نصب آسانسور هیدرولیک در تهران | 02155461485 | پارسیان آسانبر سیمرغ

نصب آسانسور هیدرولیک در تهران | 02155461485 | پارسیان آسانبر سیمرغ

تهران ، خیابان دماوند
درباره ما

نصب آسانسور هیدرولیک در تهران | نصاب آسانسور هیدرولیک تهران

آسانسور هیدرولیک یکی از انواع متداول آسانسور در سراسر دنیا است. برای آگاهی از میزان محبوبیت و گستره کاربرد آسانسور هیدرولیک، کافی است نگاهی به آمارهای موجود داشته باشیم. در اروپا نزدیک به ۷۰ درصد از آسانسورهای اجرا شده از نوع هیدرولیک بوده اند. آسانسورهای هیدرولیکی پیشینه بسیار طولانی دارند. بسیاری از منابع و نوشته حاکی از این ادعاست که اولین آسانسورهای اختراع شده توسط بشر به شکل امروزی به نوعی از سیستم هیدرولیک بهره می برده اند.

  •  پارسیان آسانبر سیمرغ
شماره تماس : 02155461485   |   09159710124
آدرس: خیابان دماوند مابین وحیدیه و سبلان، کوچه میرحسینی پلاک
نصب بالابر هیدرولیک در تهران

آسانسور هیدرولیک چیست؟

به آسانسورهایی که با سیستم هیدرولیک (جک و پاوریونیت) عمل می کنند، آسانسور هیدرولیک گفته می شود. آسانسورهای هیدرولیکی انواع گوناگونی دارند و می توانند به یک یا دو جک بصورت مستقیم یا غیرمستقیم مجهز باشند. معادل آسانسور در زبان انگلیسی بطور مشخص واژه الویتور Elevator و معادل هیدرولیک واژه Hydraulic است. بنابراین عبارت آسانسور هیدرولیک در زبان انگلیسی با Hydraulic elevator معادل است. البته در زبان انگلیسی واژه لیفت lift نیز به معنای آسانسور در حالت کلی به کار میرود ولی بار معنایی آن بیشتر مربوط به انواع دستگاه های بالابرنده است. مبنای عملکرد این نوع آسانسورها فشار و جریان روغن هیدرولیک است و شیر کنترل جریان نقش تنظیم و تعدیل جریان روغن برای حرکت مطلوب آسانسور را برعهده دارد. آسانسورهای باری سنگین، صنعتی، سیستم های خاص و … اغلب با مکانیزم هیدرولیک عمل می کنند. ویژگی های اصلی سیستم هیدرولیک کاربرد آنها را تعریف می کنند. این نوع آسانسورهای برای ارتفاع جابجایی و سرعت کم تا متوسط، و ظرفیت بار تقریبا نامحدود مناسب هستند. اغلب بالابرهای خانگی، در ساختمان ها و ویلاهای دو یا سه طبقه با سیستم هیدرولیک اجرا می شوند. همچنین بیشتر آسانسورهای خودروبر، و آسانسورهای فوق سنگین با استفاده از مکانیزم هیدرولیک عمل می کنند.

