بررسی انواع مواد اولیه شیمیایی و معدنی

بررسی انواع مواد اولیه شیمیایی و معدنی

مواد اولیه شیمیایی و معدنی، از جمله مواد اصلی و مهم در جهان هستند. به طور کلی تقریبا تمامی صنایع مختلفی که در دنیا وجود دارند، بر اساس مواد معدنی و شیمیایی فعالیت می‌کنند. در واقع کارایی این نوع مواد تنها به صنایع، محدود نمی‌شود. بلکه مواد شیمیایی و معدنی برای انسان و عملکردهای بدن او نیز، حیاتی و بسیار مهم می‌باشد. این مواد دارای انواع گوناگون و کاربردهای بسیار گسترده‌ای هستند. در این مقاله سعی بر آن است تا ابتدا اطلاعات کامل و مفیدی در مورد مواد اولیه شیمیایی و معدنی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. سپس به معرفی شرکت و کارخانه تولید کننده مواد اولیه شیمیایی و معدنی خواهیم پرداخت. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مواد اولیه شیمیایی و معدنی چه نوع موادی می‌باشند؟

به طور کلی مواد اولیه در هر صنعتی را، به عنوان مواد خام می‌شناسند. مواد اولیه شیمیایی و معدنی نیز به همین صورت است. این مواد اولیه در صنایع مختلف و برای بدن انسان، به عنوان مواد پایه و اولیه می‌باشند. در حقیقت درصد بسیار بالایی از ترکیبات و یا عناصری که در جهان وجود دارند، از مواد معدنی تشکیل شده‌اند.

به طور کلی بسیاری از عناصر مانند فلز، فلز قلیایی، خاک، اکسید فلز و غیره در این دسته مواد اولیه قرار می‌گیرند. برخی از مواد اولیه شیمیایی معدنی، به صورت خوراکی یا مواد افزودنی نیز قابل استفاده می‌باشند. تمامی این مواد اولیه به دو صورت مایع و جامد در دسترس هستند و در بسیاری از کارخانه‌ها تولید می‌شوند. این نوع مواد شامل انواع گوناگون و مشخصه‌های بسیار زیادی می‌باشند که در بخش بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.

انواع مواد اولیه شیمیایی و معدنی

مواد اولیه شیمیایی و معدنی هر کدام به دسته‌های مختلف تقسیم بندی می‌شوند. مواد شیمیایی در دو دسته صنعتی و آزمایشگاهی وجود دارد. مواد اولیه شیمیایی صنعتی دارای 5 گروه اسیدها، حلال‌ها، هیدروکربن‌ها، نمک‌های معدنی و ترکیبات کمپلکس دهنده‌ها هستند. از جمله این مواد پرمصرف می‌توان به اسید سولفوریک، اتیلن، نیتروژن، کلر، اسید سولفوریک، آمونیاک، اسید بوریک، کلرید پتاسیم، نیتریت سدیم، پروپیلن و هیدروکسید سدیم اشاره کرد.

مواد اولیه شیمیایی آزمایشگاهی، در دسته بندی دیگر این مواد است. به طور کلی این نوع مواد از کیفیت و خلوص بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. برخی از این مواد و ترکیبات پرکاربرد در این دسته را می‌توان آب اکسیژنه، الکل، آلومینیوم، آگاروز، آلفا نفتول، آلومینیوم نیترات، آلومینیوم سولفات، کربنات، فسفات و غیره نام برد.

انواع مواد اولیه شیمیایی

مواد معدنی نوع دیگر مواد اولیه شیمیایی و معدنی در صنایع مختلف است. این نوع مواد، اغلب ساختاری بلوری شکل دارند و ممکن است شبیه به یکدیگر باشند. این مواد در حالت کلی به دو نوع خوراکی و غیر خوراکی تقسیم بندی می‌شوند. در طبقه بندی دیگر نیز می‌توان مواد معدنی را به دو نوع فلزی و غیر فلزی دسته بندی کرد. در واقع مواد معدنی غیر خوراکی در تولید خوراک دام، کود و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مواد معدنی برای حیوانات و گیاهان بسیار مهم و ضروری می‌باشند.

مواد معدنی خوراکی نیز به گونه‌ای هستند که از آن‌ها برای تولید داروهای مفید و لازم استفاده می‌شود. به همین منظور به آن‌ها مواد معدنی خوراکی می‌گویند. موادی مانند سدیم، کلسیم، آهن، پتاسیم، فسفر، منیزیم و غیره از مواد معدنی خوراکی مهم و بسیار ضروری برای بدن می‌باشند. نمونه‌های دیگر مواد معدنی شامل الماس، طلا، گرافیت، سنگ نمک، فسفات، مس، قلع، اورانیوم، سولفید سرب، آپاتیت و غیره می‌باشند که دارای کاربردهای بسیار فراوانی هستند.

