0 تا 100 برندینگ محصول (از ایده تا اجرا)

0 تا 100 برندینگ محصول (از ایده تا اجرا)

زمانی که در کسب و کار خود با ارائه محصول به دنبال جذب مخاطب و مشتری هستید، برای افزایش فروش باید از روش های تبلیغاتی مختلف مانند اهدای هدیه های تبلیغاتی استفاده کنید. “برندینگ محصول” یکی از مهمترین اصول اساسی در فرایند برندسازی یک کسب و کار است. در این مقاله به شما خواهیم گفت “0 تا 100 برندینگ محصول (از ایده تا اجرا)” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

درباره برندینگ محصول

در دنیای کسب و کار و بازاریابی یکی از مهمترین روش های برندینگ، برندینگ محصول است. در واقع در این روش از برندینگ فروش محصول و خدمت محور قرار می گیرد. همانطور که میدانید یک کسب و کار برای دیده شدن باید از طریق طراحی و انتخاب نام و نشان تجاری، اقدام به هویت سازی برای برند خود کنند. به این فرایند برندینگ گفته می شود. در صورتی که این فرایند متکی به محصولات و توام با اقدامات آگاهانه و هوشمند باشد، از آن به عنوان برندینگ محصول یاد می شود، چرا که می تواند نام و نشان محصولات یک کسب و کار را از رقبا تفکیک و متمایز کند. از همین رو در میدان رقابت برندینگ از اهمیت بسزایی برخوردار است. از روش های مختلفی برای برندینگ می توانید استفاده کنید. هدایای تبلیغاتی یکی از روش های مرسوم و پرطرفدار در مسیر تبلیغات و برندسازی است.

شما می توانید با اهدای اقلام مرتبط با زمینه کاری یک برند برای جلب توجه مخاطب خود استفاده کنید. به طور مثال اگر در زمینه لوازم دیجیتال فعالیت دارید کافی است از کالاهای با کیفیتی مانند هدایای الکترونیکی مانند پاوربانک تبلیغاتی برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده کنید. کیفیت این محصولات و احساس ارزشمند و خاص بودن پیامی است که به دریافت کننده این پیام ها منتقل می کنید و رفته رفته مسیر ارتباط موثر با مخاطب را ایجاد می کند. نتیجه نهایی مطلوب از این روش برندسازی ماندگاری در ذهن مخاطب و تبدیل مخاطب به مشتری وفادار است.

انواع روش های برندینگ

پیش از آنکه بخواهیم به طور کامل به معرفی کامل برندینگ محصول بپردازیم، باید ابتدا به طور کلی و خلاصه با انواع روش های برندینگ آشنا شوید. مهمترین روش های برندینگ شامل موارد زیر می باشد.

  • برندسازی شخصی
  • برندسازی مشترک
  • برندسازی داخلی
  • برندسازی شناسایی
  • برندسازی محصول

تاثیرات برندینگ محصول بر کسب و کارها

زمانی که از محصول برای برندسازی استفاده می کنید، طبیعتا کسب و کار نیز به طور مستقیم از آن تاثیر می گیرد. این تاثیرات عبارت است از:

  • پیشی گرفتن از رقبا با محصولات مشابه
  • توجه کسب و کارها به کیفیت محصولات برای حفظ جایگاه خود نزد مخاطب و مشتری
  • ترغیب مخاطبان جدید برای خرید محصول
  • برجسته سازی یک کسب و کار
  • افزایش میزان فروش محصول

مزایای برندینگ محصول

استفاده از این روش برندینگ برای محصول یا خدمت می تواند همراه با مزایای زیر باشد:

ایجاد تمایز تاثیرگذار بین یک برند با سایر رقبا: به طور مثال شما می توانید با اهدای ست مدیریتی خاص به برخی از مدیران و رده های سازمان به شکل ویژه ای در ذهن این دست از مخاطبان ماندگار شوید. در نتیجه شرایطی را فراهم می کنید که مخاطب بتواند در مقایسه با رقبا شما را بالاتر ببیند.

ترغیب برای خرید مجدد محصول: زمانی که شما از محصولات خود یا اقلامی مرتبط به کسب و کار خود به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده می کنید این ذهنیت مثبت در مخاطب ایجاد می شود که حتما محصولات کسب و کار شما را امتحان کند. به طور مثال اهدای ساعت تبلیغاتی با طراحی و لوگوی شما می تواند گرایش مثبت مشتری برای خرید محصول را به همراه داشته باشد.
ماندگاری بیشتر محصول یک برند در ذهن و فکر مخاطب: برندسازی با تکرار و یادآوری نام یک برند و نشان دادن محصولات مختلف سعی دارند در ذهن مخاطب ماندگار شوند.

