امنیت در هیچهایک و اعتماد به ماشین های بین راهی

امنیت در هیچهایک و اعتماد به ماشین های بین راهی

در این مقاله به موضوع امنیت در هیچهایک که ارزان ترین روش برای سفر است میپردازیم. در این روش از سفر کردن شما میتوانید با افراد زیادی ملاقات کرده و دوستان زیادی پیدا کنید. همچنین میتوانید بسیار نا امید شده و یا در راه با خطری روبرو شوید. قبل از آغاز سفر حتما وسایل مورد نیاز  را جمع کنید. از قبل برای خود چک لیستی آماده کنید تا وسیله ای جا نماند. اگر وسیله ای را ندارید قبل از حرکت ان را تهیه کنید.

امروزه به مقوله گردشگری توجه بیشتری نسبت به گذشته می شود. هیچهایک کردن هم سبکی است که در ایران مخصوصا سال های اخیر استقبال بیشتری شده است.

نکاتی که قبل از سوار شدن در ماشین هنگام هیچهایک باید بدانید

1: قبل از سوار شدن با راننده ماشین صحبت کنید. به این ترتیب اطمینان حاصل میکنید که سواری ارائه شده قابل اطمینان است.

2: قبل از سوار شدن از راننده بپرسید کجا میروید؟

3: شوخ طبعی در مکالمه کوتاه تیز روش خوبی برای سنجش شخصیت فرد است. به غریزه خود اعتماد کنید! اگر احساس راحتی نمیکنید، از راننده تشکر کنید و دور شوید.

4: به پلاک یا رنگ و مدل ماشین دقت کنید. سپس میتوانید وانمود کنید که به مادر یا یکی از دوستان خود زنگ میزنید و مشخصات ماشین را با صدای بلند میگویید. این کار باعث میشود که راننده باور کند که تحت نظر است.

5: بهتر است که جلو ماشین بنشینید و بیش از یک مرد در ماشین نباشد.

6: با کسی که میشناسید هیچهایک کنید.

7: وحشت نکنید! با راننده گفتگو خوبی داشته باشید.

8: ممکن است ایده خوبی باشد که برای خود اسپری فلفل تهیه کنید. اما حمل آن در بعضی از نقاط جهان غیر قانونی است بنابراین باید آگاه باشید. همچنین استفاده از آن در محیط سر بسته ممکن است ایده خوبی نباشد زیرا ممکن است مقداری از اسپری به خودتان بخورد.

خواندن این مقاله هم مفید است  ماساژ درمانی و فواید و عوارض احتمالی آن

مراقبت از کوله پشتی و مدارک هنگام سفر

1: کوله پشتی و وسایل با ارزش خود را نزدیک خود نگه دارید چرا که ممکن است وقتی شما آن ها را در صندوق عقب میگذارید هنگام پیاده شدن فراموش کنید. یا موقع استراحت کردن در جایی وقتی راننده میگوید جای دیگری پارک میکند تا برگردید بعد نتوانید راننده و ماشین را پیدا کنید.

2: گذرنامه، مدارک شناسایی، کیف پول و موبایل خود را در کیف نگه ندارید. آنها را روی بدن خود نگهدارید.

3: حتما کاور ضد آب کوله را همراه خود داشته باشید تا زمانی که آب و هوا نامساعد بود از آن استفاده کنید.

هنوز هم ممکن است شرایطی پیش بیاید که بخواهید از ماشین پیاده شوید و راننده نمیخواهد متوقف شود.

امنیت در هیچهایک

1: هرگز از ترمز دستی استفاده نکنید. استفاده از آن ممکن است منجر به تصادف شود.

2: یک تصادف کوچک ایجاد کنید و با شماره های اضطراری تماس بگیرید.

3: کمربند ایمنی خود را باز کرده آماده شوید راننده پشت چراغ قرمز یا علامت ایست متوقف شود. سریع با یک حرکت در را باز کنید و وسایل خود را بیرون بکشید.

4: به عنوان یک اقدام احتیاطی، یک رول دستمال توالت و فندک همراه خود داشته باشید.

در پایان میتوان گفت که بهترن زمان برای هیچهایک تابستان میباشد. چرا که تا نیمه شب هوا تاریک نمیشود و شما امنیت کافی دارید. بنابراین شما وقت کافی برای رسیدن به مقصد را دارید. همیشه از کوله و مدارک خود محافظت کنید تا سرقت نشود یادتان باشد که آن وسایل تمام دارایی شماست. قبل از حرکت به شهر یا کشوری دیگر حتما قوانین آن کشور و یا آداب و رسوم آن منطقه را مطالعه کنید.