لیست 10 تا از بهترین صافکاری PDR در مشهد + آدرس

لیست 10 تا از بهترین صافکاری PDR در مشهد + آدرس

بهترین صافکاری pdr مشهد | بهترین صافکار مشهد | قیمت صافکاری pdr مشهد

بهترین صافکاری pdr  ماشین در مشهد باید به دقت انتخاب شوند تا بتوانید از خدمات با کیفیت و بهترین نتیجه ممکن برای خودروی خود بهره‌مند شوید. در واقع، بهترین صافکاری ها معمولاً دارای استانداردهای بالا در کیفیت کار، استفاده از بهترین مواد و تجهیزات، تخصص کافی و توانایی در تعمیر و نگهداری انواع خودروها هستند.

برای انتخاب بهترین صافکاری می‌توانید به مواردی مانند رعایت استانداردهای کیفیت، تخصص صافکاری در نوع خودرو، تجهیزات مورد استفاده، تضمین کیفیت کار، قیمت‌ها، سابقه کاری و نظرات مشتریان توجه کنید.

همچنین، می‌توانید با بررسی و مقایسه قیمت‌ها و خدمات مختلف ارائه شده توسط صافکاری ها، بهترین و قیمت مناسب را برای خود انتخاب کنید. همچنین، برخی از بهترین صافکاری ها در مشهد معمولاً در مناطقی با دسترسی آسان و قابل دسترسی قرار دارند، به همین دلیل، بهتر است صافکاری هایی را در نظر بگیرید که در منطقه شما واقع شده‌اند.

آیا صافکاری PDR برای تعمیر خودروی من مناسب است؟

صافکاری PDR برای تعمیر خودروی شما، می تواند مناسب باشد، اگر ضربه‌ها و خراش‌های شما کوچک باشند و بدون آسیب به رنگ بدنه خودرو باشند. این روش، برای تعمیر خودروهایی که دارای خراش‌های کوچک و ضربه‌های سطحی هستند، مناسب است و به دلیل عدم نیاز به رنگ‌آمیزی، هزینه‌های تعمیر را کاهش می‌دهد.

اما در صورتی که خودروی شما دارای خراش‌های عمیق، شکستگی و یا ضربه‌هایی در نواحیی از بدنه که قابل دسترسی نیستند باشد، روش صافکاری PDR مناسب نخواهد بود و نیاز به تعویض قطعات خودرو و یا رنگ‌آمیزی دارد. بنابراین، در هر صورت، برای تعمیر خودروی خود، بهتر است با تکنسین‌های مجرب و متخصص صافکاری pdr در مشهد مشورت کنید تا بهترین راهکار را برای تعمیر خودروی خود انتخاب کنید.

با توجه به اینکه بیشتر افراد با روش‌های صافکاری نوین آشنایی ندارند تصمیم گرفتیم در این مقاله در مورد انواع صافکاری، صافکاری با دستگاه و صافکاری pdr  صحبت کنیم.. اگر شما هم خودرو دارید توصیه می‌کنیم حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

چه زمانی باید برای ترمیم خودرو به صافکار مراجعه کنیم؟

صافکاری خودرو تکنیکی است که افراد متخصص در آن با استفاده از تجهیزات مختلف به رفع نواقص و آسیب دیدگی های بدنه خودرو می پردازند. آسیب دیدگی های خودرو بعد از تصادف ممکن است بسیار جزئی باشند و با بهره گیری از یک روش ساده از بین بروند.

اما در برخی از تصادفات شدت صدمه به بدنه خودرو به قدری شدید است که صافکار برای ترمیم آن نیاز به ترکیب چند روش صافکاری یا حتی تعویض آن بخش و نقاشی دارد. هرگونه آسیب دیدگی در کاپوت، گلگیر، سپر، سقف و ستون ها در صافکاری ترمیم می شود.

انواع صافکاری خودرو

صافکاری خودرو بر اساس ابزاری که حین انجام آن به کار گرفته می شود و روش اجرای آن؛ به دو دسته بندی صافکاری با دستگاه و بدون دستگاه، صافکاری با رنگ و بدون رنگ تقسیم می شود.

