گفتگو با آقای کامیاب دائمی، مدیر قالیشویی ابریشم رشت

گفتگو با آقای کامیاب دائمی، مدیر قالیشویی ابریشم رشت

قالیشویی محلی است که در آن با استفاده از وسایل و دستگاه‌های پیشرفته و مواد شستشوی مناسب به نظافت انواع فرش، موکت و مبلمان می‌پردازند. قالیشویی‌ ابریشم موسسه ای است که همین خدمات گفته شده را انجام می دهد و با استفاده از فضا و بستر مناسب شستشو فرش را انجام می‌دهد.

مصاحبه با مدیر قالیشویی ابریشم؛ از مشاغل موفق ثبت شده در سایت ورناپ

قالیشویی ابریشم رشت اولین قالیشویی انلاین رشت میباشد که انواع خدمات شستشوی انواع فرش ماشینی و دستی را با دستگاه های تمام مکانیزه و… انجام می دهد. در گفت‌گویی با آقای کامیاب دایمی مدیریت کارخانه قالیشویی ابریشم، به بررسی ابعاد این شغل پرداختیم که در ادامه مطلب می‌خوانید.

1: در ابتدا لطفا خودتان را معرفی کنید و بگید کارتان را از کجا و چطور شروع کردید.

با سلام خدمت همشهری های عزیز. کامیاب دائمی هستم مدیریت مجموعه قالیشویی ابریشم رشت
سال ۱۳۷۴ پدرم حاج حسین دائمی و اقای راحل برای اولین بار در شهر رشت قالیشویی تاسیس کردند. تهران از دهه های قبل قالیشویی داشت اما تو شهر ما قالیشویی نبود و مردم اغلب به صورت دستی و تو حیاط خونه فرش میشستند. با آپارتمانی شدن رشت و نیاز مردم به کلین سرویس کم کم پدرم قالیشویی رو رواج دادن و این شغل بین مردم جا افتاد. اما تو رشت کارخانه قالیشویی وجود نداشت و ما فرش ها را خاور میزدیم میبردیم تهران و یک هفته تا ده روز طول میکشید تا فرش ها آماده بشه که کم کم ما کارخونه خودمان را تاسیس کردیم و خودکفا شدیم. در ابتدا کار دستگاه نبود و با دستگاه هایی ابتدایی مثل دستگاه شلاق زن یا موکت شور فرش هارو مثل قالیشویی های تهران میشستیم اما مشکل بزرگ اینجا بود که رشت مرطوب و خشک کردن فرش ها خیلی سخت انجام میشه. خلاصه با استفاده از گرمخانه گازی با هیتر خشک کن راه اندازی شد.

6: خصوصیات یک کسب و کار موفق چیست.

خصوصیات یک کسب و کار موفق از نظر بنده اول از همه صداقت است و بعد احترام به مردم و ادب. یک کاسب باید منصف باشه و کم و زیاد از مشتری طلب نکنه و اعتبار داشته باشه. یکی از مهم ترین نکات در شغل ما اینکه امانت دار خوبی باشیم. عید ها که میشه من خیلی مضطرب میشم بخاطر اینکه هزاران فرش مردم پیش ما امانت هست و خداروشکر تا الان امانت دار خوبی برای مردم بودیم.

خواندن این مقاله هم مفید است  نحوه شستن فرش ماشینی در خانه

 

7: در دوران کرونا چطور کارتون رو مدیریت کردید.

متاسفانه در ایام کرونا تمامی مشاغل دچار مشکل شدند و حتی بعضی از دوستان ما تعدیل نیرو کردند. برای ما هم بسیار سخت بود ولی سعی کردیم با رعایت پروتکل های بهداشتی ایزوله کردن کارخانه،ضد عفونی کردن محیط کارخانه هر روزه و اجباری کردن ماسک و الکل زدن برای پرسنل و مراجعین سعی کردیم همواره رعایت بهداشت رو اولویت قرار بدیم.

8: اهمیت تبلیغات اینترنتی در رسیدن به موفقیت چند درصد است و بازخورد تبلیغات شما در سایت ورناپ چطور بود.

بله تبلیفات اینترنتی این روزها برای مردم بسیار مهم هست و ما هم در گوگل، اینستاگرام و سایر شبکه های مجازی فعالیت میکنیم. و همچنین با ثبت آگهی در سایت خوب ورناپ و پشتیبانی حرفه ای این گروه مشتری های بسیاری به سمت ما کشیده شدند. قالیشویی ابریشم مفتخر است اعلام کند که ما اولین قالیشویی آنلاین در استان گیلان هستیم و امکان ثبت سفارش و همچنین پرداخت آنلاین رو در وبسایت رسمی قالیشویی ابریشم برای همشهری هایمان فراهم کردیم.
مشتری های عزیز ما میتوانند با مراجعه به آدرس www.abrisham1.ir و مشاهده نمونه کارها و مقالات آموزشی با ما به ضورت 24 ساعته همراه باشند.

جهت مشاهده آگهی شرکت قالیشویی ابریشم در سایت ورناپ اینجا کلیک کنید.

10: چقدر اشتغال زایی کردید و چند نفر در مجموعه شما کار می کنند.

۸ نفر به صورت فصلی پیش ما مشغول به کار هستند. و مفتخرم اعلام کنم که ۳ نفر از پرسنل ما از معلولین عزیز هستند، یک نفر ناشنوا و دو نفر دچار اختلال خفیف ذهنی که در قسمت هایی در کارخانه مشغول به کارند که خلاقیت ذهنی کمی میخواهد و خدارو شکر توانستیم در اشتغال زایی نقش حتی کمرنگی داشته باشیم.

همچنین بخوانید: شماره قالیشویی های اصفهان ، شماره قالیشویی های تهران و شماره قالیشویی های مشهد