ترین طراحی، در زیبایی نمای ساختمان تاثیر خود را می‌گذارد و در این صورت این تاثیرات می‌تواند باعث زیباتر شدن کوچه و محله هم شود.

همچنین باید توجه کنید برای نمایان شدن هماهنگی فضای جلو ساختمان را به همان سبک رومی طراحی کنید. به کار بردن طرح دایره‌ای در نما رومی جدید ویلایی، جلوه و شکوه بیشتری به نما داده و مانع  سادگی آن می‌شود. از ستون‌های زیبا برای لوکس نشان دادن و جذابیت بیشتر نمای خارجی استفاده می‌کنند. در طراحی نماهای رومی ویلایی بین المان‌های مختلف نما مثل پنجره‌های بلند، ستون و… تقارن مناسبی وجود دارد. برای ویلاها ساختار واحد در نظر گرفته می‌شود، در نتیجه دست طراحان برای استفاده از ذهن خود برای خلق یک سبک ویژه و مشتری پسند باز است.

نما رومی ایرانی

نما رومی طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارد و در ایران نیز به فراوانی دیده می‌شود. نما رومی ایرانی ترکیبی از سر ستون‌ها در معماری رومی با سر ستون‌های دوره‌ هخامنشی است که ایده‌ای برای ساخت یک محصول بومی و نمایشی از نمای رومی جدید ایرانی را پدید آورده‌ است. این نما در ساختمان‌های با تعداد یطبقه متوسط، بلند و همچنین در ساختمان‌های کم ارتفاع و ویلاها  به کار می‌رود. معماری نما رومی ایرانی جزئیات طرح زیاد و پیچیده است و از مصالح گرانی چون سنگ گرانیت، مرمر و تراورتن در ساخت آن‌ها به کار می‌برند.

برخی شهر‌ها ساختمان‌های با  سبک نمای رومی جدید و همچنین نمای رومی کلاسیک به وفور دیده می‌شود. روانشناسان بر این باورند که نما رومی بازتاب روحیه تجمل‌گرایی و کاخ‌نشینی جامعه است. در نمای رومی ایرانی المان‌هایی شبیه به نما رومی کلاسیک دیده می‌شود. ویژگی‌های اصلی موجود در نما رومی ایرانی ستون‌های تزئینی فراوان دایره‌ای به جای چند ضلعی، انواع قاب پنجره، قوس بنا، هلال، کتیبه، سر ستون‌های ویژه است که لازم است بدانیم که خیلی از ستون‌هایی که در این بناها استفاده می‌شود فقط جنبه تزئینی دارند و در حقیقت کاذب هستند.

سنگ های بکار رفته در طراحی نمای سنگی رومی

نورپردازی مناسب می‌تواند این درخشش و زیبایی را چند برابر کند. در طراحی نمای سنگی رومی بیشتر از سنگ‌های گران قیمت همانند تراورتن، مرمر و گرانیت استفاده می‌شود. برخی طراحان و نماکاران برای کاهش هزینه‌های ساخت جدیدترین نماهای سنگی، از سیمان سفید به جای سنگ استفاده می‌کنند که به نمای رومی سیمانی معروف هستند و نمای پرطرفدار در ساختمان های ویلایی به شمار می‌رود.

با توجه به اینکه اجزا و ابزارهای به کار رفته در نمای رومی طرح‌های خاص خود را دارند، اکثر آنها به صورت قطعات پیش‌ساخته بر روی نما نصب می‌شوند. علاوه بر این، ساخت جدیدترین نماهای سنگی با استفاده از بتن الیاف شیشه به جای سنگ، رواج یافته است. در این روش، بتن به راحتی با فرم‌های دلخواه قالب‌گیری می‌شود و هزینه کمتری بابت سنگ‌تراشی و تولید قطعات پیش‌ساخته این نمای پرطرفدار، پرداخته می‌شود.

چه سنگی برای اجرای نمای رومی مناسب‌تر است؟

سنگ‌ تراورتن بدلیل دارا بودن ویژگی های زیر در حال حاضر مناسب‌ترین گزینه برای ساختن نماهای رومی و طراحی نمای سنگی است.

  • مقاومت و تراکم بالای سنگ
  • وجود منابع فراوان و در نتیجه قیمت کمتر
  • سازگاری با انواع آب و هوا
  • کیفیت بالای سنگ‌

انواع سنگ نمای رومی

در این مدل نما از سنگ‌های گوناگونی استفاده می‌شود که برخی از پرمصرف‌ترین تراورتن‌هایی که در کشورمان ایران برای ایجاد نمای رومی بکار می‌روند شامل این سنگ‌ها هستند: سنگ تراورتن‌طرق، سنگ تراورتن‌رامشه، سنگ تراورتن‌لوشان، سنگ تراورتن‌ابیانه، سنگ تراورتن‌حاجی‌آباد و سنگ تراورتن‌تکاب.