صافکاری خودرو با رنگ مشهد

بسته به نوع تصادف و شدت آن، آسیب دیدگی های متعددی در نقاط مختلف بدنه خودرو ایجاد می شود. در صورتی که شدت آسیب دیدگی خودرو زیاد باشد؛ به طوری که علاوه بر فرورفتگی و دفرمه شدن بدنه، بخشی از رنگ آن از بین رفته باشد؛ صافکار از تکنیک صافکاری با رنگ به ترمیم خودروی تصادفی می پردازد. در این روش صافکار ابتدا به رفع دفرمگی بدنه می پردازد و در ادامه بعد از اجرای مراحلی چون بتونه کاری، سمباده کشی و… به نقاشی بخش آسیب دیده، از تکنیک پولیش کاری برای یکدست شدن رنگ خودرو استفاده می کند.

صافکاری بدون رنگ مشهد

صافکاری بدون رنگ یکی از جدیدترین روش های ترمیم خودروهای تصادفی است که در حین انجام آن از هیچ ابزار یا تجهیزاتی برای رنگ کردن بدنه خودرو استفاده نمی شود. همانطور که می دانید؛ تعویض هر یک از قطعات خودرو می تواند در قیمت فروش آن تاثیر بگذارد.

 برای مثال قیمت فروش ماشینی که درب اصلی آن تعویض شده است؛ نسبت به قیمت ماشینی که درب آن در صافکاری بدون رنگ ترمیم شده است، کمتر است. در جدول زیر برخی از مزایا و معایب صافکاری بدون رنگ آورده شده است که عبارت هستند از:

مزایای صافکاری بدون رنگ

معایب صافکاری بدون رنگ

آسیب نرسیدن به رنگ اصلی بدنه خودرو صافکاری بدون رنگ با دستگاه ها و تجهیزات خاصی انجام می شود و نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد. بنابراین؛ اگر صافکار مورد نظر از تخصص کافی برخوردار نباشد، ممکن است به دستگاه آسیب وارد شود.
عدم نیاز به برش کاری در قسمت بدنه دوبل صافکاری بدون رنگ تنها برای ترمیم خودروهایی مناسب است، که نیاز به ترمیم ساده و جزئی دارند.
عدم نیاز به باز کردن قطعات مختلف از خودرو ——-

صافکاری بدون رنگ خودرو بسته به نوع و مقدار آسیب دیدگی به روش های مختلفی انجام می شود؛ که برخی از آن ها عبارت هستند از:

صافکاری با لیزر مشهد

در صورتی که هیچ بخشی از رنگ بدن خودرو بعد از آسیب دیدگی از بین نرفته باشد؛ ممکن است صافکار از تکنیک صافکاری با لیزر به ترمیم فرورفتگی ها و دفرمگی های خودرو بپردازد. در این روش، دستگاه لیزر با ساطع کردن حرارت به بدنه خودرو؛ باعث اصلاح بخش های آسیب دیده می شود.

صافکاری با دستگاه مغناطیسی مشهد

صافکاری با دستگاه مغناطیسی مانند صافکاری با دستگاه لیزر، زمانی کاربرد دارد که بدنه دستگاه بدون رنگ پریدگی دچار دفرمگی شود. این دستگاه با ارسال امواج الکترونیکی باعث جذب بدنه جنس فولاد خودرو و در نتیجه صاف شدن آن قسمت می شود.

خواندن این مقاله هم مفید است  0 تا 100 برندینگ محصول (از ایده تا اجرا)

بهترین صافکاری pdr در مشهد

صافکاری pdr یکی از پرکاربردترین تکنیک های صافکاری بدون رنگ است که به عنوان صافکاری مدرن شناخته می شود. کلمه اختصاری pdr مخفف شده از (Paintless Dent Repair) است؛ که نشان می دهد این تکنیک برای ترمیم خودروهایی به کار می رود که نیاز به رنگ نداشته باشند. صافکارن با استفاده از صافکاری مدرن می توانند در زمان بسیار کوتاهی به رفع فروفتگی های جزئی بدنه ماشین بپردازند. بسیاری از خط و خش ها و ضربات کوچک با این روش صافکاری از بین می روند.

