رحم اجاره ای

رحم اجاره ای

تهران
درباره ما

رحم اجاره ای

رحم اجاره ای به انگلیسی surrogacy یک روش برای کمک به تولید مثل است که در آن جنینی که از تخمک و اسپرم یک زوج ایجاد شده است، در رحم یک شخص سوم کاشته می‌شود و تا هنگام رشد طبیعی جنین و زایمان، همراه او خواهد بود.

رحم اجاره ای راهکاری است که این روزها برای افرادی که مشکل باروری دارند و یا به هر دلیلی تمایلی به بارداری ندارند، استفاده می‌شود. درواقع زوج‌هایی که به دلیلی توانایی باردار شدن را نداشته باشند و یا زن نتواند در رحم خود جنین را پرورش دهد، با پرداخت هزینه‌ای قراردادی، از فرد سوم برای این کار کمک می‌گیرند. آمارها نشان می‌دهد که حدود 75 درصد از افرادی که از این طریق استفاده می‌کنند، با موفقیت روبرو می‌شوند. جالب است بدانید که از سال 1999 تا 2013 حدود 184 هزار نوزاد از طریق این عمل به دنیا آمده‌اند. اما مهم‌ترین دلیل این چیست و چه قوانین و شرایطی دارد؟ در این مقاله از ورناپ می‌توانید با هر آن چیزی که لازم است در مورد این فرایند بدانید آشنا شوید.

رحم اجاره ای چگونه انجام میشود؟

در صورتی که جنین اهدایی در کار نباشد لقاح آزمایشگاهی یا آی وی اف انجام خواهد گرفت؛ زیرا ضروری است تخمک مادر با استفاده از اسپرم در شرایط آزمایشگاهی ترکیب شود. تخمک و اسپرم در شرایط آزمایشگاهی با هم ترکیب شده و لقاح صورت می پذیرد. پس از آن انتقال جنین به رحم اجاره ای صورت خواهد گرفت.

دنبال رحم اجاره ای میگردم  ؟

یک طرف قرارداد زنی است که به هر دلیل، توانایی پرورش و نگهداری جنین را در بطن و وجودش ندارد و برای داشتن فرزند و چشیدن طعم مادری، محتاج بِستری مناسب و قابل اعتماد به مدت نه ماه برای پرورشِ جنینی است که در فضای آزمایشگاهی کشت شده و حاضر است هزینه های مادی و معنویِ این روش از بچه دار شدن را بپردازد که به این شخص مادر واقعی گفته می شود.

طرف دیگر قرارداد زنِ دیگری است که برای کم کردن بخشی از فشار ناشی از هزینه های زندگی، در ازای دریافت هزینه ای که ممکن است معاش چند سال خود و خانواده اش را تامین کند، رحمش را به مدت نه ماه وقف پرورش جنینِ زوجی نابارور میکند.

کیا از رحم اجاره ای استفاده کردند و چه مراحلی دارد

1: مراجعه به کلینیک و موسسه ناباروری

در اولین مرحله زوج مورد نظر باید به کلینیکی که عمل لقاح درون لوله آزمایش را انجام می‌دهد، مراجعه کنند. سپس برای انجام کارهای حقوقی لازم است به موسسه ناباروری رجوع کنند و در مورد شرایط این فرایند تصمیم بگیرند.

2:انتخاب رحم اجاره‌ای

بعد از اینکه مراحل ابتدایی انجام شد، لازم است فرد اهداکننده این کار و اهداکننده تخمک مشخص شود. در این شرایط می‌تواند از تخمک‌های بانک تخمک نیز برای بارداری استفاده نمود.

3:امضای قرارداد

در این مرحله یک قرارداد بین زوج مورد نظر و فردی که قصد اجاره دادن رحم خود را دارد بسته می‌شود. در این مرحله لازم است زوج متقاضی و اجاره دهنده رحم با کلینیک ناباروری همکاری کنند.

4:انجام فرآیندهای پزشکی

بعد از امضای قرارداد باید فرآیند لقاح در لوله آزمایش انجام شود. پیش از انتقال جنین لازم است فردی قصد این کار را دارد، از داروهایی خاص برای پذیرش جنین و آماده‌سازی رحم استفاده کند. سپس تخمک بارور شده از طریق تزریق وارد رحم فرد مورد نظر می‌شود. در برخی شرایط لازم است این فرآیند 2 روز متوالی انجام شود تا شانس باروری افزایش پیدا کند. بعد از 15 روز تست بارداری از فرد گرفته می‌شود و در صورت تأیید حاملگی مراقبت‌های لازم آغاز می‌شود.

