لیست 10 تا از بهترین مرکز ناباروری در تهران 1403 | آدرس + تلفن

لیست 10 تا از بهترین مرکز ناباروری در تهران 1403 | آدرس + تلفن

بهترین مرکز ناباروری در تهران | آدرس مراکز ناباروری در تهران | شماره تماس مرکز ناباروری در تهران

این روزها به دلیل سبک زندگی و شرایط محیط زیستی، ناباروری در زوجین بطور چشمگیری افزایش یافته است که یک معضل بزرگ جمعیتی محسوب می‌شود. نکته قابل توجه این است که پزشکان متخصص در این حوزه معتقدند که چیزی به نام ناباروری وجود ندارد و انواع آن‌ها توسط روش‌های خاص پزشکی قابل درمان هستند. این یک خبر عالی برای زوجینی است که سال‌ها چشم انتظار فرزند بودند!. هدف ما در این مقاله شرح درمان ناباروری و معرفی بهترین مراکز درمان ناباروری است، با ما همراه باشید.

چه درمانی در مرکز ناباروری ارائه می‌شود؟

در عصر حاضر که به عصر تکنولوژی و پیشرفت معروف است، انواع روش‌ها برای درمان ناباروری بکار گرفته می‌شود که ما در این بخش به مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

اولین اقدام یک پزشک متخصص برای درمان ناباروری زوجین، تجویز دارو‌های مخصوص است. این داروها عبارتند از:

  1. کلومیفن سیترات
  2. گنادوتروپین ها
  3. متفورمین
  4. لتروزول
  5. بروموکریپتین و کابرگولین
  • کلومیفن سیترات

اساس نازایی معمولا در عدم نظم در چرخه قاعدگی و به اصطلاح آزاد نشدن به هنگام تخمک‌ها است. هدف از تجویز این دارو، تحریک و به تسریع انداختن تخمک‌گذاری در خانم‌هایی است که دارای مشکل سندرم تخمدان پلی کیستیک یا انواع دیگری از اختلالات درباره تخمک‌گذاری هستند. این دارو، غده هیپوفیز را تحریک کرده و منجر به آزادسازی بیشتر FSHو LH می‌شود. در نتیجه این عمل، فولیکول رشد کرده تخمدان دارای تخمک می‌شود. طریقه مصرف آن با نظر پزشک بوده که معمولا در ۵ روز اول قاعدگی باید مصرف شود.

  • گنادوتروپین‌ها

اولین داروی تجویزی معمولا کلومیفن بوده، حال اگر کلومیفن بی اثر باشد از گنادوتروپین‌ها کمک گرفته می‌شود. این دارو بصورت مستقیم تخمدان را تحریک نموده و آن را برای تولید چندین تخمک آماده می‌کند. نحوه مصرف آن نیز بسته به نظر پزشک و پاسخ فردی دارد.

  • متفورمین

برای زنانی که مبتلا به PCOC هستند، این دارو تحویز می‌شود. با مصرف این دارو مقاومت به انسولین بهبود پیدا می‌کند. این دارو بصورت خوراکی است و دوز مصرف آن وابسته به نیاز های فردی افراد، متفاوت است.

  • لتروزول

این دارو را افراد حتی می‌توانند بدون تجویز پزشک نیز خریداری و استفاده کنند. نحوه عمل این دارو به اینصورت است که باعث کاهش موقتی سطح پروژسترون در خانم‌ها شده که منجر به تولید بیشتر FSH می‌شود. در اغلب موارد این دارو برای تخمک‌گذاری در زنان مبتلا به PCOC  و همچنین زنانی با تخمک‌گذاری عادی صورت می‌گیرد که منجر به بالغ شدن تخمک‌ها در تخمدان می‌شود.

ممکن است این دارو برای مردان نیز تجویز شود. طریقه مصرف آن بسته به نظر پزشک و معمولا در ۵ روز اول قاعدگی به میزان یک عدد در روز است.

  • بروموکریپتین و کابرگولین

این دارو به دلیل وجود مقدار بالای پرولاکتین در ترکیبات آن، برای زمانی که با مشکلات تخمک‌گذاری روبرو هستند، تجویز می‌شود و ناباروری که منشأ سطوح بالای پرولاکتین باشد را درمان می‌کند. طریقه مصرف آن بصورت خوراکی و واژینال است.

اغلب داروهایی که برای باروری تجویز می‌شوند احتمال دوقلو و چند قلو شدن جنین را افزایش می‌دهند. که حاملگی چندقلو، بارداری را با مشکلاتی همراه می‌سازد مانند، زایمان زودرس.

حال اگر پزشک با تجویز تمام داروهای گفته به نتیجه نرسد سراغ روش‌های درمانی پیشرفته و کمی سخت‌تر می‌رود. مانند:

  1. تلقیح درون رحمی (IUI)
  2. فناوری کمک باروری (ART) یا IVF
  3. جراحی
  • تلقیح درون رحمی

این نوع روش درمان ناباروری از پیشرفته‌ترین روش‌های درمانی محسوب می‌شود. نام دیگر این روش لقاح مصنوعی است. استفاده از این روش قطعا با نظر پزشک صورت می‌گیرد. در این فرآیند اسپرم‌های مخصوص آماده شده در رحم زن کاشته شده و در مواقعی قبل از انجام این فرایند، توسط داروهایی تخمک‌گذاری تحریک می‌شود. این روش درمان معمولا برای زوج‌هایی که به دلایل ناشناخته باردار نمی‌شوند و همچنین برای ناباروری‌هایی که منشأ آن مرد است، صورت می‌گیرد.