ساخت و نصب اسانسور هیدرولیکی در تهران

ساخت و نصب  آسانسور هیدرولیک بطور کلی شامل مراحل ساخت و تامین تجهیزات، نصب و راه اندازی است. ساخت تجهیزات اصلی جک و پاوریونیت بر اساس سفارش صورت میگیرد. ساخت تجهیزات هیدرولیک بهتر است بر مبنای سفارش و طراحی بر اساس پارامترهای دقیق پروژه مورد نظر صورت گیرد. بنابراین جک و پاوریونیتی که دقیقا متناسب با شرایط خاص هر پروژه طراحی، ساخته یا مناسب سازی شده اند از نظر کیفیت و عملکرد نسبت به تجهیزات آماده در انبار مطلوبیت بیشتری دارند. در هر حال ساخت تجهیزات هیدرولیک فرایندی کاملا تخصصی است و نیاز به دانش فنی و تجربه بالایی در زمینه هم آسانسور و هم سیستم های هیدرولیک دارد. استفاده از تجهیزات هیدرولیک صنعتی در کاربرد آسانسور کاملا اشتباه است. نصب و راه اندازی آسانسورهای هیدرولیک نیاز به تخصص و تجربه کافی در این زمینه مشخص دارد. فرایند نصب می بایست مطابق استاندارد و دستورالعمل های سازنده تجهیزات هیدرولیک صورت گیردد. اگرچه میتوان بطور کلی نصب آسانسور هیدرولیک را آسان تر، کم هزینه تر و ایمن تر دانست. وزنه های تعادل در سیستم هیدرولیک کاملا حذف شده و تجهیزات محرکه روی زمین در ایستگاه پایین قرار گرتفه اند. این موضوع سرعت کار و ایمنی را افزایش میدهد.

اطلاعات اولیه ای که برای نصب آسانسور هیدرولیک تهران مورد نیاز است:

  • سه فاز یا تک فاز بودن موتور
  • بار مفید (وزن مسافران )
  • وزن کلی کابین و یوک
  • وزن کلی فلکه و در صورت موجود بودن سیم بکسل ها
  • سرعت حرکت کابین
  • نحوه مکانیک آسانسور – مستقیم یا غیر مستقیم بودن
  • فاصله بین محور فلکه و نقطه نگهدارنده آن روی جک (فقط در سیستم های غیر مستقیم

هزینه نصب و قیمت تمام شده برای آسانسور هیدرولیک نسبت به بالابر هیدرولیک در تهران:

قطعا هزینه نصب بالابر هیدرولیک برای کارفرمای محترم بسیار کمتر تمام می شود.

ولی در خصوص هزینه های نصب ، آسانسور هیدرولیک تفاوتی با بالابر هیدرولیک ندارد.تنها در موارد جزئی مثل اینکه جرثقیل های مورد استفاده در آسانسور هیدرولیک تناژ بالاتری دارند تا جک هیدرولیک را درون چاه آسانسور قرار دهند.

سرعت نصب آسانسور هیدرولیک تهران نسبت به بالابر هیدرولیک تهران:

مدت زمان لازم برای نصب هردو دسته  تجهیزات هیدرولیکی یکسان و حدود دو هفته می باشد.

البته این در صورتی است که کارفرمای محترم عملیات مربوط به ابنیه نداشته باشند.معمولا آسانسور هیدرولیک تهران و کارهای ابنیه مربوط به آسانسور با همدیگر انجام می گیرند.

برای مثال پس از کندن PIT آسانسور، آهنکشی صورت گرفته و پس از آهنکشی آسانسور بنایی برای بستن دور آهنکشی آسانسور شروع می شود(در آسانسور های outdoor یا آسانسور های نصب شده در فضاهایی که اطرافشان باز می باشد).

نحوه ی کار آسانسور هیدرولیک در تهران

آسانسور هیدرولیکی  پمپ مایعات را از مخزن به داخل لوله منتهی به سیلندر انتقال می دهد. زمانی که شیر باز می شود. مایع تحت فشار مسیری با کمتری مقاومت را سپری می کند و به مخزن سیال باز می گردد. زمانی که شیر بسته می شود. مایع تحت فشار به غیر از رفتن به سیلندر جای دیگری ندارد. زمانی که مایعات در سیلندر جمع شد. پیستون به سمت بالا حرکت داده می شود و کابین آسانسور جابه جا می شود.

سیستم کنترل به محض نزدیک شدن ماشین به کف صحیح سیگنالی را به موتور الکتریکی ارسال می‌کند تا بدین ترتیب به مرور پمپ آسانسور هیدرولیک خاموش شود. زمانی که پمپ خاموش شد. هیچ حرکتی به داخل سیلندر منتقل نمی شود . اما از آنجایی که هنوز شیر بسته است ، نیروی سیالی که از قبل در سیلندر است، نمی‌تواند فرار کند و به عقب جریان پیدا کند. از این رو پیستون روی مایع قرار می گیرد. و ماشین در همان جای خود باقی می ماند.

