بهترین سرور HP؛ ۴ سرور اچ پی پرفروش را بشناسید

بهترین سرور HP؛ ۴ سرور اچ پی پرفروش را بشناسید

کسب و کار و بهبود کیفیت عملکرد سایت نیازمند خرید سرور با خدمات مناسب است. یکی از سرورهای پرطرفدار و پرکاربرد HP است. اما این که بهترین سرور HP موضوعی است که باید درباره آن اطلاعات کافی داشته باشید. در این مقاله به شما خواهیم گفت بهترین سرور های HP کدام است و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

سرور اچ پی چیست؟

سرور اچ پی برای نخستین بار در سال 2012 پا به عرصه وجود  گذاشت. در ان سال این شرکت با ایجاد سرور نسل ProLiant G8 تحول عظیمی در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد کرد. در کمتر از 2 سال نسل 9 آن نیز به بازار عرضه شد. و در کمترین زمان نسل 10 آن نیز به بازار عرضه شد. آنچه این سرور را از سایر سرورهای موجود در بازار متمایز کرده شامل موارد زیر می شود:

  • گستردگی و تنوع سبد سرور
  • خدمات پشتیبانی فنی و از راه دور و قابل قبول به مشتریان
  • انعطاف پذیری بالای سرور
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • دارای کارایی 5 تا 10 ساله

مجموع این ویژگی ها که دائما در حال بهبود خدمات به مشتریان است، سبب شده تا طی تمام سال های خدمات این سرور همواره رضایت بالایی از مشتریان خود کسب کند. البته در کنار تمام این ویژگی ها نمی توان از امنیت بالای آن چشم پوشی کرد.

آنچه باعث شده این سرور در میان کاربران محبوبیت زیادی داشته باشد استفاده از قطعات و مدل هایی است که این شرکت برای انواع کسب و کارها در نظر گرفته است.

شاید برای شما این سوال باشد که خرید سرور HP برای چه کسب وکارهایی مناسب است. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که مزیت استفاده از این سرور برای چه مشاغلی بهتر است.

به طور کلی استفاده از سرور اچ پی برای دیتاسنترها بسیار مناسب می باشد. سرورهای اچ پی دارای دو نوع زیر است:

  1. رکمونت
  2. تاور

دو سری از سرورهای این برند که دارای بیشترین کاربر هستند شامل موارد زیر می شود:

  1. ProLiant DL
  2. ProLiant ML

۴ سرور HP با بهترین کارکرد از نظر کاربران

اگر بخواهید بهترین سرورهای اچ پی را که بهترین کارکرد را از نظر کاربران دارد را بشناسید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- HPE PROLIANT MICROSERVER GEN10

یکی از مهمترین مزیت های این سرور اچ پی کاربرد آن برای کسب و کارهای کوچک است، چرا که به دلیل اشغال کم فضا می توان به راحتی از آن استفاده کرد. علاوه بر این قیمت مناسبی دارد که هزینه زیادی به شرکت ها تحمیل نمی کند.

از دیگر مزیت هایی که این سرور دارد امکان دسترسی راحت به هارد آن می باشد. علاوه بر اینکه این سرور به راحتی با نرم افزارها سازگاری پیدا می کند. از جمله ویژگی های این سرور می توان به هارد یک ترابایتی، رم 8 گیگابایتی و واحد پردازش AMD آن اشاره کرد.

خواندن این مقاله هم مفید است  لیست 5 تا از بهترین آموزشگاه حسابداری در تهران ❤️ + شماره تماس + آدرس

۲- HPE PROLIANT ML30 GEN10

اگر به دنبال یک سرور ساده هستید که نخواهید یک متخصص فناوری اطلاعات آن را برای شما مدیریت کند، قطعا این گزینه بهترین به شمار می آید. این سرور به گونه ای برنامه ریزی شده که به صورت روتین و منظم وظیفه خود را انجام می دهد. قیمت مناسبی دارد و به صورت خودکار کار پشتیبانی اضافی دارد این سرور می تواند بهترین باشد.

در صورتی که اختلالی در روند عملکرد دستگاه ها وجود داشته باشد به سرعت تشخیص داده و آن را اطلاع می دهد. اگر نیازمند نرم افزارهای سفارشی شده برای کسب و کارتان هستید می توانید از این سرور استفاده کنید. از مزیت های این سرور می توان به امنیت بالای آن در برابر حمله های هکری اشاره کرد، در صورتی که سیستم شما با حمله خرابکاری هکرها مواجه شود این سرور آن را به سرعت تشخیص و اطلاع می دهد. از ویژگی های این سرور می توان به پشتیبانی فنی از راه دور و پردازنده   Intel Xeon E-2124 processor اشاره کرد.

۳- HPE PROLIANT ML110 GEN10

گزینه بعدی که اچ پی برای خدمات سرور به مشتریان خود به ویژه در کسب و کارهای کوچک در نظر گرفته این سرور می باشد. این سرور نیز مانند نسخه های قبلی بسیار قوی و پایدار است. قیمت مناسبی دارد و در کنار آن پشتیبانی قوی فنی برای برای آن در نظر گرفته است.

اگر کسب و کار شما در زمره مشاغلی است که با سرعت در حال پیشرفت است این سرور گزینه مناسبی به شمار می آید چرا که به راحتی با یک پردازنده سفارشی سازی شده کار شما را راه می اندازد. دارای 6 اسلات  DDR4 DIMM داخلی، حافظه و فضای ذخیره سازی اطلاعات برای داده ها و اطلاعات است.

یکی از مزیت های این سورور داشتن فن اضافه است که از داغ شدن سیستم جلوگیری می کند. از مهمترین ویژگی های این سرور می توان به هارد 1 ترابایتی، دو پردازنده گرافیکی و پشتیبانی فنی از راه دور آن اشاره کرد.

۴- HPE PROLIANT ML350 GEN10

این سرور ویژگی خاصی دارد. چرا که به کارمندان اجازه می دهد تا از هر نقطه از دنیا بتوانند از آن استفاده کنند، در واقع امکان دورکاری را برای مشاغل مختلف ایجاد می کند. ویژگی مشترک این سرور با سه نوع قبلی نیز طراحی آن برای کسب وکارهای کوچک است.

از همین رو قیمت آن مقرون به صرفه می باشد. به دلیل نوع پردازنده های بکار رفته در این سرور سرعت پردازش بالایی دارد و هیچ باگ و تاخیری در عملکرد آن مشاهده نمی شود. از مهمترین مزیت هایی که این سرور برای کاربرد دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی اختصاصی IT
  • حافظه 16 گیگابایت
  • دارای درایوهای LFF و SFF برای طبقه بندی داده های ذخیره سازی شده
  • امنیت پیشرفته مانند قفل پیکربندی سرور

نتیجه گیری

زمانی که بخواهید برای ارتقای وبسایت خود اقدام به خرید سرور کنید گزینه های مختلفی پیش رو دارید، سرور اچ پی یکی از گزینه های مناسب است. نکته مهم شرکتی است که از آن اقدام به خرید سرور می کنید. در صورتی که قصد خرید VPS از وب رمز را دارید (وی پی اس چیست) می توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.