صفر تا صد چگونگی درج آگهی و تبلیغات آنلاین در اینترنت

صفر تا صد چگونگی درج آگهی و تبلیغات آنلاین در اینترنت

همان طور که فناوری وب در دهه 1990 تکامل یافت، آگهی های اینترنتی نیز به تبع آن، جایگزین تبلیغات سنتی مثل آگهی های تلویزیونی، رادیویی، روزنامه، بیلبوردها و غیره شدند.

آگهی های آنلاین به شرکت های کوچک و ناشناخته اجازه می دهد تا در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به بازار بزرگتری دست یابند؛ همچنین، می تواند مزایای آفلاین داشته باشد، زیرا افرادی که با یک محصول به صورت آنلاین آشنا می شوند، ممکن است تصمیم بگیرند بعداً آن را در یک فروشگاه فیزیکی خریداری کنند.

اگر شما هم کسب و کاری دارید که می خواهید بیشتر دیده شود، این مقاله را تا پایان بخوانید و با انواع روش های قرار دادن آگهی در اینترنت و مزایای آن آشنا شوید.

انواع روش های قرار دادن آگهی در اینترنت

شما چندین گزینه برای تبلیغ کسب و کار خود در اینترنت دارید؛ برخی متدها هزینه بر است در حالی که برخی دیگر فقط به زمان و کمی سخت کوشی نیاز دارد. موارد زیر نمونه هایی از تبلیغات آنلاین هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید:

1.     برای داشتن حساب تبلیغاتی در Google Ads ثبت نام کنید.

Google Ads یک سرویس پرداخت به ازای کلیک است که به شما این امکان را می دهد که آگهی های متنی یا تصویری کوتاه ارسال کنید تا در کنار نتایج موتورهای جستجو و در وب سایت های فردی ظاهر شوند.

2.     با وب ‌سایت ‌ها و وبلاگ ‌های کوچک تماس بگیرید

در این روش، احتمالاً مجبور خواهید بود برای تعداد معینی کلیک روی وب سایت های مختلف، هزینه ثابتی بپردازید. در این روش، بنرهای تبلیغاتی در وب سایت ها قرار می گیرد و بازدیدکنندگان با کلیک بر روی آن به سایت شما هدایت می شوند.

3.     یک نمایه برای کسب و کار خود در رسانه های اجتماعی بسازید

حتماً حسابی در رسانه های اجتماعی پرطرفدار داشته باشید و در آن توضیحاتی پیرامون شرکت و جزئیات خاص در مورد محبوب ترین محصولات یا خدمات خود قرار دهید. دوستانتان را اضافه کنید و به جای تبلیغ آشکار کالاهای خود، در مورد مسائل مربوط به صنعت با دیگران تعامل داشته باشید.

این روش، راهی برای تبلیغ غیرمستقیم کسب و کارتان است؛ چنانچه مخاطبانتان، اطلاعات یا بحث های شما را ارزشمند بدانند، ممکن است از وب سایت شما بازدید و اطلاعات بیشتری درباره محصولاتتان دریافت کنند. در نهایت شما به هدف خود که همان فروش محصولات است، خواهید رسید.

4.     تبلیغات ایمیلی

تبلیغات ایمیلی کم دردسرترین پلتفرم برای قرار دادن آگهی در اینترنت است، زیرا مشترکین به میل خودشان، دریافت خبرنامه ها و تبلیغات ایمیلی را انتخاب می کنند. به علاوه، آن ها می توانند هر زمان که بخواهند انصراف دهند.

5.     تبلیغات ویدیویی

این تبلیغات در قالب ویدئوهایی هستند که در سرویس هایی مانند Youtube و سایت هایی مشابه قرار می گیرند. این روش آگهی در اینترنت، نوعی تبلیغات گران قیمت اما موثر است، زیرا ویدیوها با کیفیت بالا ممکن است به صورت ویروسی پخش شوند و به شما کمک کند که بیشتر دیده شوید.

خواندن این مقاله هم مفید است  لیست 5 تا از مرکز کارشناسی رنگ خودرو شرق تهران + شماره تماس

6.     تبلیغات موبایلی

این نوع تبلیغات، در گوشی های هوشمند و تبلت ها ظاهر می شود؛ شرکت‌ها می‌توانند با قرار دادن لینک سایت خود در قالب پیامک تبلیغ کنند.

7.      تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)

PPC یک مدل تبلیغات آنلاین است که به شما اجازه می دهد، تبلیغات را برای کلمات کلیدی خاص در نتایج موتورهای جستجو قرار دهید.