انواع مواد اولیه معدنی

عملکرد و کارایی مواد اولیه شیمیایی بر پایه کانه‌های معدنی  

 به طور کلی تمامی مواد اولیه شیمیایی و معدنی دارای عملکرد خاص و کارایی بسیار زیادی هستند. همان گونه که در بخش‌های قبلی بیان کردیم، ای مواد انواع گوناگونی دارند و هر یک از آن‌ها به صورت جداگانه از کارایی و کاربردهای فراوانی برخوردار می‌باشند. در این بخش به صورت کلی بیشترین کاربردهای مواد اولیه شیمیایی معدنی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. این نوع مواد اولیه معمولا در صنایع مختلف مانند گاز، نفت، پتروشیمی، داروسازی، آرایشی بهداشتی، پزشکی، پوشاک، رنگ سازی و جوهر، پلاستیک، لاستیک، صنعت چاپ، کاغذ سازی و صابون سازی کارایی و عملکرد بسیار خوبی دارند.

خواندن این مقاله هم مفید است  لیست 7 تا از بهترین مرکز فروش و نصب به همراه ترمیم پروتز مو ❤️ | شماره تماس + آدرس

البته کاربرد مواد اولیه شیمیایی و معدنی تنها به این موارد محدود نمی‌شود و در واقع موارد بسیار زیادی را دربرمی‌گیرد. صنعت تولید انواع شوینده و پاک کننده، صنعت چسب، صنایع غذایی، راه و ساختمان، شیشه سازی، تصفیه آب، چرم، کاشی و سرامیک، تولید کود و خوراک دام، صنعت چوب، تولید فولاد، تولید اسیدها و انواع حشره کش از دیگر صنایع پرکاربرد این نوع مواد اولیه می‌باشد. تمام کاربردهای بیان شده به صورت کلی و برای تمام مواد شیمیایی و معدنی است و هر یک از این مواد کارایی جداگانه‌ای دارند.

ویژگی‌های تولید کننده‌ها و کارخانه‌های خوب مواد شیمیایی و معدنی

امروزه به دلیل مصرف بسیار زیاد مواد شیمیایی و معدنی، کارخانه‌های تولید کننده مواد اولیه شیمیایی و معدنی به فراوانی یافت می‌شوند. این کارخانه‌ها هر یک، مواد اولیه گوناگونی را تولید می‌کنند. ولی در واقع کارخانه‌ای رشد خواهد کرد که دارای ویژگی‌های بسیار خوبی باشد. برخی از این ویژگی‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

ü     تولید انواع گوناگون و متنوع مواد شیمیایی و معدنی در دسته بندی‌های مختلف

ü     تولید مواد اولیه شیمیایی و معدنی با درجه خلوص بسیار بالا

ü     خرید آسان و راحت با توجه به تنوع مواد اولیه شیمیایی و معدنی

ü     مشاوره مناسب و درست برای مشتریان

ü     ارتباطات قوی و روابط عمومی بالا با خریداران

ü     بررسی محصولات و مواد اولیه شیمیایی  و معدنی تویط آزمایشگاههای کنترل کیفی

ü     ایمنی کارکنان بخشهای مختلف کارخانه

خرید مستقیم از کارخانه‌های تولید کننده مواد شیمیایی و معدنی و 99% مزیت آن

به طور کلی خرید مستقیم و بدون واسطه از کارخانجات تولید کننده مواد اولیه شیمیایی و معدنی، مزیتهای بسیار فراوانی دارد. محصول و یا مواد مورد نظر، زمانی که از کارخانه به بازار عرضه میشود و سپس به دست مشتری میرسد دارای قیمت بالاتری است. ولی اگر همین محصول بدون واسطه و مستقیم خریداری شود، دارای قیمت پایینتر و مناسبی میباشد. دسترسی سریع به تمامی محصولات متنوع و در عین حال با کیفیت، از دیگر مزایای خرید مستقیم از کارخانهها و تولیدکنندههای مواد شیمیایی  و معدنی است. در واقع افراد با استفاده از خرید مستقیم میتوانند به راحتی محصول مورد نظر خود را در بهترین بسته بندی و بالاترین کیفیت خریداری کنند.

معرفی و شناخت بهترین شرکت تولید کننده مواد اولیه شیمیایی معدنی

مواد اولیه شیمیایی و معدنی به طور کلی در شرکت‌های گوناگونی تولید می‌شوند و در صنایع مختلف به کار می‌روند. در واقع تولید این نوع مواد در شرکت‌های معتبر، باعث می‌شود تا مواد اولیه شیمیایی معدنی با کیفیت بسیار بالا در صنعت‌های گوناگون استفاده شوند. یکی از شرکت‌های با سابقه و با تجربه در این زمینه، شرکت دانش بنیان شیمی کانه ایرانیان است. شرکت شیمی کانه ایرانیان، یکی از شرکت‌هایی است که بسیاری از مواد اولیه شیمیایی معدنی را با کیفیت بسیار بالا تولید کرده و با بسیاری از شرکت‌های دیگر در حال رقابت می‌باشد. مواد شیمیایی تولید شده در شرکت شیمی کانه ایرانیان در گریدهای مختلف به بازار عرضه می‌شوند. از جمله مواد شیمیایی مهم تولید شده در این شرکت اسید بوریک و پربورات سدیم است. این شرکت و کادر مجرب آن در تلاش هستند تا مواد شیمیایی و مواد معدنی متنوع را با بهترین خلوص و بالاترین کیفیت تولید کرده و آن‌ها را در اختیار صنایع دیگر قرار دهند.