ویژگی‌ نما با سنگی رومی

در نمای سنگی رومی بیشترین استفاده از سنگ برای رسیدن به حداکثر شکوه ممکن است. رنگ‌های روشن ظاهری شاهانه به سازه می‌بخشند. از این رو، سنگ‌های تراورتن روشن و کرم، سنگ‌های عمده به کار رفته در نمای سنگی رومی را تشکیل می‌دهند. استفاده از قوس‌ها، ستون‌ها و جزئیات و تزئینات سنگی سبب می‌شود تا نمای سازه به عنوان نمای سنگی رومی شناخته شود. ستون‌های بزرگ و با ارتفاع زیاد، قوس‌های منحنی و قطور، ستون‌های کوچک تزئینی در کنار ستون‌های بزرگ از المان‌های برجسته این نمای پرطرفدار هستند.

استفاده از سرستون‌های زیبا و کله‌گاوی‌ها، برج‌های نقطه‌ای، استفاده از قوس‌های بزرگ و گیرا با نقش‌های برجسته، استفاده از کتیبه‌ها، گلویی‌ها، هلال و قاب پنجره، از عناصری هستند که در طراحی نمای پرطرفدار و اجرای نمای سنگی رومی کاربرد فراوان دارند. سقف و ستون ها در نمای سنگی رومی اهمیت زیادی دارند؛ چرا که با افزایش ارتفاع سقف و ستون‌ها عظمت و شکوه بنا بیشتر می‌شود. همچنین، استفاده از ستون‌ها و سرستون های بزرگ در نمای پرطرفدار ساختمان‌های مجلل رواج بیشتری دارد.

مزایا و معایب بکار گیری سنگ رومی در نما

از مزایای نمای سنگی رومی، القای حسی از ابهت، تجمل و مرفه بودن به کاربران و ناظران خارجی است. همچنین با نورپردازی های وسیع به کار رفته در این نوع نما، ساختمان همانند یک جواهر درخشان و نورانی جلوه‌گر می‌شود. اما چنین نورپردازی‌ها و قرار دادن پروژکتورهای نامناسب، موجب مزاحمت و اذیت و آزار همسایگان در زمان استراحت شبانگاهی می‌شود؛ از معایب این نوع نمای سنگی رومی محسوب می‌شود.

استفاده بیش از اندازه و غیر منطقی از سطوح و احجام پیش‌ساخته سنگی در ساخت نمای سنگی رومی اگرچه به ساخت جدیدترین نماهای سنگی می‌انجامد، اما سبب بروز تعارضات جدی فرهنگی و اجتماعی نیز می‌شود. تقلید از معماری و نمای کلیساها و کاخ‌های اروپایی نمایان‌گر تغییر ذائقه معماری مردم و ایجاد انتظارات جدید در طراحی سازه‌های شهری است.

قیمت سنگ نمای رومی ساختمان

در این نما از سنگ‌های گوناگون با زمینه‌های رنگی متفاوتی استفاده می‌شود که همین امر موجب شده تا گسترده‌ی قیمت آن نیز بسیار گسترده باشد اما طبیعی است که با بهتر شدن کیفیت سنگ‌ها ارزش آنها نیز افزایش یابد و این قیمت‌گذاری و تغیر قیمت از عواملی تابعیت می‌کند که برخی از موارد آن را برایتان نام می‌بریم.

  • جنس سنگ مهمترین عامل موثر بر قیمت سنگ نمای رومی است.
  • ضخامت سنگ مورد استفاده در نمارومی نیز در قیمت ان موثر است.
  • درجه و کیفیت سنگ عاملی مهم در تعیین قیمت سنگ نمای رومی است.
  • هرچه زمینه‎‌ی رنگی سنگ روشن‌تر باشد ارزش سنگ بیشتر است.
  • هرچه ابعاد سنگ بزرگ‌تر باشد ارزش سنگ نیز بالاتر است.
  • قیمت سنگ نمای رومی با میزان ساب‌پذیری سنگ رابطه‌ی مستقیمی دارد.
  • میزان تخلخل سنگ نیز عاملی مهم در قیمت‌گذاری سنگ است.
  • قدوپای سنگ که همان طول و بلندی سنگ است نیز عاملی مهم در تعیین نرخ سنگ است.

سفارش و خرید سنگ نما رومی

برای سفارش و خرید سنگ‌های نمای‌ رومی مورد نظر خود می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به سنگ مورد نظر با مشاورین مجموعه‌ی ما ارتباط بگیرید حتی ما برای راحتی خاطر شما عزیزان امکان خرید حضوری را نیز فراهم کرده‌ایم تا شما مشتریان بتوانید سنگ‌ها را از نزدیک ببینید آنها را با یکدیگر مقایسه کنید و با اطمینان کامل سنگی را خریداری کنید. شماره تماس: 09361315308

اطلاعات تماس
  • تلفن تماس: 09361315308
گالری
شبکه های اجتماعی
این آگهی شبکه اجتماعی ندارد.
ویدئو
این آگهی ویدئو ندارد.
ساعت فعالیت

اشتراک گذاری آگهی

نظرات کاربران