گفت‌وگو با خانم سحر رهنما، مدیر موسسه حسابداری رهنما رشت

گفت‌وگو با خانم سحر رهنما، مدیر موسسه حسابداری رهنما رشت

با افزایش روز افزون رقابت های تجاری بین شرکت های مختلف، در هر سیستمی جهت بر عهده گرفتن تمام امور مالی نیازمند به یک مدیر مالی است. شرکت حسابداری دقیقا مجموعه ای است که خدمات مالی را به صورت های متفاوت ارائه می دهند.

مصاحبه با موسسه حسابداری رهنما؛ از مشاغل موفق ثبت شده در سایت ورناپ

موسسه حسابداری رهنما شرکتی است که خدمات مالی خود را متناسب با نیاز های شرکت های تجاری و سرمایه گذاری به بهترین نحو ممکن انجام می دهد و بررسی های لازم را انجام می دهند. در گفت‌گویی با خانم سحر رهنما مدیریت شرکت حسابداری رهنما رشت، به بررسی ابعاد این شغل پرداختیم و دلایل موفقیت ایشان را جویا شدیم که در ادامه مطلب می‌خوانید.

1: در ابتدا لطفا یک بیوگرافی از خودتان بگید.

با سلام. بنده سحر رهنما هستم، کارشناس ارشد حسابداری، متولد 1366 ، فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان

2: کارتان را از کجا شروع کردید و هزینه ورود به بازارتان در ابتدا چقدر بود.

بعد از فارغ التحصیلی برای پیدا کردن کار به پیشنهاد یکی از دوستان در یک مجموعه تولیدی مواد ضد عفونی در شهرک صنعتی رشت حاضر شدم بصورت رایگان 6 ماه کار کنم. بعد از گذشت زمان 6 ماه اون چیزی که میخواستم را به دست نیاوردم. تصمیم گرفتم اینبار با پرداخت هزینه در یک شرکت حسابداری در رشت مشغول به کارآموزی بشم. اما نتیجه آنچنان رضایت بخشی نداشت. بعد از اتمام دوره از طرف مدرس اون دوره به من پیشنهاد همکاری به عنوان کمک حسابدار داده شد.که بدون فکر کردن به جنبه مالی قبول کردم که میتونم بگم قبول کردن اون پیشنهاد با حقوق بسیار ناچیز یکی از بهترین تصمیمات من در حرفه حسابداری بود.

3: چند سال است در این زمینه مشغول به کار هستید و فعالیت‌هایی که تا امروز داشتید چه بوده.

8 سال از افتتاح اولین دفتر حسابداری ما می گذره و ما تا به الان به بسیاری از شرکت ها در داخل و خارج استان گیلان خدمات حسابداری و حسابرسی ارائه کردیم که لیست کامل اونها در وب سایتمان به آدرس قابل رویت هست.

4. راه های رسیدن به موفقیت و برخوردتون با موانع چگونه بود.

اگر من در زمان گذشته قبول نمیکردم که با یک حقوق ناچیز که مبلغ 70000 تومان بصورت ماهانه بود پیشنهاد مدرسم رو قبول کنم الان در این جایگاه نبودم و به نظر من مهمترین موانع در این حرفه غرور هست. غرور باعث میشه که ما دنبال یادگیری بیشتر نباشیم، با توجه به زمان کنونی منابع یادگیری زیادی وجود داره اما من هنوز بسیاری از افراد رو می بینم که حاضر نیستند حتی با حقوق پایین برای کسب تجربه و یادگیری کار کنند.

5: حامی و پشتیبان اصلی شما در این مسیر چه کسی بوده و هست.

به نظر من اولین کسی که باید بهش تکیه کنم چه در حرفه حسابداری و چه در حرفه های دیگر خودمون هستیم. تا چیزی رو از ته قلب نخواهیم و براش با جون و دل تلاش نکنیم بهش نمی رسیم. من هم روزایی بود که واقعاً خسته می شدم و فکر می کردم که باید قید این حرفه رو بزنم اما علاقه شدید من به حسابداری باعث میشد دوباره تو مسیر یادگیری قرار بگیرم و قوی تر از قبل ادامه بدم.

خواندن این مقاله هم مفید است  لیست 5 تا از مرکز کارشناسی رنگ خودرو شرق تهران + شماره تماس

6: خصوصیات یک کسب و کار موفق چیست و بحث مالی در آن چقدر پر رنگ است.

کسب و کاری موفقه که بتونه نیازهای مشتری خودش رو بصورت کامل برطرف کنه. هرچه خدمات کامل تر باشه رضایت بیشتری داره و کسب و کاری که تمرکزش روی ارائه خدمات عالی میزاره خود به خود به منابع مالی هم دسترسی پیدا می کنه و این فرمول ایجاد یک کسب و کار موفق هست و البته با توجه به قوانین و سخت گیری های سازمان  امور مالیاتی در زمان کنونی اکثر کسب و کارها به مشاور مالی و مالیاتی نیاز خواهند داشت زیرا بحث مالی یک کسب و کار اهمیت بسیار بالایی در پیشبرد اهداف آن کسب و کار دارد و نباید از این موضوع مهم غافل شد.

7: در دوران کرونا چطور کارتون رو مدیریت کردید.

در زمان کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از نیمی از پرسنل فعالیت خود را ادامه دادیم و بیشتر به دورکاری پرداختیم

8: اهمیت تبلیغات اینترنتی در رسیدن به موفقیت چند درصد است و بازخورد تبلیغات شما در سایت ورناپ چطور بود.

هر وقت این سوال از من پرسیده می شود یاد جمله معروف بیل گیتس موسس شرکت مایکروساف می افتم که می گوید کسب و کاری که حداقل 50درصد آن در بستر اینترنت قرار نداشته باشد عملاً نابود شده است و در این راستا ورناپ یک بستر بسیار مناسب برای دیده شدن در اینترنت است که من بصورت خیلی اتفاقی با مجموعه ورناپ آشنا شدم که تاکنون بازخورد های بسیار مثبتی برای ما داشته است.

جهت مشاهده آگهی شرکت حسابداری رهنما رشت در سایت ورناپ کلیک کنید.

9: رضایت مشتری و تخفیف دهی برای شما چند چقدر اهمیت دارد.

رضایت مشتری اولویت ماست اما تخفیف دهی را زیاد نمی پسندم سعی میکنم قیمت خدمات را جوری ارائه کنم تا با توان مالی مشتری که دارم سازگاری داشته باشد.

10: چقدر اشتغال زایی کردید و چند نفر در مجموعه شما کار می کنند.

5 نفر بصورت مستقیم و 6 نفر بصورت غیر مستقیم و پروژه ای

 

11: چندبار در این مسیر شکست خوردین و بلند شدین و اگر به عقب برگردین دوباره همین کارو انجام میدین؟

شکست خوردن بخشی از زندگی است و برای ما تجربیات زیادی به همراه خواهد داشت، نکته مهم این است که از شکست خود درس بگیریم. من اسم این را کسب تجربه می گذارم و همین موضوع سبب شده تا در کار خودم موفق تر شوم و اگر به زمان گذشته برگردم این مسیری را طی کرده ام حتما دوباره همین مسیر را خواهم رفت.

12: پنج سال آینده خودتون و شغلتون رو کجا می بینید.

یکی از چشم اندازهای ما ایجاد یک بستر مناسب برای آموزش حسابداری و ارجاع آنها بعد از اتمام دوره به شرکت هایی است که از ما درخواست نیروی متخصص حسابداری می کنند.