5:تولد نوزاد

بعد از بارداری موسسه ناباروری تا تولد نوزاد از زوج مورد نظر و فردی که رحم خود را اجاره داده، حمایت می‌کند. بعد از تولد نوزاد لازم است زوج مورد نظر همراه با اجاره دهنده رحم اسنادی را امضا کنند و پس از پشت سر گذاشتن روال قانونی نوزاد به متقاضی تحویل داده می‌شود.

سوالات متداول رحم اجاره ای تهران

آیا رحم اجاره‌ای خطرناک است؟

حقیقت این است که رحم اجاره‌ای درست مثل هر بارداری دیگری در معرض مشکلاتی مثل سقط جنین و زایمان زودرس قرار دارد. از طرف دیگر احتمال بروز دیابت بارداری، سزارین و فشارخون بالا در افرادی که اقدام به اجازه دادن رحم می‌کنند، بیشتر است.

هزینه رحم اجاره‌ای چقدر است؟

هزینه رحم اجاره‌ای کاملاً توافقی است و به توافق طرفین بستگی دارد. در مورد اجاره رحم هیچ مبلغ مشخص و قانونی وجود ندارد و بعد از توافق طرفین مبلغ مشخص شده داخل قرارداد نوشته می‌شود.

حقوق فرد اجاره دهنده رحم چیست؟

فرد اجاره دهنده رحم تنها بر اساس یک قرارداد باید نوزاد یک زوج دیگر را در رحم خود پرورش دهد و به جز مبلغ مشخص شده، هیچ‌گونه حقوقی نسبت به نوزاد ندارد و باید بعد از به دنیا آوردن نوزاد آن را به پدر و مادر اصلی آن تحویل دهد.

شناسنامه نوزاد چگونه و به اسم چه کسی صادر خواهد شد؟

طرفین قرارداد یعنی پدر و مادر واقعی و فرد اجاره دهنده رحم، بهتر است قبل از تولد نوزاد به بیمارستانی که قرار است نوزاد در آن متولد شود مراجعه کرده و با ارائه قرارداد خود، مسئولین آنجا را در جریان بگذارند. در این حالت به هنگام تولد طفل، نام مادر واقعی در گواهی تولد قید شده و پدر و مادر واقعی در خصوص گرفتن شناسنامه برای نوزاد از ثبت احوال، با مشکل مواجه نخواهند شد.

بارداری با رحم اجاره ای در چه افرادی استفاده میشود؟

بارداری با رحم اجاره ای بنا به تشخیص پزشک فوق تخصص نازایی ، به خانمهایی پیشنهاد میشود که یکی ازشرایط زیر را داشته باشند:

1- زنان فاقد رحم
2- خانمهای دارای رحم که دچار برخی انومالی های رحمی ، چسبندگی شدید رحم و….هستند و یا اندومتر نازکی دارند.
3- خانمهایی که بعلت بیماری و…شرایط جسمی بارداری را ندارند و بارداری برای انها خطرناک است ( مثلا فشار خون خیلی بالا یا کنترل نشده یا بیماری قلبی و..)
4- افرادی که علی رغم کاشت جنین های با کیفیت ، بطورمکررآی وی اف ناموفق را تجربه کرده اند.
5- مواردی که چسبنگی لگنی شدید وجود دارد مثلا به علت اندومتریوز شدید یا جراحیهای مکرر رحم و تخمدان
6-گاهی در سقط های مکرر

چه بررسی هایی برای رحم اجاره ای لازم است؟

1- شرح حال و معاینه لازم از نظزبیمارهای کلی و مخصوصا زنان و بررسی عفونتهای تناسلی ، تب خال و زگیل تناسلی و..
2- ازمایش خون از نظر کم خونی ، دیابت ، کلیه ، تیروئید و…
3- ازمایش هپاتیت ، ایدز،سیفلیس
4- ازمایش اعتیاد
5- پاپ اسمیر
6- مشاوره روان
7- ازمایشهای دیگر بنا به تشخیص پزشک

سخن نهایی

بسیاری از زوج‌هایی که توانایی بارداری ندارند و به هر دلیلی نمی‌توانند بچه‌دار شوند، از این برای این کار استفاده می‌کنند. در این شرایط اسپرم و تخمک در لوله آزمایش لقاح داده می‌شوند و سپس تخمک بارور شده داخل رحم فرد سوم قرار می‌گیرد. در این شرایط مهارت و امکانات پزشک و کلینیکی که فرآیند لقاح و ورود تخمک داخل بدن را انجام می‌دهد، اهمیت زیادی دارد. ورناپ دوستدار سلامتی شما است.

اطلاعات تماس
  • تلفن تماس: 09361315308
  • نشانی: تهران
گالری
شبکه های اجتماعی
این آگهی شبکه اجتماعی ندارد.
ویدئو
این آگهی ویدئو ندارد.
ساعت فعالیت
تهران

اشتراک گذاری آگهی

آگهی های دیگر از این کاربر

نظرات کاربران