خواندن این مقاله هم مفید است  لیست باربری های اهواز | اطلاعات کامل بهترین باربری های اهواز

تبدیل مخاطب به مشتری وفادار: مهمترین هدفی که هر کسب وکاری از برندسازی و تبلیغات دنبال می کند، ماندگاری در ذهن مخاطب و تبدیل آن به مشتری وفادار است.

هویت بخشی و افزایش اعتبار یک برند: برندسازی در واقع به یک برند هویت و اعتبار می دهد تا مخاطب برای امتحان و خرید کردن محصولات ترغیب شوند.

ایجاد تصویر ذهنی مثبت از یک برند در ذهن مخاطب: اصلا مهم نیست که شما چه اندازه برای تبلیغات هزینه می کنید. مهم استراتژی و برنامه موثر است که می تواند نتیجه مثبت به همراه داشته باشد. گاهی یک کسب و کار به دلیل محدودیت بودجه توان تبلیغات پرهزینه را ندارد، در این موارد با اهدای یک ماگ تبلیغاتی سعی می کند تا توجه مخاطب را جلب کند.

ترغیب مشتری برای خرید مجدد محصول: تبلیغات و برندسازی احساس رضایت از خرید و احساس نیاز به تجربه خرید مجدد را در مخاطب ایجاد می کند. از همین رو رفته رفته مخاطب به مشتری وفادار تبدیل می شود.

پارامترهای اساسی در برندینگ محصول

زمانی که می خواهید در مسیر برندسازی محصول گام بردارید لازم است پارامترهای تاثیرگذار را مدنظر قرار دهید تا بیشترین دستاورد حاصل شود. این پارامترها شامل موارد زیر می باشد:

راه اندازی وب سایت و شبکه های اجتماعی

یکی از مهمترین دارایی های یک کسب و کار داشتن وبسایت معتبر و شبکه اجتماعی پر مخاطب است. اگر به عنوان یک کسب و کار این موارد را ندارید، باید بدانید که تا حد زیادی از دنیای رقابت عقب مانده اید. شبکه های اجتماعی و وبسایت به شما کمک می کند تا بتوانید اعتماد مخاطب را جلب کنید، علاوه بر اینکه مسیر تبلغیات نیز برای شما هموارتر و حتی کم هزینه تر خواهد بود.

لوگو

پارامتر دیگری که می تواند شما را تا حد زیادی در مسیر برندسازی یاری دهد، طراحی لوگوی مناسب و با مفهوم است. لوگو در واقع بهترین و سریعترین المانی است که مخاطب با دیدن آن به یا شما می افتد. یکی از نمادهای بصری موثر در جلب اعتماد مخاطب که شما می توانید از رنگ ها و اصول طراحی هنری برای آن استفاده کنید. لوگو یکی از میانبرهای موثر در یادآوری برند شما در ذهن مخاطب است پس در طراحی آن بسیار حساس باشید.

نام برند

در انتخاب نام حساس باشید. نام به کار رفته در لوگو و تمامی اقلام تبلیغاتی مانند پرچم تبلیغاتی نیز حک می شود و مدام در روش های تبلیغاتی مختلف در معرض دید مخاطب خواهد بود. پس از نام و نشانی استفاده کنید که برای مخاطب به یادماندنی و جذاب باشد.

رنگ برند

روانشناسی رنگ ها حرف اول را در تبلیغات می زند. زمانی که نام و لوگوی برند را طراحی و انتخاب می کنید، به هیچ عنوان از رنگ غافل نشوید.

شعار

شعارهای تبلیغاتی در واقع خلاصه پیامی است که هر کسب و کار به مخاطب خود در قالب محصول و خدمت ارائه می کند. شما از این شعار حتی می توانید روی هدایای تبلیغاتی مانند خودکار تبلیغاتی نیز برای رساندن پیام خود استفاده کنید، مخاطب با این شعار می تواند با احساس همدلی به سمت شما گرایش پیدا کند و یا از شما دوری کند.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما مقاله “چگونه با ساده ترین روشها نام برندمان را ماندگار کنیم؟” مطالعه فرمایید.

نتیجه گیری

شرکت آونگ صنعت زمان با برند تجاری آونگ زمان یکی از شرکت های تبلیغاتی موفق در زمینه طراحی و تولید انواع استراتژی ها و اقلام تبلیغاتی با کیفیت است. در صورتی که برای برندینگ محصول خود نیازمند دریافت مشاوره های تخصصی هستید، پیشنهاد می کنیم با کارشناسان حرفه ای این شرکت تماس بگیرید. آونگ زمان با بیش از دو دهه سابقه فعالیت حرفه ای ایده های خلاقانه و جذابی برای برندینگ کسب و کارها دارد.