8.     تبلیغات CTV

یکی دیگر از بهترین راه های آگهی در اینترنت، از طریق اتصال است؛ با تبلیغات CTV، کسب و کار شما می تواند با تماشای فیلم ها و نمایش های مورد علاقه در شبکه های پخش مثل Hulu، Facebook Watch، YouTube و غیره، به مخاطبان هدف خود برسد.

9.     تبلیغات آمازون

برای شرکت ‌های تجارت الکترونیک، آمازون یکی از بهترین راه‌ ها برای تبلیغات آنلاین است؛ همچنین سومین پلتفرم تبلیغاتی محبوب پس از گوگل و فیس‌بوک است. حتی اگر کسب و کارتان در حوزه تجارت الکترونیک نیست، می توانید از تبلیغات آمازون استفاده کنید.

10.    تبلیغات اینفلوئنسر

یکی دیگر از استراتژی های تبلیغاتی موثر، تبلیغات اینفلوئنسر است که به عنوان اینفلوئنسر مارکتینگ شناخته می شود. شرکت‌ ها در هر اندازه، از برندهای بزرگ گرفته تا استارت ‌آپ ‌های کوچک، از این روش برای ایجاد آگاهی از برند، اعتماد کاربران و فروش استفاده می‌کنند.

راه های ذکر شده جزء پرطرفدارترین روش ها برای قرار دادن آگهی در اینترنت است، البته روش های دیگری نیز وجود دارند که می توانید از آنها بهره ببرید.

موثرترین استراتژی برای قرار دادن آگهی در اینترنت چیست؟

موثرترین استراتژی برای قرار دادن آگهی در اینترنت، معمولاً تبلیغات پرداخت به ازای کلیک است، البته هر کسب و کاری، مخاطب هدف متفاوتی دارد، به این معنی که شرکت ها ممکن است با استراتژی های متفاوت، نتایج بهتری بگیرند.

چگونه بهترین استراتژی تبلیغات آنلاین را انتخاب کنم؟

با پاسخ به پرسش های زیر می توانید بهترین استراتژی تبلیغات آنلاین خود را انتخاب کنید:

  • هزینه تبلیغات ماهانه ما چقدر است؟
  • مخاطبان ما، زمان آنلاین را در کجا می گذرانند؟
  • چه قدر زمان برای مدیریت تبلیغات در اختیار داریم؟
  • چه دارایی های خلاقانه ای برای تبلیغات داریم (یا می توانیم ایجاد کنیم)؟

مزایای تبلیغات اینترنتی

امروزه، مردم عادت دارند اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، Bing و موارد دیگر جستجو کنند. تبلیغات اینترنتی راهی موثر برای نمایش محصولات در برابر بیش از چند میلیارد کاربر وب در سراسر جهان است.

حال بیایید این مزایا را در قالب موارد مختلف بررسی کنیم:

  • آگهی در اینترنت مقرون به صرفه برای هر بودجه ای است.
  • تبلیغات اینترنتی باعث جلب توجه کاربران و ارسال آن ها به وب سایت شما می شود.
  • آگهی در اینترنت به شما این امکان را می دهد که فضای گسترده تری را با مخاطبان خود داشته باشید.
  • با ترکیب انواع مختلف تبلیغات آنلاین، میتوانید نشان دهید که شرکت شما همیشه حاضر و آماده خدمت رسانی است.

معایب تبلیغات اینترنتی

از معایب اصلی تبلیغات آنلاین می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رقابت شدید
  • هزینه اشتباه
  • تجزیه و تحلیل پیچیده
  • کوری تبلیغات

کلام پایانی

آگهی در اینترنت مهم ترین و با ارزش ترین تاکتیک بازاریابی در سال های اخیر است؛ در ساده ترین تعریف، تبلیغات آنلاین به تبلیغاتی اطلاق می شود که در ایمیل ها یا وب سایت ها ظاهر می شوند.

آگهی های دیجیتال به متقاعد کردن مشتریان هدف برای انجام اقدامات خاص مانند خرید، کمک می کند. برخلاف استراتژی‌های تبلیغات سنتی، تبلیغات آنلاین به شما کمک می کند تا جامعه هدف بزرگتری را انتخاب کنید که نتیجه اش فروش بیشتر است.

برحسب روش هایی که در این مقاله ذکر شد، میتوانید بررسی کنید که بهترین روش تبلیغ برای کسب و کار شما چیست و کدام یک به بیشتر دیده شدنتان کمک می کند.