سیستم کنترل آسانسور به منظور پایین آمدن سیگنالی را به سوپاپ می فرستد. سوپاپ به صورت الکتریکی و با کمک یک سوئیچ شیر برقی پایه فعال می شود. با باز شدن شیر توسط سلونوئید ، مایع جمع شده در داخل سیلندر به داخل مخزن مایع خارج می شود. سیستم کنترل آسانسور هیدرولیک وزن ناشی از سیستم حرکتی (ماشین) و محموله فشاری را به پیستون وارد می کند و بدین ترتیب مایع به داخل مخزن منتقل می شود. قسمت حرکتی کم کم به سمت پایین می‌آید. سیستم کنترل به منظور متوقف کردن ماشین در یک طبقه پایینی، دوباره شیر را همانطور که گفتیم می‌بندد.

در ادامه نحوه کار این آسانسورها را به طور خلاصه توضیح می دهیم:

این نوع آسانسورها مطابق با یک اصل اساسی کار می‌کنند: سیستم به منظور بالا رفتن، یک پمپ روغن را به داخل سیلندر فشار می دهد و پیستون را (که ماشین بالابر را هل می‌دهد) به سمت بالا به حرکت در می‌آورد. سیستم آسانسور هیدرولیک در زمان پایین رفتن ؛ دریچه را باز می کند، روغن دوباره با داخلی مخزن منتقل می شود. و با کمک نیروی جاذبه واگن بالابر به عقب می رود.

زمانی که شیر بسته شد. روغن فقط از مخزن به داخل سیلندر می رود. زمانی که شیر باز است، روغن فقط از سیلندر به داخل مخزن می رود.

کابین آسانسور مجهز به یکسری کنترل هایی هستند که باعث می شوند پمپ کار کند و روغن به حرکت در آید. با رسیدن به کف، پمپ خاموش می‌شود و بالابر در قسمت بالای پیستون قرار می‌گیرد و روغن آن را در سیلندر جای می گیرد.
موقعیت، اندازه و عملکرد سیلندر می‌تواند به یکی از دوحالت “خالی” یا “بدون سوراخ” باشد.

 

کاربردهای مناسب آسانسورهای هیدرولیک

این نوع آسانسورهای بدون محدودیت در وزن، از ۱۰۰ کیلوگرم تا ۲۰۰۰۰ کیلوگرم و بیشتر قابل اجرا هستند. سیستم های هیدرولیک گزینه های بسیار مناسبی برای اجرای آسانسور در ساختمان هایی با کمتر از ۶ توقف، ویلاها، خانه های قدیمی، آسانسورهای باری و خودروبر و انواع بالابرهای صنعتی هستند.

سیستم هیدرولیک یکی از کاربردهای مناسب برای آسانسورهای مسافری با ظرفیت های متفاوت و ارتفاع جابجایی و سرعت کم تا متوسط است. آسانسور مسافربر هیدرولیک می تواند با ظرفیت های بسیار کوچک، یک یا دو نفره تا ظرفیت های بالا طراحی و اجرا شود.

آسانسورهای باری مسافری معمولا با ظرفیت های بیش از ۷۵۰ کیلوگرم معادل ۱۰ نفر طراحی و اجرا می شوند. اگر طول مسیر جابجایی کم تا متوسط باشد سیستم هیدرولیک بهترین راهکار برای این نوع آسانسور است.

آسانسور خانگی به آسانسورهای کوچکی که با کابین و درب (کابین و طبقات) با سیستم ها و ادوات کامل ایمنی در ساختمان هایی با تعداد دو تا ۴ توقف و معمولا ظرفیت حداکثر ۴ نفر اجرا می شوند گفته می شود. با توجه به خصوصیات این نوع دستگاه ها معمولا این نوع آسانسورها با سیستم هیدرولیک اجرا می شوند. نوع دیگری از این دستگاه که معمولا برای دو تا سه توقف و ظرفیت دو تا سه نفر اجرا می شوند تحت عنوان بالابر خانگی مشهور هستند. بالابرهای خانگی عمدتا با برق تکفاز و سرعت بسیار پایین عمل می کنند و فاقد درب کابین هستند.