  • فناوری کمک باروری یا IVF
خواندن این مقاله هم مفید است  راهنمای خرید حافظه SSD برای لپ تاپ و کامپیوتر

این فناوری شامل تمام درمان‌هایی است که در طی آن، جنین یا تخمک در خارج از بدن ایجاد و مدیریت شده و سپس وارد بدن می‌شود. شامل سه پروسه است که عبارتند از:

  1. برداشتن تخمک بالغ شده از تخمدان با استفاده از روش‌های خاص
  2. ترکیب یا به اصطلاح لقاح اسپرم و تخمک
  3. برگرداندن جنین به بدن زن، یا اهدای این ترکیب به بدن زنی دیگر.

بنابراین IVF به معنی بارداری در خارج از بدن است. تخمک و اسپرم ترکیب شده در این ترکیب بعد از ۳الی۵ روز به رحم زن انتقال می‌یابد. همچنین زوجینی که قصد باردار شدن در آینده را دارند می‌توانند جنین را فریز کنند و در آینده از آن استفاده کنند. به این روش انتقال جنین فریز شده گفته می‌شود.

  • جراحی

در این روش ۲ یا ۳ سوراخ در زیر شکم زنان ایجاد می‌کنند و از طریق دوربین‌های دیجیتالی پیشرفته، تمامی قسمت‌های رحم مانند لوله‌های فالوپ، رحم و تخمدان را از لحاظ ایجاد توده، چسبندگی، تحریکات عصبی و کیست وارسی می‌کنند و مشکل را حل می‌کنند. در این روش ممکن است تخمک بصورت مستقیم درون لوله‌ها قرار گیرد.

با استفاده از روش‌های گفته شده که مهم‌ترین روش‌ها در حوزه درمان ناباروری است، زوجین تحت درمان قرار گرفته و صاحب فرزند می‌شوند.

لیست مراکز ناباروری در ایران

نوشتن چنین لیستی کار آسانی نیست، اما تیم ما با کمک یکدیگر توانسته است لیستی از بهترین مراکز درمان ناباروری در اقصی نقاط ایران را برای شما عزیزان لیست کند. معمولا در هر استان و بخصوص کلانشهر‌ها بهترین مراکز درمان ناباروری وجود دارد که شما می‌توانید  برای درمان به یکی از این مراکز مراجعه کنید.

بهترین مراکز درمان ناباروری در ایران عبارتند از:

نام آدرس تلفن
مرکز ناباروری و باروری  اصفهان اصفهان, میدان بزرگمهر, خیابان سلمان فارسی (مشتاق دوم), نبش خیابان بهشت, شماره 63 32670030 – 031
مرکز ناباروری ابن سینا در تهران تهران، خ دکتر شریعتی، نبش خ یخچال پلاک 97 02123519
مرکز درمان ناباروری نوین مشهد استان خراسان رضوی ، شهرستان مشهد ، بلوار وکیل آباد ، خیابان کوثر شمالی 8 05138825870
پژوهشکده علوم تولید مثل یزد یزد صفائیه خیابان تیمسار فلاحی خیابان بوعلی ۱۵ 03538248122
بیمارستان مادر یزد  یزد – میدان مهدیه – ابتدای بلوار امام جعفر صادق 03536230030

بهترین روش درمان ناباروری

قطعا نمی‌توان گفت چه روشی بهترین است، زیرا واکنش افراد و بدن‌های آن‌ها نسبت به انواع روش‌های درمانی یکسان نیست. ولی بطور کلی روشی بهترین است که از نظر پزشک متخصص بهترین اطلاق شود و شامل سختی کم و پروسه آسان باشد و افراد زود به نتیجه برسند. نکته قابل توجهی که این جا باید به آن اشاره کرد این است که، نتیجه‌گیری افراد از تمام روش‌ها مانند یکدیگر نیست و هریک از آن‌ها وابسته به بدن و روحیات افراد است، بنابراین نمی‌توان مدت زمان دقیقی برای نتیجه‌گیری آن تخمین زد. بنابراین تشخیص بهترین روش و تخمین مدت زمان نتیجه‌گیری توسط پزشک مخصوص صورت می‌گیرد که اگر پزشک از تبهر و علم خاصی برخوردار باشد به راحتی قادر به تعیین و تخمین هر دو است.

هزینه درمان ناباروری چقدر است؟

همانطور که گفتیم ناباروری مبحثی است که هیچکس نمی‌تواند به طور دقیق تشخیص دهد که افراد در چه زمان و پس از گذراندن چه پروسه‌هایی به نتیجه می‌رسند. بنابراین هیچگاه نمی‌توان هزینه‌های مشخصی تعیین کرد. اما چیزی که عیان است این بوده که معمولا داروهای ناباروری گران قیمت هستند که این گرانی ناشی از عواملی چون تحریم و… است. همچنین روش‌های درمانی گفته شده مانند IVF قطعا به دلیل پروسه پیچیده‌ای که دارد ممکن است گران تمام شود. بنابراین به طور کلی و خلاصه می‌توان گفت که هزینه‌های ناشی از درمان ناباروری بستگی به روش استفاده پزشک دارد و هر یک با دیگری متفاوت است. اما این هزینه‌ها کم نیست!

سخن پایانی

هدف ما در این مقاله آشنایی شما با روش‌های درمان ناباروری و معرفی بهترین مراکز موجود در کشور بود و سعی کردیم تمامی جوانب وابسته به این موضوع را بررسی کنیم. برخی در اقدام‌های اولیه با شکست مواجه می‌شوند و سریع ناامید شده و از فرزند آوری منصرف می‌شوند، اما باید در این راه کمی صبر و تحمل پیشه کرد که قطعا نتیجه و رضایتبخش خواهد بود. به امید روزی که هیچ زوجی لذت داشتن فرزند را حسرت نکشند.