ابزارهای مورد نیاز برای صافکاری pdr

در صافکاری pdr از ابزارها و دستگاه های مختلفی برای اصلاح دفرمگی و فرو رفتگی های خودرو استفاده می شود؛ که هر کدام از آن ها برای بخش خاصی از بدنه کاربرد دارند. برخی از ابزارهای پرکاربرد در روش صافکاری pdr عبارت است از:

  1. تگرگ کش (Lifter Hand Tools)
  2. میله های صافکاری (PDR Rods)
  3. دستگاه صافکاری (PDR Hot Box)
  4. نیش‌گیر (PDR Knock Down Tools)
  5. نگهدارنده

مزایای صافکاری خودرو به روش pdr

  • پایین بودن هزینه ترمیم بدنه خودرو نسبت به صافکاری با رنگ
  • کوتاه بودن زمان انجام صافکاری نسبت به صافکاری سنتی
  • پایین بودن احتمال آسیب دیدگی سایر بخش های خودرو هنگام انجام صافکاری
  • از بین رفتن کامل آثار تصادف یا ضرب دیدگی بعد از صافکاری

صافکاری با دستگاه

سوانح جدی می توانند آسیب دیدگی های شدیدی را روی بدنه خودرو ایجاد کنند؛ به طوری صافکار تلاش می کند برای رفع دفرمگی ها، تو رفتگی ها و همچنین خط و خش های عمیق، از تجهیزات مختلفی استفاده کنند. پیشرفت تکنولوژی موجب شده است تا امروزه دستگاه های کارآمدی برای صافکاری خودرو تولید شود.

صافکاری با دستگاه بر خلاف صافکاری سنتی به دلیل آسیب رسانی کمتر به سایر نقاط خودرو و همچنین سرعت عمل بالاتر، از محبوبیت بیشتری برخوردار است. در ادامه چند نمونه از کاربردی ترین دستگاه های صافکاری خودرو شرح داده شده است.

دستگاه نقطه زن

در برخی از تصادفات، شدت آسیب دیدگی به خودرو به گونه ای است که بخش های داخلی آن آسیب می بینند. در چنین وضعیتی صافکار برای ترمیم خودرو، باید برش هایی را جهت دسترسی روی قسمت دوبل بدنه ایجاد کند؛ که ممکن است اثر آن بعد از ترمیم به جای بماند. دستگاه نقطه زن به صافکار کمک می کند تا بدون هیچ برشی روی دوبل خودرو، به محل آسیب دیده دسترسی پیدا کند.

دستگاه هات باکس

 دستگاه هات باکس به واسطه نیروی الکترومغناطیس می تواند باعث اصلاح بخش های آسیب دیده خودرو شود. معمولاً از این دستگاه زمانی استفاده می شود که آسیب دیدگی به صورت نقطه ای یا تگرگی، روی دوبل خودرو اتفاق افتاده باشد.

دستگاه ساکشن

دستگاه ساکشن یا مکش از دیگر دستگاه هایی است که طی انجام عملیات صافکاری بدنه خودرو استفاده می شود. این دستگاه زمانی استفاده می شود که آسیب دیدگی بدنه خودرو از نوع فرورفتگی باشد. دستگاه ساکشن بعد از اتصال به خودرو، مکشی ایجاد می کند که باعث بازگشت طبیعی بدنه خودرو به سمت بیرون می شود.

پرکاربردترین ابزارها و تجهیزات صافکاری خودرو

بسته به میزان و نوع و محل آسیب دیدگی خودرو، صافکار از تجهیزات و ابزارهای مختلفی برای ترمیم بدنه دستگاه خودرو استفاده می کند؛ که پرکاربردترین آن ها عبارت است از:

تگرگ کش چسبی (صافکاری بدون رنگ) برای از بین بردن فرورفتگی ها، نوع خاصی از گیره توسط چسب های تگرگ کشی به بدنه آسیب دیده متصل می شود؛ که در اثر کشیده شدن، قسمت فرو رفته ترمیم می شود.
سمباده (صافکاری با رنگ) سمباده وسیله ای است که بعد از اجرای مراحل بتونه کاری، برای صاف و یک دست شدن سطح کار استفاده می شود.
پولیش (صافکاری با رنگ) پولیش ماده ای است که به صافکار کمک می کند تا بعد از اتمام مراحل نقاشی، رنگ خودرو را به حالت یکدست و هماهنگ در بیاورد.
پمپ رنگ (صافکاری با رنگ) چنانچه بدنه خودرو در اثر تصادف رنگ خود را از دست داده باشد؛ صافکار بعد از اجرای مراحل بتونه کاری، به واسطه پمپ رنگ، قسمت آسیب دیده خودرو را رنگ می زند.
ابزارهای چوبی (صافکاری بدون رنگ) ساختار بدنه برخی از خودروها به گونه ای است که امکان استفاده از لوازم فلزی برای ترمیم فرورفتگی های آن وجود ندارد؛ در چنین وضعیتی صافکار از ابزارهای جنس چوبی برای رفع فرورفتگی استفاده می کند.
میله صافکاری (صافکاری بدون رنگ) در صورتی که خودرو بعد از تصادف رنگ پریدگی نداشته باشد؛ اما بخشی از آن دچار فرورفتگی شده باشد؛ به واسطه میله های صافکاری ترمیم می شود.
شاسی کشی (صافکاری با رنگ) زمانی که حین تصادف؛ شاسی خودرو آسیب دیده باشد؛ در صافکاری از دستگاه شاسی کش برای اصلاح آن استفاده می کنند.
خشک کن رنگ (صافکاری با رنگ) معمولاً بعد از اتمام نقاشی ماشین، برای کوتاه شدن زمان خشک شدن رنگ روی بدنه، از دستگاه خشک کن رنگ که با امواج مادون قرمز کار می کن، استفاده می شود.
لوازم بتونه کاری (صافکاری با رنگ) در صافکاری برای یکدست شدن زیر کار قبل از رنگ زدن؛ از تکنیک بتونه کاری استفاده می کنند.
دستگاه جوش (صافکاری با رنگ) قسمت های شکسته و جدا شده از خودرو بعد از تصادف به وسیله دستگاه جوش به خودرو متصل می شوند.
مشتی و قالب تنه (صافکاری بدون رنگ) مشتی و قالب تنه دو ابزار کاربردی در تکنیک صافکاری بدون رنگ هستند که به اصلاح فرورفتگی یا برآمدگی ها کمک می کنند.
دستگاه بدون رنگ مغناطیسی (صافکاری با رنگ) یک دستگاه پرکابرد در صافکاری بدون رنگ است که برای ترمیم فرورفتگی وسیله نقلیه استفاده می شود.

سوالات متداول

بهترین روش برای صافکاری خودرو ایرانی چیست؟

بهترین روش برای صافکاری خودرو ایرانی یا خارجی با توجه به نوع و میزان آسیب دیدگی بدنه تعیین می شود. در صورتی که آسیب دیدگی شدید باشد؛ از صافکاری سنتی همراه با رنگ و اگر آسیب دیدگی کم باشد، از صافکاری بدون رنگ مانند صافکاری pdr استفاده می شود.

هزینه صافکاری با دستگاه پایین تر است یا صافکاری بدون دستگاه؟

معمولاً صافکاری با دستگاه برای آسیب دیدگی های جزئی انجام می شود و از هزینه کمتری برخوردار است. در صافکاری بدون دستگاه معمولاً از ترکیب چند روش برای صافکاری آسیب دیدگی های شدید استفاده می شود و به همین علت هزینه بالاتری دارد.

صافکاری خودرو در محل چیست؟

یکی از خدماتی که در سال‌های اخیر تقاضای زیادی داشته است، صافکاری خودرو در محل است. برخی افراد ترجیح می‌دهند که خودروی خود را به تعمیرگاه نبرند و صافکار در محل برای تعمیر خودرو حاضر شود. در این صورت باید برای دریافت صافکاری خودرو در منزل یا صافکاری pdr سیار با بهترین صافکاری pdr در مشهد تماس بگیرید که این خدمات را ارائه می‌دهند.

برای دیدن بهترین صافکاری pdr تهران کلیک کنید