مزایای آسانسور هیدرولیک چیست؟

  1. برخورداری از ضریب ایمنی بالا ( عدم وجود احتمال سقوط بخاطر استفاده از جک )
  2. فاقد وزنه تعادل میباشد ( فضایی در حدود ۱۳% به فضای مفید ساختمان اضافه خواهد شد )
  3. کاهش بار اضافی در راس چاه آسانسور ( حذف موتورخانه در بالای ساختمان ) کاهش محاسبات فنی در ستونهای جانبی چاه در نتیجه باعث کاهش هزینه ساخت
  4. کاهش قابل ملاحظه سازه فلزی ( آهن کشی ) در چاه آسانسور که خود باعث کاهش وزن ساختمان نیز می گردد
  5. جابجایی بار با ظرفیت بالا
  6. استفاده از کابینهای تمام شیشه ای گرد ( ۳۶۰ درجه ) در جک مستقیم
  7. صرفه جویی در مصرف برق آسانسور ( در حدود ۴۰% )
  8. نیروی پایین آمدن آسانسورهای هیدرولیک با استفاده از نیروی جاذبه زمین می باشد ( موتور خاموش )
  9. برخورداری از حرکت یکنواخت و نداشتن صدا جین حرکت آسانسور و در درون کابین و داخل طبقات ( بدلیل حذف کادر وزنه ) که موجب آرامش خاطر ساکنین در آپارتمانها می باشد.
  10. دسترسی آسان سرویس کار آسانسور به موتور خانه در زمان سرویس و مواقع اضطراری
  11. حذف موتور خانه در راس پاه صدای استارت موتور باعث آلودگی صوتی برای ساکنین بالاترین طبقه از بین خواهد رفت.
  12. طول عمر زیاد قطعات و استهلاک کم به دلیل کاهش قطعات متحرک
  13. امکان تنظیم سرعت بوسیله شیر کنترل هیدورلیکی که به مراتب کم هزینه تر و ایمن تر از آسانسورهای کششی VVVF می باشد.
  14. امکان افزایش فضای کابین به علت حذف کادر وزنه در ساختمانهایی که طراحی چاه آسانسور آنها براساس آسانسورهای کششی شده
  15. موتورخانه در کف ساختمان و قابلیت انتقال آن تا شعاع ۱۲ متری از چاه آسانسور
  16. توقف ملایمتر و هم تراز تر کابین در طبقات
  17. شیر سلونوئیدی در صورت قطع برق با یک باطری فعال شده و باعث پایین آمدن آسانسور در سر اولین طبقه میگردد. علاوه بر این شیرها، مکانیزمی وجود دارد که می توان کابین را به صورت دستی از روی پاورپوینت به سمت پایین هدایت کرد
خدمات ما

1.طراحی و ساخت و نصب انواع بالابر مغازه ای ، خانگی
2.طراحی و ساخت و نصب انواع آسانسور کارگاهی و صنعتی و خانگی و خودرو بر هیدرولیک
3.تیم نصاب مجرب و متخصص در زمینه هیدرولیک
4. کیفیت و ایمنی بالا
انواع بالابر هیدرولیک شامل: بالابر هیدرولیکی ویلچر ، بالابر هیدرولیکی صنعتی، بالابر مغازه ، بالابر فروشگاه ، بالابر خانگی ، بالابر هیدرولیکی انبار

اطلاعات تماس
  • تلفن تماس: 09159710124 ، 09159710124
  • نشانی: تهران ، خیابان دماوند
شبکه های اجتماعی
این آگهی شبکه اجتماعی ندارد.
ویدئو
ساعت فعالیت
تهران ، خیابان دماوند

اشتراک گذاری آگهی

آگهی های دیگر از این کاربر

نظرات کاربران